Re: Michel Libert

Wat opvalt is dat hij het heeft over sluitingsuren, wie de winkel afsluit of er nadien nog bewaking is, ... terwijl de meeste winkelovervallen van de Bende vóór sluitingstijd zijn doorgegaan. Nijvel is de grote uitzondering, en laat dat nu de overval zijn die ik persoonlijk het meest aan WNP link.

Re: Michel Libert

Is er iets bekend over drugsgebruik van deze man(nen)?

Re: Michel Libert

noorderling wrote:

Is er iets bekend over drugsgebruik van deze man(nen)?

Drugsgebruik denk ik niet bij deze mannen. Daarvoor zijn deze mannen te geobsedeerd over hun conditie. Afgetraind tot het uiterste. Zie ook Eric Lammers gisteren, in topconditie, atletisch, ... Misschien wel verkoop 'aan zwakkelingen' om hun activiteiten te sponsoren.

Ik heb vooral gelet wel op zijn uitdrukking en lichaamstaal tijdens het interview. Net zoals bij andere criminelen minimaliseert hij zijn rol, soms kan hij nauwelijks zijn grijns op het gezicht wegsteken en dat bij een 'spijtbekentenis' over zijn criminele verleden. Gedroeg zich bijna à la Haemers, als een filmster vond ik. Zou hij misschien binnenkort een biografie of zo gaan lanceren die gepromoot moet worden? Hij lijkt ook niet in armoede te leven.

Re: Michel Libert

Libert is vrij gelaten deze avond » Nieuws

65

Re: Michel Libert

Dus het wordt terug een klucht, pff! Die mannen moeten een goede levensverzekering hebben dat ze kunnen op tafel gooien!

Re: Michel Libert

Dit riekt naar paniekvoetbal. En dat voorspelt niet veel goeds voor de komende tijd. Waarschijnlijk kan Vos zo weer terug in dienst, want er is niks veranderd.

Re: Michel Libert

Een verdachte oppakken naar aanleiding van uitlatingen gedaan in een documentaire riekt alleszins naar paniekvoetbal. zeker als je weet dat die uitlatingen al zo'n 30 jaar de ronde doen. Ik had even gehoopt dat de onderzoeksrechter betere resultaten zou boeken dan haar voorgangers maar helaas. Voor de nabestaanden alweer de zoveelste opdoffer.

Re: Michel Libert

Tja, al waren ze zeker van de daders. Hoe ga je het nog bewijzen na 30 jaar?

Wat kan men doen? Iedereen wiens naam in het onderzoek voorkomt en nog in leven is oppakken en hopen dat er eentje kraakt? En dan nog bewijzen terugvinden, procedurefouten ontwijken, ...

Maar heb toch de indruk dat men buiten het klassieke milieu moet gaan zoeken. Marginalen die ver weg van de dagelijkse maatschappij leven, niets te verliezen hebben, zich willen afreageren omdat ze er niet bijhoren, ... haat die zo ver gaat dat m'n alles doet om mensen te choqueren en te laten zien dat ze er lol in hebben.

Re: Michel Libert

dolorean wrote:

Libert is vrij gelaten deze avond.

De Standaard: Fantasten kunnen blijkbaar ook echte misdaden plegen en kunnen dus net zo goed echt medeplichtig zijn aan een reeks moorddadige overvallen.

En wat als iemand van WNP die de supermarktverkenningen heeft meegedaan besluit om met een paar vrienden die supermarkten effectief te overvallen? Bv. Barbier met z'n collega Robert Becker en enkele kompanen van Becker? En na de arrestatie van Barbier doen die kompanen verder met andere kompanen? (De Staerke, de Borains, Tinck die wss banden heeft met de Borains...)

Re: Michel Libert

Er is een huiszoeking in zijn woning gehouden, maar er is niets gevonden dat zijn betrokkenheid bij de Bende van Nijvel aantoont ... Tsja, een beetje te laat misschien? Toch triest om zo'n dingen na 30 jaar te moeten lezen.