471

Re: Verhaal van Kuros

Dit forum moet het nu net hebben van interessante invalshoeken. Jammer.

472

Re: Verhaal van Kuros

Waar zit Kuros trouwens?

Re: Verhaal van Kuros

Kuros is overleden.

474

Re: Verhaal van Kuros

Oei, dat is minder goed nieuws, toch bedankt voor de responsen op mijn berichtje hier, maar zit nog met een vraag. Is dit verhaal waar, niet waar, gedeeltelijk verzonnen?

475

Re: Verhaal van Kuros

Raf wrote:
dim wrote:

Wat is het verband tussen Kuros en Cams/Vlassenroot?

In deze zaken zijn het ook rijke zaakvoerders die een kopje kleiner gemaakt worden door huurlingen in opdracht van de echtgenote. Het is zelfs zo dat ze na de moord de gelukkige weduwe gaan spelen, en de grote sier uithangen.

Er is er nog een: The Lord te Schepdaal (zie: Van Bellingen/Beelen, De zaak Cams). De ex van Kuros kwam graag in The Lord (zie eerder in dit topic).

476

Re: Verhaal van Kuros

Als je verbanden blijft zoeken dan ga je altijd wel iets vinden. Ik kwam ook in The Lord, net als zovelen. So what?

477

Re: Verhaal van Kuros

Er is een verschil tussen een verband vinden en een theorie steunen, lanceren, er in geloven en de verbanden te dien einde gebruiken. Het verhaal van Kuros vind ik te vergezocht. Verder doe ik daar dus niets mee. Ik ben echter in Aalst geweest op 9 november 1985 en ik reed die dag voorbij het kruispunt Ten Doorn in Ninove. Dat is inderdaad het soort verband dat je altijd vindt. Maar als ik nu ook nog familie zou zijn van De Staerke zou ik zelf beginnen onderzoeken of ik niet bij de Bende van Nijvel was. Omdat ik in die theorie geloof. Op het verhaal van Kuros ga ik niet in, wat me niet verhindert om materiaal te leveren voor de mensen die er wel iets in zien.

Re: Verhaal van Kuros

België is nu éénmaal een klein en dichtbevolkt land. Dan gaan dergelijke verbanden veel frequenter voorkomen. Hetzelfde gaat op voor de misdaadwereld. Veel van die mensen stonden in verbinding met elkaar en wapens werden doorverkocht en hergebruikt. Zo ontstaat er al gauw een kluwen aan sporen.

Servo per Amikeco

479

Re: Verhaal van Kuros

René De Witte wrote:

Kuros is overleden.


Inderdaad,ik heb hem leren kennen via het forum van MSN van Ben en hij is een goede vriend geworden. Eerst had ik ook twijfels maar na hij zijn verhaal had gedaan tegen mij en de manier waarop hij doorging. Je gaat niet zomaar een advocaat nemen als je een verhaaltje verzint? Gerespecteerde advocaten zoals Vermassen en nog anderen hebben zijn verhaal gehoord en hun zeg gedaan. Freddy De Troch heeft het gelezen (toen hij al lang niet meer op het onderzoek zat), journalisten- o.a. René De Witte, Douglas De Coninck - heeft hij ontmoet, hij is naar Jumet gegaan, hij is bij een commissaris geweest om een pv op te vragen omdat die misschien naar een bendelid kon verwijzen, maar dit pv was versnipperd of verdwenen.

De inzet dat Kuros gedaan heeft voor zijn theorie was echt groot. Ik geloof hem en mensen bevestigen zijn verhaal. Het staat hier dan ook niet volledig uitgeschreven. Ik heb na zijn overlijden wat afstand gedaan van de Bende van Nijvel, na een jaar of 2 kom ik terug op het forum. Ik heb heel wat leeswerk voor de boeg. smile

480

Re: Verhaal van Kuros

fipilip wrote:

Ik ben echter in Aalst geweest op 9 november 1985 en ik reed die dag voorbij het kruispunt Ten Doorn in Ninove. Dat is inderdaad het soort verband dat je altijd vindt. Maar als ik nu ook nog familie zou zijn van De Staerke zou ik zelf beginnen onderzoeken of ik niet bij de Bende van Nijvel was. Omdat ik in die theorie geloof. Op het verhaal van Kuros ga ik niet in, wat me niet verhindert om materiaal te leveren voor de mensen die er wel iets in zien.


Ja maar de Bende ontvangen in zijn zaak de nacht voor de overval en net voor sluitingstijd binnenkomen. Ze waren met 6: 3 Franstalig en 3 Nederlandstalige waarvan 1 oude die instructies gaf o.a. "touts les monds demain a neuf heures à l'atelier". Iedereen luisterde zonder tegenspreken. Eén man bleef vragen stellen aan kuros over zijn bestelling (Waarom? Om hem duidelijk te kunnen zien als eventueel target voor in de Delhaize). Eén reus was erbij, nog één grote maar geen reus, er was ook een type met een grijnslach (type Bouhouche). Ze waren in jagerskledij,om 3 uur 's nachts? Hadden ze hun laatste verkenningsronde gedaan?

De Bende die in Aalst een overval deed was geen uitzonderingen. Ze hadden er hun mensen; garagisten,wapenhandelaar (Mendez en co was er ook kind aan huis), rijkswachters ook oa Beijer en Bouhouche. Ze kende er hun baan heel goed, één van de wagens reed op de N45 en reed een smalle weg in (normaal voor landbouwers), de GTI reed met gedoofde lichten met 3 man aan boord, ... en nog veel meer.

Je kan altijd alles in twijfel trekken maar waarom werd er geen onderzoek gedaan. Ik denk in alle andere zaken als je zegt van: "daar ligt een lijk ofwel wapens die met de Bende van Nijvel kunnen te maken hebben" dan zouden ze toch een beetje moeite doen? Maar het moet en zal de doofpot worden. Dit kan alleen als er hoge pieten in het spel zitten, het gaat om 28 moorden hé, en toevallig nooit geen doorbraak. Waarom verzwijgt men alles? Hoe zit het met dat DNA? Men mag niet zeggen met wie het matcht, in elke ander zaak zouden ze hangen.

Het waren executies, waarvan een paar op commando en anderen werden gedood om te camoufleren. Maar de bende zou een fout gemaakt hebben, ze zouden iemand te veel hebben dood geschoten en iemand te weinig. Iemand heeft een fout gemaakt en die iemand te weinig zou Kuros dan zijn omdat hij er niet aanwezig was.