Re: Michel Libert

gar wrote:

WNP is een psychologische operatie.

https://www.programmedtokill.net/

Dat sommige WNP'ers zwarte missen opdroegen is algemeen bekend.
In hoeverre satanisme mee aanzette tot het plegen van moorden kan ik niet beoordelen.

632

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:

Dat sommige WNP'ers zwarte missen opdroegen is algemeen bekend. In hoeverre satanisme mee aanzette tot het plegen van moorden kan ik niet beoordelen.

Bron is een PV?

633

Re: Michel Libert

Group Theory
Are there any theories similar to this?

The Zodiac is just a persona used by a serial killing group to pin their crimes.

This is why descriptions of the suspect were inconsistent, locations of the crimes were inconsistent, etc.

By sending letters from the Zodiac, the police were always looking for someone specific, rather than the group.

Rick Marshall and Leigh are both in the group

Rick Marshall gets his friend (from the theater) to write the letters they send to the media

Leigh is obviously a weak link for the group. He was known to be an oddball, and probably wanted to be linked to the Zodiac killings in a way, hence wearing the watch, etc. He is eventually killed later on to tie off loose ends when the group decides to disband.

https://www.reddit.com/r/ZodiacKiller/c … up_theory/

634

Re: Michel Libert

Deze pagina lichten we slechts uit omwille van de daar afgebeelde en omschreven symbolen (cirkel/'cercle') https://snipboard.io/nZ298e.jpg

Kan de BVN tijdslijn terug worden gebracht tot enkele kerndata ('les grands évènements') met weglating van kleinere incidenten ?

Op basis van 'OVERZICHT. Hoe bloedige terreur van de Bende van Nijvel ons land in de greep hield' (Nieuwsblad 21/10/2017) :

13 maart 1982
30 september 1982
23 december 1982

9 januari 1983
10 september 1983
7 september 1983

2 oktober 1983
7 oktober 1983
1 december 1983

7 september 1985
9 november 1985

635

Re: Michel Libert

Twee vraagjes:

1. Waarom gebruiken verschillende individuele forumleden "we" in hun posts? Is er een collectief voor al deze zotternijen?

2. Wat heeft een onbewezen theorie (die aangehangen wordt door werkelijk niemand) over de de zodiac killer met dit dossier te maken?

636

Re: Michel Libert

Laten we hier toch niet vervallen in al te veel samenzweringstheorieën die tot in het "occulte" strekken. Hoewel die groepen ongetwijfeld bestaan, moet je er niet alles op gaan steken als je geen logischere verklaring vindt.

637

Re: Michel Libert

Wat opvalt en tevens stoort, is dat coconut de moeite neemt om de reactie van Libert te posten op 06/02, die daarvoor ook zelf de nodige tijd en moeite heeft genomen, en dat er plots een stroom aan posts verschijnt over Keltische symboliek en wat weet ik nog.
Allemaal leuk en interessant op zich, maar voor Ben misschien aanleiding om enkel daarvoor en specifiek topic te openen? 
Misschien kunnen we dan even terug de draad op 06/02 oppikken die een grotere kans heeft om to the point te zijn. Een paar van Liberts uitlatingen en suggesties zijn op zijn minst interessant.

Re: Michel Libert

gar wrote:

Bron is een PV?

Bron: Hilde Geens, Beetgenomen

Re: Michel Libert

@ gar

-
2 oktober 1983 - 1 aanslag
7 oktober 1983 - 1 aanslag
1 december 1983 -  1 aanslag
-
7 september 1985 - 2 aanslagen
9 november 1985 - 1 aanslag - feest van de wederopstand bij nazi's. = deel drie van de trinity
-

Zowel voor de pauze als na de pauze ging het om 3 aanslagen die overduidelijk bij elkaar hoorden.

Lees hoofdstuk 5 van dit boek en leer wat de nazi-trinity inhoudt en welke rol 9 november daarin speelt:

https://www.amazon.com/Symbolism-Terror … amp;sr=8-1

@ ddd

Ik schrijf dit alles dus niet omdat dit 'leuk is'. Ik schrijf dit omdat dit wetenschappelijk vaststaat en naadloos aansluit bij WNP-activiteiten. Als dit niet bij Libert thuishoort, waar dan wel? Hij gaf er les over aan WNPers. Profiling heet dat met een modern woord.

640

Re: Michel Libert

De geloofwaardigheid van de theorie daargelaten. Wordt deze niet op vrij willekeurige wijze toegepast op de daden van de Bende van Nijvel in de post hierboven?

De "aanslagen" zouden "overduidelijk" bij elkaar horen. Ik begrijp nog dat de overvallen op grootwarenhuizen in zekere zin als gelijkaardig kunnen worden beschouwd. Waarom Ohain en Anderlues daar bij zouden horen is mij niet duidelijk. De overval te Halle (3 maart 1983) past volgens mij beter in het rijtje. Verder is er ook nog Nijvel (17 september 1983) dat ook plaatsvond in en rond een grootwarenhuis maar blijkbaar niet wordt meegerekend.

Dat in 1985 3 overvallen of aanslagen plaatsvonden kan ik aannemen. Dat vóór de pauze 3 "aanslagen" werden gepleegd en de andere feiten om een of andere reden niet zouden moeten worden meegeteld lijkt mij vooralsnog vooral een poging om de werkelijkheid zo te vervormen dat zij in de theorie past.