331

Re: Beersel: 23 December

P-51 wrote:

Moeten/kunnen we daaruit afleiden dat De Bende (verzinsel van de pers) puur als een naamgeving beschouwd moet worden? Volgens mij wel, al is deze "hypothese" verre van nieuw, natuurlijk.

Volgens mij ook. Deze hypothese is inderdaad verre van nieuw, en dit is ook de enige hypothese waar ik enigszins zelf in geloof (dat niet alle feiten van dezelfde personen zijn en er mogelijks bendefeiten zijn die nooit als bendefeit (h)erkend zijn en ook niet alle bendefeiten die wel (h)erkend zijn van "de bende" zijn, en dat "de bende" op zich eigenlijk een verkeerde benaming is).

Non semper ea sunt quae videntur

332

Re: Beersel: 23 December

Er is bijgevolg nog veel werk aan de winkel. Ik wens de speurders vooral veel toewijding toe. Geen sinecure na al die jaren van mogelijk doelgericht maar jammer genoeg doelloos tasten.

333

Re: Beersel: 23 December

Je kan niet stellen dat de moord op José Vanden Eynde door anderen werd gedaan dan pakweg de overval van Aalst aan de hand van de huidige gegevens. Integendeel. Dezelfde perversiteit om Vanden Eynde te folteren zie ik terug in het schieten op kinderen. De vondst van de wapens in Ronquières is door velen aanzien als een vals spoor om zaken die niets met elkaar te maken hadden aan mekaar te koppelen. Maar dat is ook nooit bewezen. In tegendeel, de bende gebruikte vaak dezelfde wapens zodat zaken met elkaar in verband gebracht konden worden, los van de vondst in het kanaal. De hypothese of deelhypothesen van Insider kan/kunnen fout zijn. Van daar dat het ook op dit forum onder de noemer "hyptohesen" valt. In tegenstelling tot sommige andere hypothesen (inclusief de mijne) is ze nog zo opgesteld dat er falsifieerbare aanknopingspunten zijn.

334

Re: Beersel: 23 December

noorderling wrote:

Zwaar gokverslaafd, gokschulden, weinig ruggengraat, destructief karakter, zo iemand vertrouw je geen geheimen toe. Hooguit als chauffeur die paar centen wil bijverdienen. Dan houdt het op.

Oei hier neem je een loopje met de werkelijkheid. Zwaar gokverslaafde, waar haal je het? gokschulden? idem waar haal je het? Weinig ruggengraat? en destructief? op basis van wat concludeer je dat?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Beersel: 23 December

Allemaal van deze site. Voor een groot deel uit het interview met de zoon. VDE bleef gokken, zelfs toen 'm dat z'n huwelijk kostte, dat noem ik destructief gedrag. En na zijn dood kwamen er volgens de zoon allerlei figuren nog hun geleende geld terughalen. Uit dat patroon, plus dat hij geen huis had maar als pensionado op n zolderkamer woonde van n afgelegen herberg, alles opgeteld dat hele leven laat mij iemand zien met weinig ruggengraat

336

Re: Beersel: 23 December

Het interview met de zoon van VDE is heel erg vaag. Als die zogenoemde gokschulden met een aktetas plus boek ingelost worden zal het niet veel voorstellen. En het zwaar gokverslaafde is van 23 jaar voor de feiten in Beersel, de zoon blijkt er ook niet veel over te weten. De zolderkamer verkoos hij boven het inwonen bij zijn zoon.

Hij was onder de taxichauffeurs de persoon die de geschillen regelde, blijkbaar iemand die van veel op de hoogte moet geweest zijn. Dat kort na zijn moord een andere taxichauffeur vermoord wordt is moeilijk een toevalligheid te noemen. Dus VDE afdoen als onbelangrijk iemand die je geen geheimen te vertrouwd is heel kort door de bocht.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Beersel: 23 December

the end wrote:

Hij was onder de taxichauffeurs de persoon die de geschillen regelde, blijkbaar iemand die van veel op de hoogte moet geweest zijn. Dat kort na zijn moord een andere taxichauffeur vermoord wordt is moeilijk een toevalligheid te noemen. Dus VDE afdoen als onbelangrijk iemand die je geen geheimen te vertrouwd is heel kort door de bocht.

Het is helaas geen zeldzaamheid dat taxichauffeurs worden vermoord. Zeker vroeger gebeurde dat vaak, omdat ze altijd cash bij zich hadden, eenzaam rondtoerden en veel van hun klanten onder invloed waren/zijn van drank of drugs. In Nederland waren moorden op taxichauffeurs in de jaren 80 (of was dat 90?) zowat een epidemie. Dat was toen na prostituee zowat het gevaarlijkste beroep, als het ging om de kans vermoord te worden.

Vanden Eynde werkte niet meer als chauffeur toen hij werd vermoord. Er is geen bewijs dat hij Angelou ooit heeft gekend. De kans is groot dat het volstrekt willekeurige slachtoffers waren. En er is toch wel een verschil tussen iemand een probleem voorleggen dat met je werk te maken heeft, en iemand betrekken bij een staatsgreep in een ver tropisch land.

Re: Beersel: 23 December

CleverTrevor wrote:

Het is helaas geen zeldzaamheid dat taxichauffeurs worden vermoord. Zeker vroeger gebeurde dat vaak, omdat ze altijd cash bij zich hadden, eenzaam rondtoerden en veel van hun klanten onder invloed waren/zijn van drank of drugs. In Nederland waren moorden op taxichauffeurs in de jaren 80 (of was dat 90?) zowat een epidemie. Dat was toen na prostituee zowat het gevaarlijkste beroep, als het ging om de kans vermoord te worden.

Inderdaad, ook in België werden begin jaren '80 heel wat taxichauffeurs vermoord. Op den duur waren de taxichauffeurs het zodanig beu dat ze een aantal keer gestaakt en betoogd hebben voor meer veiligheid. Ik zal de artikels hieromtrent nog eens proberen op te snorren.

339

Re: Beersel: 23 December

Willekeurige slachtoffers? VDE is gemarteld geweest, eerst vastgebonden op een stoel in de keuken en daarna vastgebonden op zijn bed, waarbij ze sigaretten uitduwden op zijn lichaam. Zo willekeurig komt mij dit niet over.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Beersel: 23 December

CleverTrevor wrote:
the end wrote:

Hij was onder de taxichauffeurs de persoon die de geschillen regelde, blijkbaar iemand die van veel op de hoogte moet geweest zijn. Dat kort na zijn moord een andere taxichauffeur vermoord wordt is moeilijk een toevalligheid te noemen. Dus VDE afdoen als onbelangrijk iemand die je geen geheimen te vertrouwd is heel kort door de bocht.

Het is helaas geen zeldzaamheid dat taxichauffeurs worden vermoord. Zeker vroeger gebeurde dat vaak, omdat ze altijd cash bij zich hadden, eenzaam rondtoerden en veel van hun klanten onder invloed waren/zijn van drank of drugs. In Nederland waren moorden op taxichauffeurs in de jaren 80 (of was dat 90?) zowat een epidemie. Dat was toen na prostituee zowat het gevaarlijkste beroep, als het ging om de kans vermoord te worden.

Vanden Eynde werkte niet meer als chauffeur toen hij werd vermoord. Er is geen bewijs dat hij Angelou ooit heeft gekend. De kans is groot dat het volstrekt willekeurige slachtoffers waren. En er is toch wel een verschil tussen iemand een probleem voorleggen dat met je werk te maken heeft, en iemand betrekken bij een staatsgreep in een ver tropisch land.

En de daders dolgedraaide....psychopatische/sadistische gekken.