101

Re: Affaires

Luk en aanverwanten, voor de zoveelste keer, de Staatsveiligheid zou de Belgische burgers moeten beschermen, dat betekent hun naam. Informatie hebben van naderend onheil (in de veronderstelling dat dit ook zo is) en dat dan niet willen delen met potentiële slachtoffers is verraad.

102

Re: Affaires

Charly, daar gaan wij als burgers van uit. Doch het is Staatsveiligheid en niet brurgerveiligheid. Tevens de staatsveiligheid is ontstaan buiten en voor dat de Belgische grondwet er was. Erbij ook op te merken dat de SV in internationale context met handen en voeten gebonden was en er nog andere diensten in Belgie zijn dan de SV.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Affaires

Ik vind het erg dat David en Advocaat Vermassen hier zo bedenkelijk worden onthaald.

Anderzijds ben ik jaloers op de kinderlijke naïviteit van sommigen. Het maakt het leven een stuk eenvoudiger.

Onder vrienden of collega's zal ik mij dan ook nooit uitspreken over onze 'nationale misdaadmysteries'.

Het is simpel en komt niet enkel voor in series als Salamander:
Arabische prinsen en Aziatische zakenmensen komen op handelsmissie. Belgische bedrijven krijgen de kans om zich te presenteren. Grote contracten ... miljoenen miljarden, tewerkstelling,... en vooral zichzelf belonen. Aanbestedingen al dan niet politiek gemanipuleerd! Dit gebeurt door een ministerie waar iedere regerende partij wel een mannetje heeft zitten. (ik weet waarover ik spreek)

Enige probleem ... die Arabische prins wil enkel tekenen in bijzijn van iemand van het koningshuis en geen gewone luxeprostituee maar een maagd (zo gaat dat nu eenmaal in hun cultuur, trouwen met een 12-jarige is er doodnormaal). Gaan we dan ethisch doen en miljoenen/miljardencontracten verspelen van de door de politiek uitgekozen bedrijfsleiders? En wat gaat de bevolking dan denken, want hen is een half miljoen jobs beloofd.
Wat denken jullie?

De aanslag op Vernaillen? Toeval? Het zijn toch altijd de zelfde namen die terugkomen Bouhouche, Beijer, Lekeu, Amory, Calmette,... Farcy was hun tipgever of werkten zij voor hem? Toen het geld op was komt ineens die aanslag? En werd dat geld niet geregeld door de bank van Finné. Die toevallig slachtoffer is van een zelf aangkondigde overval/terreurbewind.

Drugs for weapons: Farcy krijgt alleenheerschappij. Voordelen: hij wordt de grootste en zij hebben de volledige trafiek in kaart wat veel eenvoudiger is dan een wildgroei van kleine netwerken die niet te controleren valt. Hierdoor kan men ook nog enkele oorlogen 'controleren' en de wapenindustrie op volle toeren laten draaien. Hij is de geknipte persoon: naast drugs kan hij zich ook uit de slag trekken met wapens, diamant (zwarts?),...

Begin jaren 80 beslist men de operatie te laten uitdoven? Gedaan met het gouden tijdperk voor die rotte appels van de rijkswacht en Farcy. Ze zijn niet langer untouchable. En als overmaat van ramp wil die Delhaize-baas ook nog eens gaan moeien in 'zijn prostitutiewereld' ...

In 1984 zou hij zelfs eventjes in gevangenis gezeten hebben? (stel je voor)
Tijd voor actie en te laten zien wie de baas is!

Gelukkig hadden ze bij ARI nog een plan B met veel chantagemogelijkheden? Er waren al jaren plannen van chantage op warenhuizen.

En wie waren de leveranciers van drugs en vrouwen op die "Roze Feestjes"? Vermoedelijk diezelfde rotte appels ... want de wereld was toen nog klein.

Zou die jeugvriend/garagist van Beijer onder druk zijn mond niet voorbijspreken. Zijn garage staat nog steeds ingeschreven (vanaf '73) op het adres in Rebecq. Waarom ondervragen ze hem niet? Ook De Staerke zou die villa vernoemd hebben (alhoewel dit van Bouten komt). Wat heeft zich daar allemaal afgespeeld? Was dat het officieuze ARI-hoofdkwartier?

