761

Kurosawa wrote:
kenza wrote:

Dus op de bewuste avond waren er een paar bekende gangsterbendes in de val gelokt en sloeg de echte bende genadeloos toe om alles in de schoenen van de gekende bendes te schuiven
Het stelt mij wel een beetje gerust dat men weet waar men moet zoeken en men toch al weet wie er achter zit

Met bekende gangsterbendes ga ik er van uit dat je voor Aalst dus op de Bende van Baasrode en de Bende Haemers wijst.

Maar.... waarom zou een bende zomaar naar de parking van een Delhaize komen of zo om zijn er zich naar toe te laten lokken wetende dat er al moordende raids op Delhaizes plaatsvonden.
Sorry  but that makes absolutely no sense.

Misschien omdat ze helemaal niet wisten dat er moorden gepleegd zouden worden?

762

De gangsterbendes zijn nooit in de val gelokt , zij voerden de overvallen wel degelijk uit .
Ze werden gedekt en getraind door leden van Dianne die de operatie in handen hadden .
Een samenwerking van onder en bovenwereld .
De gangsters zijn levenslang ingedekt in hun medeplichtigheid, dat werd beloofd en afgesproken dit is nu wel heel simpel uitgelegd . .

HIPA wrote:

De gangsterbendes zijn nooit in de val gelokt , zij voerden de overvallen wel degelijk uit .
Ze werden gedekt en getraind door leden van Dianne die de operatie in handen hadden .
De gangsters zijn levenslang ingedekt in hun medeplichtigheid, dat werd beloofd en afgesproken dit is nu wel heel simpel uitgelegd . .

Daar kan ik me in vinden, een kruisbestuiving tussen het plegen van een terreur actie versus het verdwijnen van aanklachten / laten begaan in andere overvallen / drugs / ... Mogelijk is in Aalst een groot deel van deze criminelen samengekomen als laatste dwaalspoor.

Toch geloof ik dat het groter geheel in een globaal wapenhandel carrousel moet gezien worden, waar België met onder andere FN de draaischijf was. Ja, er zijn in mijn mening voorgeselecteerde doelwitten opgesteld die tijdens een overval het leven lieten.

Waarom is het onderzoek op vandaag nog steeds bezig? Dinosauriers binnen de politiek houden op vandaag nog steeds dekseltjes gesloten, houden nog in leven getuigen / gangsters in de klem.

764

Er zit zeker een groter geheel achter .. het is maar door de jaren heen dat er zaken kwamen bovendrijven en het duidelijk werd dat sommige moorden onmogelijk toeval konden zijn .

765

Hipa ik volg uw piste , maar de bescherming die ze genieten tot vandaag en de opdracht tot terreur zaaien moet toch van heel hoog komen met de nodige financiering

766

Hier nog een getuigenis van Haemers tegenover Delhuvenne !
Geldtransport !.. deze overvallen hadden niks te maken met de inhoud van het transport .
Maar wel alles met de verzekerde waarde van de inhoud die vaak een veelvoud was , en op die manier wit werden gewassen .
De inhoud interesseerde ons niet .
Dit was terug een valse vlag operatie met de gekende bankwezen figuren waar Haemers in meedraaide.
Niks is wat het lijkt !

767

Tuurlijk heb je gelijk HIPA.

Het zou erg simpel zijn en het is erg simpel om deze wandaden aan een stelletje marginale misdadigers toe te schrijven, die het gerecht nog steeds niet kon vinden omdat ze niet goed en/of naar de verkeerde personen zocht.
Iedereen die nog maar de minste moeite doet om even te verdiepen in al hetgeen hierin reeds geschreven is met een eerlijke en heldere pen (zoals Hilde Geens of Paul Ponsaers etc) kan niet anders concluderen dan dat er (veel) meer moest en moet zijn.
Maar dat is hen te ingewikkeld en daarom wordt eenieder die niet gelooft dat het enkel Kwak en Boemel waren afgedaan als complotdenker.

