551

Re: Philippe De Staerke

Ik zie niet in waarom Patrick Verdin eh Philip De Staerke leugens wou verkopen met zijn bekentenis. Sterker nog, hij stak zijn nek enorm uit, met voor een potentieel groot afbreukrisico, los even van het feit dat zijn verhaal bij mij hard binnen kwam, zeker als je je daarbij verdiept in zijn achtergrond. Verdin eh Philip De Staerke is of was geen doetje...

552

Re: Philippe De Staerke

Zucht

Om hier nog even op te antwoorden met de woorden van Fons Van Rie:

Ik blijf er nog altijd bij dat De Staerke behoort tot de mensen die op een of andere manier te maken hebben met de Bende van Nijvel. Dat is mijn aanvoelen als politieman. Maar je moet dat kunnen bewijzen. Dit is democratie. En De Staerke weet dat. Hij is zo geraffineerd dat hij zegt: ‘Oke, ik heb het gedaan, breng mij voor het Hof van Assisen.’ Omdat hij die bekentenis daar toch weer intrekt en heel goed weet dat wij ze niet onweerlegbaar kunnen hardmaken.

Of met de woorden van Marie-Jeanne Callebaut:

De Staerke heeft willen spreken. De Staerke is beginnen spreken, hij heeft ooit zelfs bekentenissen afgelegd. Maar De Staerke heeft men monddood gemaakt. Ik ben er zeker van dat hij er in Aalst op een of andere manier bij is geweest. Ik beweer niet dat hij heeft geschoten. Maar hij weet meer dan hij heeft willen zeggen.

553

Re: Philippe De Staerke

Alain Moussa beschuldigd De Staercke en Salesse ervan leden te zijn van de bende » www.dhnet.be

554

Re: Philippe De Staerke

Het moge duidelijk zijn waarom Alain dat zegt. En dan ook nog eens zonder bewijs.

Re: Philippe De Staerke

Straf dat je dat weet. Inzage in de verklaring gehad?

556

Re: Philippe De Staerke

Verklaar je nader, Mincky?

Re: Philippe De Staerke

Het blijft toch extreem vaag wat Moussa beweert... Enige wat materieel vaststaat is dat de auto van Popolino en Salesse identiek zou zijn omgebouwd als deze van Bende van Nijvel, al de rest zijn verklaringen en verbanden...

558

Re: Philippe De Staerke

BAX wrote:

Verklaar je nader, Mincky?

Er zijn genoeg bewijzen tegen De Staerke, zijt gerust. Maar je moet er iets mee doen he. Verschillende getuigenissen, bloedsporen, wapens, auto's. Troch zat er al vroeg op maar ook  Acke. Kijk in mijn vorige posts over overval in Lokeren en later het accident. Heb de getuigenis van de persoon zelf gehoord in Waasmunster was er altijd van overtuigd.

Re: Philippe De Staerke

Niets nieuws onder de zon; ervan uitgaand dat alle bendes uit die tijd wel eens meegewerkt hebben met 'de overkoepelende Bende van Nijvel'. Past allemaal prima in de chantage strategie van privé detectives. Jammer dat het alweer vaag wordt met dat 'het van bovenaf' kwam. Ook hier niets nieuws onder de zon. Interessanter zou het zijn wanneer namen en motieven worden genoemd van hoger geplaatste opdrachtgevers (indien Bouhouche niet de hoogste trede was).

De Staerke heeft destijds bekend, dan weer ontkend etc. Leden van Bende Haemers hebben tevens hun aanwezigheid verklaard bij minstens één overval (verklaring Bahrami). Idem voor de Borains. Etc. Ik denk dat enkel mensen zonder dossierkennis dit artikel zullen lezen als de bende van Baasrode was de Bende van Nijvel. Eerder nieuws dus voor de modale krantenlezer en niet echt voor de doorwinterde forumbezoeker.

Re: Philippe De Staerke

Er waren heel wat overeenkomsten tussen De Bende van Nijvel (aka de bende van Bouhouche) en de bende van Baasrode. Maar ik denk dat Philippe De Staerke wel meer weet over de Bende van Nijvel maar buiten hand- en spandiensten geen moorden rechtstreeks op zijn geweten heeft. Hij en zijn bende van Baasrode waren simpelweg de zondebok voor de bende van Bouhouche, die als ex-rijkswachter voor de nodige manipulatie kon zorgen.