91

Re: Getuigenis Murcielago

K& wrote:

Dus Podevijn en ook Mendez prepareerde wagens voor de automobiel koersen en Dakar? Ook Moto's? Daarnaast werden er aan wapens geprutst door Bouhouche en Mendez? Aan de overkant woonde VDA met zijn zaak van dieselmotoren?

Ook bij vertellen dat deze (Podevijn) goede connecties had met Opel garage Vanderhaegen (tegen de Delhaize, op de hoek van het rondpunt, andere kant van de Fox. De connecties die Podevijn daar had waren één de eersten die een auto konden opdrijven, ze hielden hun stukken in Duitsland en de entourage reed regelmatig op het circuit. Wat ik mij afvraag is het volgende: in Kuros zijn zaak hoorde Kuros zeggen: "Morgen om 9u in het atelier, iedereen akkoord?" (in het Frans) Misschien was die atelier wel bij een Aalstenaar. Stonden de overvalwagens klaar in garage net als de wapens?

Een weetje: Podevijn had een reeks wapens, was er gekend voor. Na de registraties had hij geen wapens meer en zogezegd zijn al die wapens gestolen zei hij. Toen leefde hij nog. Toen men hem vroeg of ze hier (in Aalst) niet zijn gebruikt, werd hij lijkbleek en vroeg zijn vriendin om een dokter te bellen. Paar maanden nadien overleed hij. Had hij het gevoel dat men hem op het spoor was? Van stress kan men zich opjagen en dat is niet goed voor het hart hé. Hij was getrouwd met een veel jongere vrouw die afkomstig was van een vreemd land, Filipijnse of zoiets.

K& wrote:

Waren de dames uit Aalst ook zo geïnteresseerd in de "kermis" rond de autokoersen?

De vrouwen gingen graag mee naar de circuits. In kuros zijn zaak was er om de zoveel maand een vergadering van garagisten, ik moet eens informeren hoe en wat dat nu juist weer was.

Murcielago wrote:

In de loop der jaren moet daar één en ander serieus uit de hand gelopen zijn, want je mag de rol van de echtgenoot van VDS niet onderschatten.

Inderdaad, het is zij ook die per sé naar de Delhaize wou.

Re: Getuigenis Murcielago

Renne, ik heb het deze week en het weekend nogal druk. Vanaf volgende week mag je wat mij betreft een afspraak beleggen. Het moet want ik heb ga steeds af op mijn gevoel, wel dat gevoel dwingt mij tot actie. Het is frappant echt om vast te stellen dat Kuros dingen zegt in zijn verhaal die van toepassing waren op mij, en dat gaat ver.

K& heeft mij meer details gevraagd over de zaak van VDS/VDA, de ligging, ... Hij beweert, en hij is blijkbaar niet alleen, dat er een vluchtroute is die als speciaal mag beschouwd worden. Wel Renne, ik kan je bevestigen dat ik vanavond mij de moeite gedaan heb om het traject af te leggen. Man, man toch, ik ben tot een vaststelling gekomen wat het besef nog erger maakt. Nu zie ik ook in welke handelingen van de politie verklaarbaar zijn, net na de overval (ik spreek in minuten nu).

Gisteren kwam het in mij op dat VDS/VDA als zaakvoerders, partners, toch sleutels op zak hadden die avond, wel dat kan een reden zijn waarom ze weg moesten, snap je? Het traject Delhaize-IZ zuid, het N-baantje richting Ninove, deed ik amper 10 min, geen versperring of althans minder risico, want daar hebben ze de Bende van Nijvel nooit verwacht. Dat is op zijn minst markant te noemen. Hoe wist kuros dit? Ik woon hier meer als 25 jaar en ken de streek heel goed, wel dat wist ik niet en ik heb er nooit bij stilgestaan. Maar dit wil niet zeggen dat die gasten de streek goed kenden hoor of bijgestaan werden, met een stafkaart van 't leger kom je er ook. Het is op zijn zachts uitgedrukt heel merkwaardig. Hier moet ik meer van weten.

K& wrote:

"R.A.C."  zegt u iets?

Royale Automobile Club. En ja, autoraces was en is misschien nog hipe. Vergeet niet dat er in Aalst veel BCBG's rondlopen (bon chique, bon genre). Het mondaine enz. Er is er zelfs eentje, een zoon van een garagist, die vandaag op een hoog niveau races rijdt.

Re: Getuigenis Murcielago

Je doelt hier op een vluchtroute die deels over privé terrein loopt? Of een plaats waar van auto kan gewisseld zijn?

Re: Getuigenis Murcielago

Ja inderdaad, ik stond echt versteld hoe snel ik van de Delhaize aan de expresweg stond. En ja, als er gewisseld werd van wagen dan vrees ik tocht dat het niet daar was maar in een garage, en komt men ontegensprekelijk bij Podevijn of VDS/VDA terecht, vandoor ook mijn redenering van de sleutels. Ook niet te vergeten dat de grootvader mij indertijd zei: "Die verdomde Podevijn, ik had het nog zo gezegd" (hij zei dat enkele minuten na de overval).