104

Re: Affaires

Boenk op !!
Alleen zijn er nog enorm veel details
Krijg je moeilijk uitgelegd aan de mensen .
De Kroon , dat is ene waar niet mag aangekomen worden

105

Re: Affaires

Inderdaad Club ! Je opsomming van gebeurtenissen klopt . Ik heb de jaren '70/80 bewust meegemaakt als modale burger . De opkomst van de onaantastbare , sjoemelende en perverse politici . De onverschilligheid van " het Paleis " . De schrik voor het overheersende en dwingende karakter van de rijkswacht . De glorie van de Belgische adel die zijn invloed zag teloorgaan en de oncontroleerbare geldstromen van de banken . En inderdaad de stilzwijgende en gereorganiseerde medewerking van het misdaadmilieu . Toen deze elementen mekaar vonden en aanvulden begon de ellende .

106

Re: Affaires

HIPA Wrote :
Ik heb in heel mijn leven nog niemand met zoveel arogantie behandeld als sommige die ik hier bezig zie .
Mijn doel is niet het groot licht zijn in dit dossier maar moordenaars van mijn ouders en zus vinden .
Dus mijn belangen liggen op ander niveau !
De man van Sv zijn naam is hier nog niet gevallen wat wil zeggen dat de meeste zelf niet weten over wie het gaat .
Wat als hij in extreme rechtse kringen vertoefde , wat als hij voor de Nato en ex militair was , en wapenfreak
Erembodegem was een klein dorp met ultra rechtse mannen zoals Bonskoffsky en een schietclup waar hij zeker moet geweest zijn . Kende zij elkaar ? Ja.. Ze zijn allemaal dood , maar die ene die ik herkende en al 20 jaar vraag hem op te sluiten ....!!!! Da gaan we niet doen .. Wat zit hierachter .. O .. Hij leeft nog trouwens .
Ik weet niet alles en kan veel niet bewijzen ! Maar ik weet wel veel ..
En de theorie van gewoon banditisme , komaan zeg .. Er zijn genoeg dossiers in Brussel waar de waarheid instaat , juist nog een Marianne capelle die ze durft opendoen en we zijn er .
Vroeger was het hier inderdaad gemoedelijker op het forum nu lijkt hier alleen nog haat en wie weet het meest mentaliteit . Spijtig zeer spijtig . vds
__________________________________

Spreekt men hier over dezelfde persoon ex para en ex basketter en beetje autohandelaar  geweest uit Meise dat de wapens zou aan Patrick Pilarski gegeven hebben om te dumpen ??

Re: Affaires

Je kan vroeger niet meer met nu vergelijken. Alhoewel enkelingen nog steeds over de schreef zullen gaan.

De Kroon is niet meer dan een mascotte, maar doorslaggevende factor in bepaalde werelddelen om contracten af te sluiten. Landen waar er nog middeleeuwse principes gelden (hopelijk leest unia niet mee).

Als ik het goed begrijp was dat vermaak bij Flup vrij bescheiden maar was dat bij de papa anders. En is hij 'sinds Mathilde' zelfs een meerwaarde. Ook voor de Vlaamse bedrijven, denk dat hij heel goed beseft dat hij de Vlaming beter te vriend kan houden voor het geval de lijken van papa uit de kast vallen.

Fantastenpraat? En Beirke zijn dochter is ook een leugen?
Hoeveel van zijn misstappen hebben ze moeten rechttrekken? Wees maar zeker dat er altijd een kuisploeg mee was met de brokkenpiloot. Zijn motorongeval... was dat ene van Podevijn?

Is een republiek dan beter of goedkoper. Ik denk het niet, en er kan evengoed een idioot aan de macht komen. Uiteindelijk draait het dan om wie het meeste (zwart) geld kan verzamelen. En die moet dan die leveranciers van zwart geld bevoordelen. Trump of Clinton ... dat is kiezen tussen de cholera of de pest.

Ik blijf steeds dezelfde namen herhalen. Omdat enkele van hen uit de regio kwamen van mijn grootouders ... de winkel van Lison, Little David en het kasteeltje,... Dat waren daar echte begrippen.

We hebben ook nog eens ommetje gedaan langs dat kasteeltje om te weten waar iedereen het over had.

En ja ... ik ben als klein kind in die winkels geweest. En Lis. hij lijkt me idd de man van op de postzegels en de platencover van het zeemansliedje. En toen we in Colruyt ernaast waren, kwam ooit helicopter toe op voetbalplein ernaast ... waarop mensen zeiden, kijk hij is daar. Maar de herinnering is erg vaag.

Het eerste faillissement van Little David. Overgenomen door ex-vrouw? Zij was maitresse van apotheker en was doodsbang van hem en had moeite met zijn escapades.

