Re: Juan Mendez

Mendez vertrekt de dag na Aalst naar Puerto Rico waar hij zich vreemd gedraagt. Feitelijk heeft hij dubbele stress. Hij maakt zich druk over Aalst maar dus ook om de onderschepte lading wapens die hij aan Stowell meegaf.

92

Re: Juan Mendez

Deze vrijdag is het exact 25 jaar geleden dat Juan Mendez, ingenieur bij FN, dood werd teruggevonden. Deze moordzaak wordt dikwijls gelinkt aan de feiten van de Bende van Nijvel. Ex-rijkswachter Madani Bouhouche werd voor de moord voor het assisenhof gebracht, maar werd vrijgesproken. De 7de januari werd Juan Mendez Blay vermoord teruggevonden aan het stuur van zijn wagen op een parking langs de autoweg Brussel-Namen ter hoogte van Rosières. De ingenieur bij de Luikse wapenfabrikant FN werd met meerdere kogels vermoord. De moordenaars werden nooit gevonden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

93

Re: Juan Mendez

Interessante opmerking van Jos, elders op dit forum: de Legia hagelpatronen werden gemaakt door FN.

94

Re: Juan Mendez

Er is ergens iets dat niet klopt. Ik dacht dat dit Italiaanse munitie was die wegens defect ginder tijdelijk bij FN werd gemaakt en inderdaad hier wordt nu het omgekeerde uitgelegd. Wat er eerst kwam weet ik niet!

95

Re: Juan Mendez

K&, mijn bron is Bouten. Volgens hem was de Belgische machine kapot en was de productie daarom in Italië. Een omgekeerde versie ben ik nog nergens tegengekomen. Waar haal jij jouw versie vandaan?

96

Re: Juan Mendez

Men leest veel, men ziet dat de helft foutief is en de andere helft vergeet men door de ouderdom! Resultaat: daar kan men jaren mee doorgaan! Zoals patience. Dupont en Ponsaers zijn de bijbel en daar staan dus veel leugens in. Bouten in Nederlands heb ik diagonaal gelezen en aan de kant gelegd wegens te ontoegankelijk en niet respectvol voor zijn gasten. Zo krijg je niets, behalve de X wat toch een primeur was, moet ik toegeven. Naar het schijnt is de Franse versie veel beter en 300 pagina's dikker maar daar begin ik niet aan.

Ik heb nog tientallen oude boeken te lezen aan 3 euro per stuk en 5 jaar gazetten in de bib en nogmaals de parlementaire documenten te lezen is ook interessant voor na mijn pensioen.

Re: Juan Mendez

Onderstaande de bij Mendez gestolen items. Deze lijst staat zo afgedrukt in Ponsaers & Dupont. Op pagina 1 staat, naast wat video/audio apparaten een zowat complete en professionele fotostudio. Zelfs de "parasols" (lichtreflectors) zijn meegenomen, daarnaast walkie-talkies, sieraden en een Browning tennisracket. We zoeken dus een dader die wel van een potje tennis hield. lol

De onderste 2 pagina's bevatten de wapens en wat toebehoren. (Oude wapens Jachtgeweren, Pistolen en Oorlogswapens.) De daders zullen toch minstens met een busje (combi) zijn geweest.

https://lh6.googleusercontent.com/_w9CR5VmH5fc/TWrFy8YIf1I/AAAAAAAAA2k/MleKqBmSDK0/s800/Mendez%20lijst%201.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/_w9CR5VmH5fc/TWrF1OUw87I/AAAAAAAAA2s/u9Vg8i7kiUU/s800/Mendez%20lijst%202.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/_w9CR5VmH5fc/TWrF48mIlXI/AAAAAAAAA2w/3CXPxtDyMi8/s800/Mendez%20lijst%203.jpg

98

Re: Juan Mendez

Er klopt niets van, Boemi! Schitterende onderlegger en waar! Albert, draai je niet om, we geloven je. Mendez zat zonder geld en zonder wapens en heeft gewoon de verzekering wat meer opgelicht denk ik. Bouhouche stelde toch iets in die zin, ergens maar waar.

99

Re: Juan Mendez

Ik heb een vraag: er staat ook een kleurentelevisie van Sony vermeld. Werken die alleen met afstandsbedieningen van Sony of ook met andere? Ik denk heel concreet aan die vijf afstandsbedieningen die ze in Houssières gevonden hebben.

100

Re: Juan Mendez

Ik zou wel eens willen weten wanneer Troch en de commissieleden vernomen hebben dat een deel van de bendeslachtoffers in Aalst "halve buren" waren geweest via hun werksite t.o.v. de arbeidsplaats waar Mendez gewerkt heeft in Aalst alvorens zijn studies te hervatten en bij FN te gaan werken. Doraene stelde dat er een twintigtal vermoedens van verbanden waren maar Hennart stelde dat er rien de rien aan bewijzen gevonden zijn om dat verband te kunnen  bewijzen. Iedereen spreekt over verbanden maar niemand kan er 5 van de twintig opnoemen.