Wie is WB? Steeds komt de zin in de notities voor 'zegt niets over WB'.

32

WB: Waals-Brabant. Met die afkorting bedoelt hij de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Een aantal onbesproken zaken uit het notaboekje van Willy Acke (onderwerp Martial Lekeu) die mijn aandacht trekken.

• Via Francois (BOB) komt hij in contact met Frank Eaton (DEA) welke hem helpt met het tuchtdossier omtrend het 9-jarig meisje.
    Dit op voorwaarde dat hij het facistisch spelletje in Groep G levendig houdt.
    (bovenstaande zinnen geven belangrijke netwerk linken weer, alsook de duistere kant van Leuke (9j))

• Elk vertrek naar Israel/VS/Paraguay heeft een reden, Busilk zijn vertrek is op vraag van de VS.

• Groep G staat in voor rekrutering van gansters om criminele feiten te plegen (ingecalculeerde moord op onschuldigen, bewust gekozen slachtoffers, gezelfmoorde scenes opzetten). Plaats: Barvaux

• Temse: niet onschuldig, maar geen bloed op de handen. (op vraag van amerikanen aanwezig)

• Op een zeker ogenblik komt Gol? in beeld en krijgt Lekeu verscheidene bedreigingen waarop hij uit de rijkswacht stapt en via de US een visum krijgt (plaats Parijs)

• Lekeu gaat er van uit dat hij lang in dienst van de CIA gewerkt heeft en via hen orders kreeg. (Latinus dacht dit ook voor zichzelf!)

• Lekeu zegt dat Beijer alvorens hijzelf in groepG zat (dus moet dossogne goed gekend hebben)

• Zegt dat Bouhouche steeds als een gevaarlijk persoon overkwam

• Alles draait rond CEPIC

Linken die ikzelf leg:

DEA zit vanaf eind jaren 70 in het verhaal (francois NDB), gangsters worden ingelijfd en voorzien van scenario's die ook zullen plaatsvinden in de jaren 80, Gol komt in beeld.

Eigen mening:

Op een bepaald moment heeft FJ (Dossogne) schaduwoperaties uitgevoerd voor een bedrijf in het buitenland (naam ontsnapt mij). Belangrijk in dit geval is dat VDB (CEPIC) de factuur heeft betaald.

Voor mij toont dit een vertrouwenslink tussen Dossogne & CEPIC aan.
Als je weet dat Groep G door Dossogne achter de schermen werd aangestuurd, dat Groep G gangsters aanwierf, dat groep G scenes opzetten & de bende die nadien heeft gebruikt, dan moet je hieruit wel bepaalde conclusies trekken.

Dat bouhouche een 'winkelplan' had voorbereid & dit nadien ook gebruikt is in beperkte maten.
Dat de CIA oefeningen hield over 'overvallen op winkels'.

Misschien slaag ik de bal volledig mis, maar ik kan begrijpen waarom Acke het warm kreeg.