Re: Diegem: Café De Pomp

Ook nog, Jean Luc Piavaux is kort daarna gewelddadige gestorven in Zaire! Delhuvenne was een jeugdvriend van Haemers, en bij Delhuvenne is er ook in gebroken zijn naam staat bij de lijst van verdachte inbraken in 81, 82.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Diegem: Café De Pomp

Ik zit ongeveer aan 2/3 van Beetgenomen, en ik vind het begin van het boek "het verhaal van De Pomp" het indrukwekkenst. Er ooit al iets van gelezen maar wat er in het boek staat, vond ik wel straf. Idd een piste om te volgen. Van die 500 forumleden moet er toch ene bij zijn die dat café gekend heeft.

43

Re: Diegem: Café De Pomp

the end wrote:

Ja, dit is zeker een zeer interessant spoor, ook omdat Baugniet in De Pomp kwam.

Staat dit in het boek? Als dat zo is, inderdaad "brulant".

the end wrote:

Plus het feit dat er waarschijnlijk een link is met Nijvel en vooral de maandag na Nijvel.

Waaruit bestaat die link?

Re: Diegem: Café De Pomp

Ja, dat van Baugniet staat in het boek en dat is niet niks. Baugniet leverde ook wapens aan Franse extreem rechtse lieden die zich in Belgie kwamen bevoorraden zie Jean-Louis Chailotur om een idee te geven hoe ze in elkaar zaten.

De link met Nijvel, de boxen van de Saab in de wagen van D. Van Cutsem, ook het feit dat de overlevende agent een van de daders beschreef als iemand met een onverzorgde baard, en dat er de maandag na Nijvel die klopjacht was, waar er ook iemand was met een onverzorgde baard en iets met Moto’s.

Nog iets: dat er een vermoeden is dat via dat milieu een link met Zweden is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

45

Re: Diegem: Café De Pomp

Er was in Nijvel sprake van een ringbaard, ik weet niet of ze het ook hadden over een onverzorgde baard? Maar hoe zie je de link met Van Cutsem & co? Had iemand daar zo'n baard? Of begrijp ik het verkeerd. Mijn topkandidaten voor de ringbaard in Nijvel zijn voorlopig de sudist I.R. of WNP'er Eric Lammers.

Maar dat van Baugniet, dat zou opnieuw een duivels spoor zijn als het klopt!

Re: Diegem: Café De Pomp

Als ik met niet vergis dacht ik in het boek van Hilde Geens gelezen te hebben een onverzorgde baard.

Dit spoor kan ook verklaren waarom er zoveel te doen is rond de vondsten op 9/11/85, en de keuze van de wagens: Santana en Saab.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Diegem: Café De Pomp

the end wrote:

Ja, dit is zeker een zeer interessant spoor, ook omdat Baugniet in De Pomp kwam. En als ik men niet vergis kende Julien De Staerke Daniel Van Cutsem maar dat moet ik nog eens nazien. Plus het feit dat er waarschijnlijk een link is met Nijvel en vooral de maandag na Nijvel alsook met wat er de avond na Aalst in Ronquières afspeelt, de getuigenissen en de gevonden stukken op de oever wijzen ook in de richting. Plus dat er een link is met Beijer. Ook het feit dat verschillende namen in de stuk verdacht overleden zijn en dat getuige Montel ook in die richting wees.

The end, kan je wat toelichten waarom er een link zou zijn tussen café De Pomp en de feiten in Ronquières de avond na de overval in Aalst?

48

Re: Diegem: Café De Pomp

Dus als we op het Vandeuren-spoor afgaan zouden de drie voornaamste daders bij Dekaise Vandeuren, Willy Van Cutsem en Baugniet geweest zijn? (Exit Bouhouche en Mendez?) Maar waren deze voldoende getrained, in staat om zo koelbloedig te blijven en daarbij ook nog eens een kruisvuur te openen? In welke mate voldoen ze aan de dadersbeschrijving? (bv. ook "tapette marocaine")

Er wordt gesproken van twee kleinere personen (1m70) en één grotere (1m80) met bivakmuts. Eén van de kleinere daders had "een zware stem en een zuiders uiterlijk, met een rond gezicht, een hangsnor, zonnebril en een jagershoed met donkere ruiten". Geens heeft het ook over één van de drie daders die een "beierse snor" tot aan zijn bakkebaarden zou hebben gehad. Welk soort snor is dit (een hangsnor?) Een vierde man stond mogelijk buiten op wacht.

Hebben we een persoonsbeschrijving van Van Cutsem? Van Baugniet? Hoe groot was Vandeuren (de man van 1m80 met bivakmuts?)

Re: Diegem: Café De Pomp

dim wrote:

Hoe groot was Vandeuren?

180 cm, er werd in Oostende een lichaam ontdekt van een onbekende man van 180 cm, dat naderhand Vandeuren bleek te zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Diegem: Café De Pomp

Merovinger wrote:

The end, kan je wat toelichten waarom er een link zou zijn tussen café De Pomp en de feiten in Ronquières de avond na de overval in Aalst?


Ik zal het pogen uit te leggen, er zijn verschillende elementen die in een andere context bekeken moeten worden. De link is er met de gebeurtenissen voor de vondst van de 2 zakken waar namelijk geen (wapens van Dekaise in zaten). Men kan er vanuit gaan dat de sporen in het bos door een tweede team zijn aan gebracht. Wat is er gedaan met de gevonden stukken op de oever op 9/11/85? Het verhaal van de groene Golf, die is zelfs van de officiële site gehaald. Met de info die men had op 9/11/1985 is niet veel gedaan en Delta is selectief in gelicht. De link is meer met het paramilitaire.

Francis Dossogne herhaalde de 'oude confidentie' die hij na de overval op Dekaise had gekregen: in de periode van de overval was Bruno voortvluchtig en had hij hulp gezocht in café De Pomp. In de woning van de kroegbaas had de BMW-dief wapens zien liggen, die volgens V. afkomstig waren van de hold-up bij Dekaise. Bruno zou er daarvan één gekregen hebben en weggereden zijn. De Pomp werd gefrequenteerd door mislukte en geslaagde huurlingen en legioensoldaten, kruimeldieven en extreemrechtse figuren, verduidelijkte Dossogne. De leider van het Front de la Jeunesse leek daar zichzelf niet bij te rekenen. Hij was er nooit geweest.

Baugniet wel en de brandstichters van Pour ook.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.