Het ging allemaal over de tongen maar als kind begrijp je niet alles.

Die drugsgeruchten waren er.

Maar dacht dat dit op kleine lokale schaal was, maar toen ik die namen zag in de topics van Farcy ... toen begon ik het te snappen dat het iets groter kon zijn. Voor hen is de helicopter of vliegtuig nemen doodgewone zaak. Zie getuigenis hier op forum aan wie Lis. vertelde over zijn trips naar Beiroet. Zo heb ik het ook altijd gehoord.

Zij zijn waarschijnlijk niet de uitvoerders maar maken wel deel uit van het grote geheel. Waar sommigen vermoedelijk zijn ingerold omdat ze boven hun stand leefden, verslaving (drank, drugs, seks, gokken,...) of uit idealisme.

En zo zijn we al een heel stuk dichter bij Aalst.

Veel navragen kan ik niet meer doen, want de meesten zijn ondertussen dood.

Re: Affaires

the end wrote:

Beste luc paard, je hebt gelijk, hoe dat ik er nooit aan gedacht heb. Het is zo simpel, het zijn gangsters en het gehele land en vooral de speurders zijn niet bekwaam om ze te vinden. Is dit dan het complot van de domheid of de theorie van de domheid?

Nou nou zo simpel is het niet allemaal natuurlijk.
Wat wel zo is, is dat de technische middelen en de opleidingen vd politiediensten nog niet zo ver gevorderd waren dan op heden.
Ook de verscheidene diensten (gp/rw/gemeente - en stadspolitie, Staatsveiligheid, en noem maar op) werkten niet of hooguit sporadisch samen en reden eigenlijk elkaar meer in de wielen dan aan een zelfde zeel te trekken ( immers gaan lopen met de pluimen was een ingebakken iets).

Neem nog nijd en afgunst....tussen de diverse diensten en binnen de diverse diensten van zowel personeelsleden als de organistaie op zich. Promotie en pluimen op de hoed spelen een rol.
Bijkomend dus de technische middelen die in geen wegen noch velden op enige wijze te vergelijken zijn met die op de dag van vandaag (geen internet, geen mobiele telefonie, geen rechtstreekse gegevens autwisseling onderling, alles te noteren met pen en papier en her en der een personalcomputer die dingen kon opslaan en netjes schikken maar niet online en via mail werken etc)

Overigens is het niet zo dat al de politiemensen van alle diensten en afdelingen en brigades enz. allemaal met de zaak de Bende van Nijvel bezig zijn geweest! Er was nog veel en heel veel ander werk te doen.
De coordinatie te velde verliep ook omslachtig overigens. Rapporten opmaken en die op de goede bureau gaan leggen en van daar weer verder naar nog een chef en heen en terug.
Sommige diensten wisten niet eens met wat een andere dienst nu precies bezig was,

Voor ons die vanachter de pc zowat toegang heeft tot alles in de gehele wereld, voor ons die on real time foto's en filmpjes kunnen maken en die meteen viraal laten gaan over de hele wereld binnen enkele tellen, voor ons die iedereen die we wensen een mailbericht/whatsapp of sms kunnen sturen naast daadwerkelijk van overal en altijd kunnen bellen is dit nauwelijks te geloven dat het ooit anders is geweest.
De jongeren van 18 vandaag die kunnen niet geloven dat al die mogelijkheden die zij vandaag hebben niet eens bestonden toen!!

Kortom, ja er zal heel veel geklungeld zijn en gemiscommuniceerd, er zal heel veel info verloren gegaan zijn en er zal veel naast en zelfs tegen elkaar gewerkt zijn door alles wat ik hierboven aanhaalde.

En ja dat is een stuk onkunde, onwetendheid, machteloosheid wegens de beperkte middelen, nijd en afgunst, de beperktere kennis ook van de misdaad en vooral indien buitenlandse betrokkenen, en zo veel meer nog.
En ja dan is het oplossen van misdaden niet altijd eenvoudig!

Wanneer dan fantasten opduiken en allerlei verklaringen doen om toch maar aanzien te worden dat zij een groupuscule leidden waarvan iedereen bang moest zijn en die kwa intellect boven iedereen en alles stonden en dat zij zo goed georganiseerd waren en voor de Staatsveiligheid en de CIA en de MOSSAD (om er maar enkele te noemen) werkten en mensen schaduwden en grootse plannen smeden en overal bescherming genoten enzoverder....ja dan is er veel gerucht, rook, mist en heel veel verwarring en moeten de speurders dit allemaal pogen in het goede licht te zien.

