31

Re: Willy Acke

WB: Waals-Brabant. Met die afkorting bedoelt hij de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Willy Acke

Een aantal onbesproken zaken uit het notaboekje van Willy Acke (onderwerp Martial Lekeu) die mijn aandacht trekken.

  • Via Francois (BOB) komt hij in contact met Frank Eaton (DEA) welke hem helpt met het tuchtdossier omtrend het 9-jarig meisje.
    Dit op voorwaarde dat hij het facistisch spelletje in Groep G levendig houdt.
    (bovenstaande zinnen geven belangrijke netwerk linken weer, alsook de duistere kant van Leuke (9j))

  • Elk vertrek naar Israel/VS/Paraguay heeft een reden, Busilk zijn vertrek is op vraag van de VS.

  • Groep G staat in voor rekrutering van gansters om criminele feiten te plegen (ingecalculeerde moord op onschuldigen, bewust gekozen slachtoffers, gezelfmoorde scenes opzetten). Plaats: Barvaux

  • Temse: niet onschuldig, maar geen bloed op de handen. (op vraag van amerikanen aanwezig)

  • Op een zeker ogenblik komt Gol? in beeld en krijgt Lekeu verscheidene bedreigingen waarop hij uit de rijkswacht stapt en via de US een visum krijgt (plaats Parijs)

  • Lekeu gaat er van uit dat hij lang in dienst van de CIA gewerkt heeft en via hen orders kreeg. (Latinus dacht dit ook voor zichzelf!)

  • Lekeu zegt dat Beijer alvorens hijzelf in groepG zat (dus moet dossogne goed gekend hebben)

  • Zegt dat Bouhouche steeds als een gevaarlijk persoon overkwam

  • Alles draait rond CEPIC

Linken die ikzelf leg:

DEA zit vanaf eind jaren 70 in het verhaal (francois NDB), gangsters worden ingelijfd en voorzien van scenario's die ook zullen plaatsvinden in de jaren 80, Gol komt in beeld.

Re: Willy Acke

Eigen mening: Op een bepaald moment heeft Front de la Jeunesse (Dossogne) schaduwoperaties uitgevoerd voor een bedrijf in het buitenland (naam ontsnapt mij). Belangrijk in dit geval is dat VDB (CEPIC) de factuur heeft betaald. Voor mij toont dit een vertrouwenslink tussen Dossogne & CEPIC aan. Als je weet dat Groep G door Dossogne achter de schermen werd aangestuurd, dat Groep G gangsters aanwierf, dat groep G scenes opzetten & de bende die nadien heeft gebruikt, dan moet je hieruit wel bepaalde conclusies trekken.

Dat Bouhouche een 'winkelplan' had voorbereid & dit nadien ook gebruikt is in beperkte maten. Dat de CIA oefeningen hield over 'overvallen op winkels'. Misschien slaag ik de bal volledig mis, maar ik kan begrijpen waarom Acke het warm kreeg.

Re: Willy Acke

Willy Acke gebruikt meermaals het woord QUID (de eerste maal bij de aanslag op Vernaillen). Wat wil dit woord zeggen?

Re: Willy Acke

Quid pro quo
Uitspraak: [kwit - proo - kwoo]
Herkomst: Latijn
Voor wat hoort wat Uitdrukking

6 definities op Encyclo:

  • Iets voor iets Voor wat hoort wat?

  • Voor wat hoort wat. Verbintenissenrecht. Bij een overeenkomst is er altijd een tegenprestatie.

  • of Do ut des. Voor wat, hoort wat. of Ik geef, opdat jij geeft. Vooral van toepassing op de relatie van de Romeinen met hun goden. De Romeinen gaven offers aan de ...

  • Voor wat hoort wat of het ene voor het andere.

  • Rechtswetenschap: Latijn: iets voor iets anders. Aanbod of opoffering in ruil voor een aanbod of opoffering van een ander. ...

"Quid?" betekent: geef eens wat meer uitleg, so what, wat betekent dit, enz

36

Re: Willy Acke

Quid staat vaak voor: wat kan ik ermee, meer info nodig.

Re: Willy Acke

Thx iedereen! Denk dat Tru Dat zijn uitleg hierop betrekking heeft.

Re: Willy Acke

patrick111 wrote:

Ik heb inmiddels 3/4 van de nota's al een eerste keer 'ontcijferd' en ik ga binnenkort eens nadenken hoe ik ze op een efficiënte en overzichtelijke manier kan delen met het forum. Er zijn bepaalde passages die omwille van mijn gebrek aan kennis en/of doordat ze zeer onduidelijk (of fout) geschreven zijn gewoon Chinees zijn. Het zou interessant zijn als we met zijn allen eens naar de twijfelgevallen konden kijken om zo misschien tot nieuwe inzichten te komen. Ik heb bepaalde kribbels van Acke al eens aan enkele vrienden voorgelegd en soms zien zij dingen die ik niet zie en vice versa. Het is soms zeer vanzelfsprekend, en toch zie je het niet. Misschien zijn er hier wel dokters of apothekers die wat vertrouwder zijn met gekribbel. smile

Hoe meer je leest, hoe vertrouwder je raakt met bepaalde schrijfwijzes, letters en afkortingen. (Zo maakt Acke het cirkeltje van de o zelden af, waardoor het er vaak als een u uitziet.) Om die reden ben ik er nu persoonlijk redelijk van overtuigd dat er 'weet' staat. Wat 'weet gezocht' in deze context dan zou betekenen, weet ik niet. Merk ook op dat er een vraagteken staat (dat heb ik niet geplaatst, maar heb ik van Acke overgenomen). Vraagt Acke zich misschien af of Lekeu weet dat hij gezocht wordt? Geen idee. Misschien is het toch 'uren' zoals jij zegt.

Beste, is het mogelijk deze toch nog te willen openbaren? Robert

Re: Willy Acke

In het Pallieterke van vorige week staat er ook een artikel, Eurosystem duikt daar ook weer op » pallieterke.net Enkel voor abonnees maar ik geef het even mee.

Komt erop neer dat Thierry Debels nota's van Willy Acke (Bendespeurder) in handen heeft gekregen. Het gaat daar over wapenhandel en de betrokkenheid van iemand die toen als prominent de handelsmissies begeleide. Uw weet wel wie.

Re: Willy Acke

De papa van Delphine, Herr Flick? smile