101

Re: Getuigenis Murcielago

Ik heb het verhaal over de weg die over een deel privé- eigendom niet goed verstaan maar ik denk het te situeren. Ik hoor dit op de volgende vergadering wel. Renne, je luistert goed naar het verhaal van Murcielago en Kuros maar de sporen zijn zeer broos, je moet aandacht besteden aan elk detail, hoe klein ook.

Je moet boekhouders, handelsregisters en kadastrale leggers nakijken en families in kaart brengen met vrienden, schoolkennissen en buren en sportactiviteiten. Ik vrees dat ook de geschiedenis van de WO II een rol kan spelen maar het kan zijn dat er meerdere familie takken zijn. Sommige familienamen komen in Aalst zeer veel voor.

Ten slotte wil ik jullie er op merkzaam maken dat de bescherming van "het hof "ook een bevoegdheid is van de SDRA. Nu was er iemand in het boek dat Bouten schreef die zogezegd voor 500.000 euro eens de waarheid wilde vertellen. Deze persoon zou Baugniet heten (volgens zijn zegen kolonel bij de SDRA). Nu lees ik ergens in De Morgen en nergens elders dat dezelfde Baugniet diegene zou geweest zijn die volgens De Staerke hem naar Aalst had gestuurd een tijdje voor de gebeurtenissen aldaar.

Het is dus van belang van eerst in kleine kring (maximum 5 personen de details) uit te werken en hier pas vaste en bewijsbare gegevens aan te brengen zo niet geraken we verdoold in nieuwe (familie) intriges. Hier komen de vliegen op af. Traag maar zeker, cm per cm, volharden.

102 (edited by mardec 25-10-2009 01:54)

Re: Getuigenis Murcielago

Misschien wel, maar ze zouden toch tenminste is naar zijn verhaal kunnen luisteren. Biggus, dat was ook het eerste wat ik dacht na het lezen van dat boek, ga en ondervraag hem. Die verhalen hier over Aalstenaars die naar de Delhaize werden gelokt... Denk eens 2 minuten na. Hoe moeilijk is het voor een bende om iedereen ter plaatse te krijgen? Als dat dan bij wonder lukt hoe moeilijk is het voor de bende zelf om al die personen nog eens uit die massa te halen op die paar minuten dat ze ter plaatse was.

103

Re: Getuigenis Murcielago

Beste, er zijn in alle verhalen zo sterke toevalligheden die niet geloofwaardig zijn dat je aan alles kan en mag en moet twijfelen. Onze leden en meer bepaald Kuros en Murcielago doen dit ook. De eigenaardige voorvallen hebben hen gedreven naar verder onderzoek en hen in sommige richtingen gesterkt en in anderen doen twijfelen.

Er zijn veel vraagtekens maar ook nieuwe openingen gecreëerd. Laat ons deze eerst versterken dan zien we na een tijdje wat er overblijft van de knelpunten. We moeten meer weten wat er daar juist gebeurd is op het industriepark. Er zijn aanwijzingen van een mogelijke link met de zaak Mendez (wapentrafiek). Mendez had ook een zeer goede kennis van automechaniek volgens zijn broer José.

Werd er in de Garages van Podevijn ook aan moto's voor de snelheid races of voor Parijs Dakar gewerkt? Waren dit soms BMW moto's ? Was Podevijn soms merkverdeler?

104 (edited by K& 24-10-2009 10:36)

Re: Getuigenis Murcielago

K& wrote:

Nu lees ik ergens in De Morgen en nergens elders dat dezelfde Baugniet diegene zou geweest zijn die volgens De Staerke hem naar Aalst had gestuurd een tijdje voor de gebeurtenissen aldaar.

En in een oude Telemoustique schreef journalist Sergio Carrusso in een interview met Moussa na jaren bak:

Le journaliste pose la question: "mais quelqu'un a du lui (Cocu) téléphoner?" Moussa repond au journaliste: Cocu ne sait pas qui.

Idem denksporen telefonische afspraak: Fourez-Dewit, Finné. Opgelet: denksporen, er zijn absoluut geen bewijzen!

105

Re: Getuigenis Murcielago

K& wrote:

Werd er in de Garages van Podevijn ook aan moto's voor de snelheid races of voor Parijs Dakar gewerkt?

Ja, voor Dakar kan ik nog geen 100% zekerheid geven, voor racecircuits wel. Hij stond in contact met Opel Vanderhaegen. Zij waren één van de eersten in de streek die een motor konden opdrijven, zij gingen daarvoor regelmatig naar Duitsland. Ik ga bij bron proberen informeren voor meer info. Dat beetje meer uitleg als ik iets meer te weten kom. Misschien is dit interessant, misschien minder, maar ik open hier een denkpiste: van aan de garage Vanderhaegen heb zicht op de Delhaize, dus je kan zien wat er gebeurd, wanneer er patrouilles komen of weggaan.

mardec wrote:

Die verhalen hier over Aalstenaars die naar de Delhaize werden gelokt... Denk eens 2 minuten na. Hoe moeilijk is het voor een bende om iedereen ter plaatse te krijgen?

