Re: Getuigenis Murcielago
Dus Podevijn en ook Mendez prepareerde wagens voor de automobiel koersen en Dakar? Ook Moto's? Daarnaast werden er aan wapens geprutst door Bouhouche en Mendez? Aan de overkant woonde VDA met zijn zaak van dieselmotoren?
Ook bij vertellen dat deze (Podevijn) goede connecties had met Opel garage Vanderhaegen (tegen de Delhaize, op de hoek van het rondpunt, andere kant van de Fox. De connecties die Podevijn daar had waren één de eersten die een auto konden opdrijven, ze hielden hun stukken in Duitsland en de entourage reed regelmatig op het circuit. Wat ik mij afvraag is het volgende: in Kuros zijn zaak hoorde Kuros zeggen: "Morgen om 9u in het atelier, iedereen akkoord?" (in het Frans) Misschien was die atelier wel bij een Aalstenaar. Stonden de overvalwagens klaar in garage net als de wapens?
Een weetje: Podevijn had een reeks wapens, was er gekend voor. Na de registraties had hij geen wapens meer en zogezegd zijn al die wapens gestolen zei hij. Toen leefde hij nog. Toen men hem vroeg of ze hier (in Aalst) niet zijn gebruikt, werd hij lijkbleek en vroeg zijn vriendin om een dokter te bellen. Paar maanden nadien overleed hij. Had hij het gevoel dat men hem op het spoor was? Van stress kan men zich opjagen en dat is niet goed voor het hart hé. Hij was getrouwd met een veel jongere vrouw die afkomstig was van een vreemd land, Filipijnse of zoiets.
Waren de dames uit Aalst ook zo geïnteresseerd in de "kermis" rond de autokoersen?
De vrouwen gingen graag mee naar de circuits. In kuros zijn zaak was er om de zoveel maand een vergadering van garagisten, ik moet eens informeren hoe en wat dat nu juist weer was.
In de loop der jaren moet daar één en ander serieus uit de hand gelopen zijn, want je mag de rol van de echtgenoot van VDS niet onderschatten.
Inderdaad, het is zij ook die per sé naar de Delhaize wou.