Re: Nr. 19: Reus

Bosuil wrote:

Langzaam aan beginnen een aantal dingen boven te komen. De kennis waar ik eerder over schreef kende Christiaan Bonkoffsky niet persoonlijk maar ontmoette hem wel op trainingen van de Groep Diane, waar hij actief was als hondengeleider. Hij verwacht een oproep tot verhoor.

In mijn achterhoofd gaan de alarmbellen echter steeds luider klinken, ook rekening houdend met de gerechtelijke/politieke reacties. Ik vrees dat men nu met het bekendmaken van de uitvoerders het hele bende verhaal uitsluitend gaat toeschrijven aan een groep verbitterde en gefrustreerde rijkswachters.

Op deze manier zullen de achterliggende opdrachtgevers zich indekken. Het deksel zal nog steviger op het stinkende potje van politiek, magistratuur en andere duistere machten gehouden worden. Nu ze een bliksemafleider hebben zullen deze actoren ervoor zorgen dat ze helemaal in de duisternis verdwijnen.

Ik sluit zeker niet uit dat ze nu gaan toewerken naar een verhaaltje van 'het waren een paar wapengekke, extreem-rechtse uit de gratie gevallen rijkswachters die de knowhow en spullen van de Rijkswacht gebruikten om een privédoel te bereiken. Een handvol zonderlingen. Nog net geen lone wolfs.' Terwijl het kleinste kind weet dat ze daar geen jaren mee weg hadden kunnen komen zonder de bescherming van hun superieuren, die op hun beurt politieke bescherming genoten. Maar om die stap te zetten moet je op zijn minst bekentenissen hebben van betrokkenen, en die gaan er niet snel komen. Waarom zouden ze nu ineens na al die jaren uit de biecht klappen? Bonkoffsky was dat ook niet van plan, het was onder grote mediadruk dat de broer van Bonkoffsky naar buiten kwam met een verhaal vol tranen en spijt.

Re: Nr. 19: Reus

Hierbij een getuigenis van een kassierster van de Delhaize van Overijse. Ze zegt dat ze de daders niet zou kunnen herkennen als ze ze zou tegenkomen aangezien de daders gemaskerd waren » YouTube

Hier nog een andere getuigenis van de feiten in Overijse. Ook zij heeft het over een gemaskerde dader » YouTube

Re: Nr. 19: Reus

Zeer veel vragen rond deze foto. Nummer 19 staat op deze site ook niet tussen de robotfoto's van 1997. Hoe heeft die Marc Van Dam uit Aalst dan in 1997 die robotfoto te zien gekregen en besloten om de Cel Waals Brabant in te lichten? Ik las op het Franstalig forum ook dat deze foto uit 2003 zou dateren. Waarom zou de naam dan al sinds 1997-1998 in het dossier zitten? Foute informatie die in de media verspreid wordt? Of zie ik iets over het hoofd?

En inderdaad, wie of waar is deze man gezien? Overijse en Eigenbrakel, toen alle daders maskers droegen volgens ooggetuigen? Vlak ervoor of erna toen ze hun maskers niet aanhadden? Is dit wel een dader of gewoon iemand die zich verdacht gedroeg?

Re: Nr. 19: Reus

Ook nog eens in herinnering brengen dat robotfoto 19 grote gelijkenissen vertoont met de beschrijving van de dader van de diefstal van de Mazda die gebruikt is voor de aanslag op Vernaillen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Nr. 19: Reus

patrick111 wrote:

Zeer veel vragen rond deze foto. Nr. 19 staat op deze site ook niet tussen de robotfoto's van 1997. Hoe heeft die Marc Van Dam uit Aalst dan in 1997 die robotfoto te zien gekregen en besloten om de Cel Waals Brabant in te lichten? Ik las op het Franstalig forum ook dat deze foto uit 2003 zou dateren. Waarom zou de naam dan al sinds 1997-1998 in het dossier zitten? Foute informatie die in de media verspreid wordt? Of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb het teruggevonden. Robotfoto 19 werd op 19 oktober 1998 door Lionel Ruth en Marc Simon voor het eerst voorgesteld aan de pers.

