351

Re: Waver: 30 September

Akkoord, maar er is door de jaren zoveel verklaard ... Ook de gestolen oorlogsmunitie Gevelot 7.65 - 9mm passeerde de revue. Zou sterk zijn dat het alleen daarover zou gaan.

352

Re: Waver: 30 September

Trouwens, alleen Dekaise zelf weet wat daar gestolen is. Of die álles aangegeven heeft wat gestolen is valt volgens mij te betwijfelen. En misschien zijn er dingen gestolen die er al niet meer waren?

353

Re: Waver: 30 September

Laat je niet opjagen, the end. Het was die dag marktdag en je kon niet ongezien een overval plegen ... Ik zoek verder. Bedankt, the end.

Re: Waver: 30 September

the end wrote:

Ik vrees er toch voor op dit het goede spoor is, als er van die franse gangsters bij betrokken zijn dan zijn ze in gehuurd. Want in de Hypothese van Jean Pierre Adam ontbreken toch wel essentieel details. Een punt waar hij geen verklaring voor heeft en dat in strijd is met zijn hypothese is het tijdstip en het moment van de overval dit in combinatie met het zinnetje weg hebben wat we zoeken. Want wie heel aandachtig het dossier kent weet waarom ze juist op dit moment tot de overval overgingen en wat dit zinnetje betekend, het zit in wat ze meegenomen hebben en het zijn niet de wapens.

En stel: de Franse gekken zijn wapenfreaks (dat is geweten) en schuimen plaatsen waar zij andere wapenfreaks ontmoeten. Christiaan Bonkoffsky is ook een wapenfreak. De twee ex-BOB'ers (Beijer en Bouhouche) ook. Christiaan heeft plek waar hij verblijft in de Ardennen (caravan) en als we er vanuit gaan dat de ex-BOB'ers optrekken (om het eenvoudig te houden) met hem kennen zij die plek ook. Daar komt via dezelfde "hobby" (ik bedoel dit sarcastisch hoor) de Franse club in contact met de Belgische club. Of de wapenhandelaar-ex-BOB komt via contacten/klanten met de Fransen in contact. En dus zo ook de anderen de kennis maken met elkaar zeg maar.

De gefrustreerde ex-Diane (moordmachiene in wording/geworden) kan zich allicht goed vinden met de stoere, koelbloedige, niets ontziende Fransen en de ex-BOB'ers zien de "bende" ook wel zitten ... Kortom, de doopvont is in de buurt!

De overval op de wapenhandelaar is een wapenfeit. Want indien niet iedereen weten op zijn minst wel een paar wat daar te halen is! Kortom, ik vind dit nog geen gekke gedachte die ik opper. En ja, franco-belge, het spoor moeilijk te volgen en dus moeilijk te vatten (zie ook de auto met Franse nummerplaat etc).

Ah, ik ben hier te snel allicht met mijn gedachtengang maar ik tik dit nu omdat dit mij te binnenschiet en shoot me if I am wrong hoor!

355

Re: Waver: 30 September

De meegenomen wapens was een extraatje. Je gaat niet op klaarlichte dag en dan nog op een marktdag ... Een dag waarop je niet onopgemerkt een overval kan plegen. Ze moeten iets meegenomen hebben dat er anders niet lag. Of op een bepaald moment. Ik zoek verder...

356

Re: Waver: 30 September

Ca va, Tru Dat. Men moet het ook niet te ver zoeken, over wat ze juist meegenomen hebben bestaat veel twijfel. Ik zal het document met meer details wel bovenhalen. Maar ze hebben niet alleen in de winkel gezocht, ook achteraan in privévertrekken hebben ze iets meegenomen. Ik dacht ook uit de handtas van de vrouw maar ben het niet zeker. Dit in combinatie met het slechts mogelijke moment van de dag; tijdens de markt. En het zinnetje "we hebben wat we zoeken" plus de tips via de nagelaten spullen, doen toch wel iets anders vermoeden, om het voorzichtig uit te drukken. Het is ook geen toeval dat de bestelling van de geluidsdempers niet is uitgevoerd.

Er is ook de heel opvallende nasleep van de overval die dag zelf die duidelijk wijzen dat het om iets anders ging dan enkel de wapens. De gesynchroniseerde nasleep is in feite het bewijs van een doordachte en voorbereide planning. Moest het enkel voor wapens zijn, ging men een ander moment gekozen hebben.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

Tru Dat wrote:

De meegenomen wapens was een extraatje. Je gaat niet op klaarlichte dag en dan nog op een marktdag ... Een dag waarop je niet onopgemerkt een overval kan plegen. Ze moeten iets meegenomen hebben dat er anders niet lag. Of op een bepaald moment. Ik zoek verder...

Maar misschien zijn die "woeste wilde westen figuren" zo knetter dat ze net kicken op het schokkende en zich tevens onaantastbaar te voelen. Ziekelijk... De manier waarop ze hun opwachting maken, spreekt boekdelen op dat vlak. Het zijn "gestoorden" zoals er doorheen de geschiedenis nog wel geweest zijn en daardoor verschillen ze danig van andere criminelen zeg maar. Ze vrezen niks en niemand en moorden alsof niks is. Zo denk ik maar dat is niks meer dan dat ook hoor.

358

Re: Waver: 30 September

Feit is the end dat je laat uitschijnen dat je weet hoe de vork in de steel zit maar uiteindelijk zijn het allemaal zaken die jij vermoedt. Is dus ook hypothetisch. Gangsters die met zakken binnenvallen om de wapens in op te bergen doe je dan af als een dwaalspoor? Want het ging zogezegd om een kleine diefstal uit een privévertrek? Het zinnetje ‘we hebben wat we zoeken’ (bevestigd?) is de basis van jouw theorie. Komaan; dat is wat magertjes om mee af te komen.

luc paard, inderdaad, als je ziet met welke individuen je te maken hebben ... Die laten zich niet afschrikken omdat het marktdag is in Waver. smile

359

Re: Waver: 30 September

Als ze van Frankrijk kwamen en slechte lokale contacten hadden zullen ze waarschijnlijk serieus gevloekt hebben dat het markt was.

360

Re: Waver: 30 September

zeno, dit was een compacte post de vorige. Het gaat over het geheel van de feiten die dag en wat eraan vooraf gaat, plus ook de hoeveelheid manipulatie in het dossier van Waver door een bepaalde clan.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.