Feit is dat zij nog niks hebben gevonden of toegewaaid kregen dat tot enige stap naar de oplossing leidde.

Kortom: ja ik geloof in de meedogenloze bende gangsters....Fransen en Belgen...wat betreft de Bende!
Dat er andere gekken andere misdaden pleegden die hier voorbijkomen op dit forum is zekere waar en geloof ik blindelings maar dit staat los van de bloedige overvallen!

Maar dit mag hier blijkbaar niet geopperd worden!

Re: Affaires

In 2012 heeft Albert F. het importbedrijf terug overgenomen van François F. (de piloot op facebook? 2 profielen).

Ook type avonturier.

Hoofdzetel in Moeskroen (statuten zijn raadpleegbaar online).

Heb dan ook het adres van François op streetview bekeken. Dit lijken me meerdere huizen achter elkaar. Er staat bestelwagen en bij inzoomen wagen met twee mannen die dingen uitladen. Maar exact nummer kan je niet zien.

Voor mij zijn de hoofdverdachten te vinden bij ARI, entourage Farcy belcar incluis en al degenen die gaan lopen zijn: Weykamp, Bultot, Buslik, Dossogne, Vogeleers, Lekeu-Pilarski en heeft Otten ook niet tijd in Florida gezeten? Verband tussen Otten en Belcar? Bezit hij nog steeds garage in Molenbeek?

Toedoening dodelijke shot Louvaert door Castris. Waarom reageert Beijer op Franstalig forum op topic over Castris in zijn typische hautaine stijl ... volgens hem niet meer dan simpele straatdealer waarna hij zijn kennis van Farcy en zijn broer bevestigd, maar dan enkel in functie als rijkswachter.

Maar Farcy of schoonzus (die erfgenaam diamantmijn, PRL) staat ingeschreven op adres van zijn boezemvriend ... zijn foute alibi voor Aalst. Of was Otten toen samen met schoonzus van Farcy? Of was zij met Edmond of andere broer? Het afleidingsmanoeuvre met de Golfjes is ook niet ver uit de buurt. Het bos en het kanaal ook niet. Moesten ze verwarring zaaien met valse bewijzen en alibi's?

De valies van Claude Dubois: kan hij voor Farcy gewerkt hebben? Geografisch klopt het plaatje, De Staerke of Vandeuren als gemeenschappelijke vriend/slaaf.

Iemand meer info over Marceline Monsieur toen ze in Rebecq zaten?

VDB doof voor hulpkreet Delhaize-baas? Bonkoffsky en vrienden 'de man' in  de bordelen aan het noordstation.

Drugs, wapens, diamant, autos, prostitutie en immo.

Staatsgreep in hart van Europa lijkt me moeilijk tenzij met instemming van bondgenoten. Is er reden om aan Finné zijn woorden te twijfelen? Waren ze zo machtig of laatste wanhoopspoging ... alles of niks.

110

Re: Affaires

luk wrote:

paard Kortom: ja ik geloof in de meedogenloze bende gangsters....Fransen en Belgen...wat betreft de Bende!
Dat er andere gekken andere misdaden pleegden die hier voorbijkomen op dit forum is zekere waar en geloof ik blindelings maar dit staat los van de bloedige overvallen!

Maar dit mag hier blijkbaar niet geopperd worden!

Ik ben het met verschillenden punten eens met je in wat je in je post schrijft. Het verschil in mijn visie is dat geloof en de bende 'feiten' niet samen gaan. Welke beschrijving men ze heeft maakt niet uit, noem ze roofdieren gangsters of nog iets anders, dit maakt geen enkel verschil uit, het doet er niet toe. De onderzoekers hebben in de begin jaren van het onderzoek naar de misdaden er alles aan gedaan om het in het misdaad milieu te zoeken. Er is trouwens de premie waar nooit een reactie op ge komen is.

Wanneer men echt inhoudelijk gaat kijken in het dossier en focust op de feiten en de harde gegevens dan merkt men duidelijk op dat het geen normale gangsters zijn zeker voor de feiten van van 85. Het is nu immers vanuit de rechterzijde zelf dat er linken gelegd worden naar de feiten en daders. zie Lekeu, Bultot en Latinus die drie namen zijn niet los te koppelen van de feiten en het dossier. Alle drie staan ze dicht bij gangsters huurlingen wapen en drughandelaren.

Nog iets angst is de basis van geloof.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.