95

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago wrote:

Ook niet te vergeten dat de grootvader mij indertijd zei: "Die verdomde Podevijn, ik had het nog zo gezegd" (hij zei dat enkele minuten na de overval).

Verder heeft grootvader op de begrafenis gezegd tegen familieleden: "Er is hier in Aalst ne smeerlap die er meer van weet". Wie hij bedoelde weet ik niet maar het zou wel eens Podevijn kunnen zijn. Ik heb dat van horen zeggen maar wel uit goeie bron en jij bevestigd nu hetzelfde maar met een naam erbij. Het draait toch in die richting hé blijkbaar.

Re: Getuigenis Murcielago

Renne, een advies: ga eens via Google naar de video's van de Bende van Nijvel kijken. Je gaat een driedelige serie vinden. Daar komt een familielid van VDA praten, als je van Aalst ben dan ken je hem. T. VDA werkte daar destijds, glitter glamour, maar wat nog? Er is net voor hun vertrek naar Delhaize, een ruzie geweest, vandaar dat de kinderen erbij waren. Ik denk dat we met gezond verstand, het dossier kunnen overlopen, per slachtoffer en gekoppeld aan de reeds geweten feiten, met elkeen zijn mening en redenering, kunnen we ver komen hoor.

Re: Getuigenis Murcielago

Een aantal maanden geleden hebben we hier nog de vluchtroute deel bediscussieerd, ik had toen ook al het idee, dat er ergens van voertuig gewisseld is, of men heeft meerdere voertuigen gebruikt bij de overval zelf.

De sleutel ligt sowieso bij die garages, Mendez en Bouhoche kwamen er ook , en er werd aan wapens gepruld, wat een werknemer van FN in een garage in Aalst aan wapens ligt te klooien is voor mij extreem bizar. Je zou verwachten dat zo iemand thuis wel materiaal zal hebben of op zijn werk dingen kan laten maken, als het om legale zaken ging tenminste. 

Bovendien, loopt er van daaruit ook een connectie naar het hof, via de moto's van prins Albert en waar hebben we die zijn naam nog horen vallen. Dan te horen dat de grootvader blijkbaar direct doorhad dat er iets loos was, weet ge dat die iets moet geweten of vermoed hebben.

Re: Getuigenis Murcielago

Herr Flick wrote:

Dan te horen dat de grootvader blijkbaar direct doorhad dat er iets loos was, weet ge dat die iets moet geweten of vermoed hebben.

De grootvader heeft ook ooit eens het hof vernoemd en dat was een bizar verhaal. Herr Flick, ik denk dat je gelijk hebt. Jouw redenering is to the point. Hoe zoeken we dit verder uit?

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago wrote:

Hoe zoeken we dit verder uit?

Ik zou het niet weten, de meeste betrokken zijn ofwel verrast ofwel hebben ze ongeveer 2 meter aarde op hun buik liggen.

100

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago wrote:

Herr Flick, ik denk dat je gelijk hebt. Jouw redenering is to the point. Hoe zoeken we dit verder uit?

Wacht tot je kuros hoort, dan ga je nog meer overtuigd zijn. Maar hetgeen jij aanbrengt dat VDA zou gezegd hebben: "die verdomde Podevijn", dat versterkt kuros zijn verhaal, als ook dat de rol van de dochter van VDA. Probeer u zeker eens vrij te maken.

Murcielago wrote:

Vanaf volgende week mag je wat mij betreft een afspraak beleggen.

Woensdag, donderdag (eventueel-vrijdag) of zo. Volgende week eventueel. Je zegt het maar.

Herr Flick wrote:

Ik zou het niet weten, de meeste betrokken zijn ofwel verrast ofwel hebben ze ongeveer 2 meter aarde op hun buik liggen.

Je moet doen wat je kan doen, als ze daar in Jumet niet willen meewerken, awel dan kunde gij u niets verwijten. Maar als er ze zien dat er 2 afzonderlijke mensen met hetzelfde afkomen dan kan met dat toch niet zo laten, alhoewel in dit dossier kan alles en mag alles, behalve de waarheid mag niet uitkomen. Al ben ik wel benieuwd naar de nieuwe onderzoeksdaden, gewoon de echte waarheid zou al iets zijn.

En nog iets, er zijn in Aalst een paar mensen die weten met wat Kuros bezig is. Als je echt onschuldig bent dan val je die man aan, al was het maar met een klacht of zo. Er zijn er een paar die hem al een slechte naam wilden geven, dit gaat om nabestaanden van slachtoffers en agenten. Maar er zijn ook nabestaanden die hem steunen (lees diegene die onschuldig zijn), alsook hooggeplaatsten maar wie zijn handen hier aan vuil maken? Het enige probleem is de actie die ontbreekt bij Jumet.