In hetgeen je zegt nog eens dit belangrijke en relevante citaat van ex-Deltalid Fons Van Rie:

In het onderzoek naar de Bende Van Nijvel werd dezelfde persoon soms door de ene cel als verdachte werd beschouwd en door de andere cel als informant. Met alle risico’s vandien : conflicten tussen cellen, desinformatie van speurders, enzovoort
Fons Van Rie verklaarde in dit verband overigens: "Ik denk dat een deel van die desinformatie bewust de wereld wordt ingestuurd. Als men de bron van die informatie kan achterhalen, dan ben ik ervan overtuigd dat men een groot deel van de Bende van Nijvel, of van de organisatie die achter de Bende van Nijvel zou zitten, kan blootleggen. Na analyse van de informatie valt het op dat bepaalde personen steeds opnieuw terugkeren als informant achter de schermen."  (Zie verhoor Sack, Van Rie en Collewaert, 28 april 1997, 9-11, 22.)

Het valt op dat bepaalde personen (Van Rie bedoelt hier ‘verdachten’) steeds opnieuw terug keren als informant achter de schermen.

Dat zinnetje zegt alles.

Het zegt dat het niet zomaar een stelletje marginale gangsters waren, die zoiets nooit tot stand kunnen brengen.

Het verklaart waarom de wonderbaarlijke vondst in Ronquières er gekomen is (interne job met als doel afleiding van de ‘medewerkers van Bende Van Nijvel’ bij rijkswacht en groep Diane en met succes, Delta werd opgedoekt en deze pistes werden amper tot nooit verder onderzocht).

Het verklaart waarom gangsters hiervoor geronseld en hieraan deelnamen …(oa getuigenis Haemers over eerste dode bij hun overvallen, there is no way back, tenzij door een vrijwaring als informant waarin gangsters hun gerechtelijk dossier ‘lichter’ gemaakt werd of zelfs volledig verdween!)

Maar… -en dat besefte Fons Van Rie allicht niet toen hij deze uitspraak deed- het kan ook als een boemerang in het Delta-gezicht terug slaan. Zoals een andere forumlid hier schreef, als er overal gemanipuleerd werd, waarom zou Delta hiervan gevrijwaard gebleven zijn? Wat maakte dat Delta als enigste hierin ‘clean’ zou gebleven zijn? Pas op, ik zeg niet dat dat zo was, ik vraag me enkel af welke garantie dat ze hadden/konden geven dat dat dan bij hen NIET zo zou zijn?

Alleszins, zoveel jaren -helaas- later waardoor veel van deze corrupte onderzoekers en gangster-informanten er letterlijk niet meer zijn en daardoor hun invloed niet meer kunnen uitoefenen (VdB, Bouhouche, Bougerol, Reyniers, etc etc) en met een overkoepelend Federaal Parket en met een nieuw scala aan wetenschappelijke onderzoeksmethoden (getuige de doorbraken in vele cols cases) blijf ik (voor alle slachtoffers en voor recht op recht) nog steeds hopen op een deel van de antwoorden.

Sterkte HIPA, twee woorden die snel en makkelijk getypt worden, maar ze zijn gemeend.

Sterkte iedereen die nog steeds met het blijvend leed, pijn, angst en verdriet worstelt.

768

HIPA wrote:

Dat hoef ik jou niet te zeggen waaronder BULTOT.

769

HIPA wrote:

Een ding is blijven hangen en dat is : dat de directeur van Delhaize samen met zijn vrouw mij vertelde dat ze niet verstonden hoe Jean Goll zo snel ter plaatsen was .
De overvallers waren nog maar juist weg , de politie op de parking en we zagen Goll daar al rondlopen .
Onmogelijk om op zo korte tijd daar te staan , zelfs vanuit Brussel .
De Directeur zijn vrouw wachtte boven de Delhaize op hem om nadien naar het feest te gaan van het personeel , zij zag ook Goll heel kort na de overval ter plaatse.

En vanuit deze blauwe hoek kwam er protest en was men formeel tegen het ontstaan van een bendecommissie. Hugo Coveliers heeft in de bendecommissie een snederige opmerking gegeven naar Jean Louis MICHEL ivm met zijn zenuwachtig gedrag.

770

HIPA wrote:

En als het de speurders interesseert weten ze waar hij zit , hij zal het hun graag vertellen . Maar de interesse is er niet zoals met alles wat waarheid zou kunnen zijn .
Delhuvenne vraagt niet liever .

Een verzoekschrift indienen bij het Federaal Parket om DELHUVENNE te laten onderwerpen aan een verhoor, HIPA. Dat gaat het niet meer over een gebrek aan interesse bij bepaalde snaken maar over een uit te voeren opdracht.