http://0.t.cdn.belga.be/belgaimage:298549:1800x650:w?v=596f4c89&m=pippmgoh

http://2.t.cdn.belga.be/belgaimage:298547:1800x650:w?v=596f4c89&m=ioopfocm

Re: Nr. 19: Reus

Ok, bedankt voor het opzoekingswerk, Mero. Zo is er wat meer duidelijkheid.

87

Re: Nr. 19: Reus

DeadLetterBox wrote:
zenga wrote:

Het klinkt niet onmogelijk maar mij lijkt het toch sterk dat iemand zijn bril zou afzetten wetende dat hij in zo'n situatie gaat terecht komen. Ik durf mijn bril bij wijze van spreken nog niet afzetten als ik moet gaan pissen.

Het zou niet erg slim zijn om je zicht te beperken op dergelijk moment. Op zon moment wil je wel kunnen zien of iemand een wapen op je richt of niet. Je moet bedreigingen en de hoogdringendheid van elke bedreiging identificeren zodat je in juiste volgorde elke bedreiging kan afweren.

Er zit natuurlijk wel wat in. Ik denk hierbij vooral aan oorlogsfotografen en dergelijke. Die beweren allemaal dat ze zich buiten het geheel voelen, alsof ze toekijken vanop een afstand door dat ze een lens tussen hen en de feiten hebben. Ze kunnen zich mentaal distantiëren omdat ze alles bekijken door een zoeklens. Het is hun manier om met het trauma om te gaan.

In dat opzicht kan ik de logica zeker begrijpen en voor een "normaal" mens, het is te zeggen voor een gemiddelde burger die zelden of nooit met zwaar geweld geconfronteerd wordt behalve op het nieuws, zal deze truc met de bril zeker werken. Maar als je al in staat bent de trekker over te halen op onschuldige mensen, als je al bewust op voorhand deelneemt aan dergelijke slachting, dan denk ik dat die bril geen verschil meer maakt. Dan heb je te maken met koelbloedige mensen die weten wat ze doen en die niet gevoelig zijn aan dergelijke gruwelijke scenes.

In die tijd waren brillen nog bokalenglazen. Hangt af van je gezichtsvermogen zonder bril. Bij -6 is het niet aan te raden. Bij een lichtere afwijking denk ik dat je in veel groter problemen zit met een bril. Stel dat je hem laat vallen? Word redelijk genant als je de volgende dag zonder bril verschijnt terwijl hij op televisie prijkt? Bovendien helpt het niet als je snelle bewegingen moet maken en zonder bril heb je soms meer overzicht dan mèt, omdat je met echt alle details ziet die bovendien ook afleidend zijn. Ik draag zelf een vertebril die ik weinig opzet. Te veel details storen gewoonweg.

Re: Nr. 19: Reus

Robotfoto19 gaat over de Reus in Eigenbrakel en Overijse. Niet de leider. Mogelijk Bonkoffsky. In Aalst was het duidelijk een andere Reus, die de operatie (en de agressie) leidde. En waarvan beweerd wordt dat hij op "hoge hakken" liep. Dit maar even omdat ik merk dat er behoorlijk wat verwarring is. Het is niet onmogelijk dat er dus 3 Reuzen zijn, waarvan de laatste in Aalst dus een "fake Reus" (hakken van een 4-tal cm?).

Re: Nr. 19: Reus

Stap af van het idee van negen reuzen, zes killers. Broer herkend nr. 19 (Eigenbrakel-Overijse) en ik lees hier op de home dat hij de man was die David neerkogelde.

Re: Nr. 19: Reus

Onjuist. Zie bericht op deze site » Nieuws