Net zoals het onmogelijk is 3 mannen naar 1 zelfde winkel te brengen terwijl ze nog nooit in die winkel zijn geweest en toch was het zo op één na, die is kunnen ontkomen. Met veel geluk eigenlijk. Zo moeilijk is dat niet mardec. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar zeker als mensen in je omgeving je er naar toe brengen of sturen. Je moet ook bekijken dat die allemaal aan elkaar kunnen worden gekoppeld, niet rechtstreeks maar wel via een milieu (automilieu). En dat is nooit onderzocht.

Bv. Ik en u spreken elke zaterdag af voor iets te gaan drinken, ik passeer een Delhaize en zeg dat ik nog een boodschap of een pak sigaretten moet halen, ik zeg dat ik snel terug ben en zeg tegen u wacht in mijn auto, ben direct terug en ze schieten u af. En stel dat ze u missen dan ga jij mij nooit verdenken. Dus al iedere betrokkene voor zich werkt, is dat perfect mogelijk, zeker niet onmogelijk. In ieder geval zou een onderzoek veel hebben uitgeklaard. Ook een reconstructie zou veel kunnen weergeven, waarom is dit nooit gebeurd?

106

Re: Getuigenis Murcielago

Beetje info over Podevijn:

  • Hij was lid bij een raceteam (ze reden regelmatig op Zolder)

  • Naam raceteam: Bonapart

  • Heeft in de begin periode nog voor Opel Vanderhaegen gewerkt

  • Wapenfreak: link Mendez

  • Bevriend met rijkswacht in het algemeen. De bekendsten kennen we natuurlijk: Lekeu, Bouhouche en Beijer.

  • Net voor zijn dood verklaarde hij dat al zijn wapens gestolen waren, vandaar dat deze niet geregistreerd konden worden. big_smile

K& wrote:

Renne, je luistert goed naar het verhaal van Murcielago en Kuros maar de sporen zijn zeer broos. Je moet aandacht besteden aan elk detail, hoe klein ook.

Eigenlijk is het ver gekomen met dit dossier,wij moeten hier de sporen zoeken (wel met plezier), terwijl Jumet met meer middelen een heel eind verder kan geraken als het wil... Dit is de omgekeerde wereld. Voor mij is het duidelijk dat het niet mag uitkomen,want als je ziet hoe amateuristisch hier te werk is gegaan dan frons je toch de wenkbrauwen; de sporen leiden naar boven en daar stopt het dus. Bouhouche zijn woorden zijn waarheid.

En pas maar op met sporen te onderzoeken tot in het kleinste detail. Alé, ik juig dat alleen maar toe dat je doet, want je doet goed werk;maar ik ken iemand die hierdoor op de vingers is getikt door de ordediensten big_smile met een PV, dus beetje voorzichtig. ;)

Je weet nooit bij wie je soms terecht komt, dus als daar ne flik tussen zit of ene dat begint te flippen, kan je wel eens pech hebben. Niet dat ze u daarvoor gaan straffen in eerste instantie maar wie te dicht komt wordt tegen zijn schenen gestampt... Dat concludeer ik daar uit, maar we doen voort.

107

Re: Getuigenis Murcielago

Prima Renne. We moeten langzaam werken, zonder pers en zonder politie net zoals kuros (bijna) gewoon wat informeren links en rechts en niet continu, vergeet je werk niet. Het toeval is aan onze kant. Ik heb ook gehoord van een persoon die serieus last heeft gehad met zijn eigen onderzoek. Hij kwam echter uit hoge milieus waar hij iets teveel moet gehoord hebben.

Er is zelfs een historicus die er zeer veel van afweet door familiale banden en het onderzoek heeft proberen vooruit te helpen. Zijn laatste boek over Bende van Nijvel was "Adieu Belgique". Hij is nog een maal uit zijn krammen geschoten eind 1997 denk ik met de pedofilie histories maar daar heeft hij een serieus proces aan zijn broek gehad.

Dus laat ons wat "improviseren", cm per cm, als amateurkens.

Murcielago wrote:

Ter hoogte van het huis naast het appartementsgebouw waar VDS woonde, stond een bruinachtig voertuig, het kan een golf geweest zijn, een Fiesta maar zeker geen Mercedes. Daaruit is PH gestapt, de Parklaan over langs de middenberm om langs de voorzijde de winkel te betreden en te garenderen dat de fam VDS in de val zat. Dit moet grootvader geweten hebben dat dit het sein of voorteken was van iets ergs. Hij heeft zelfs geluk gehad dat hij niet gezien werd zo snel stond hij daar, maar wel gewapend en uiteindelijk stond die familie daar te smeken voor hetgene dat zij al vreesden.

Murcielago ik heb je teksten reeds een paar maal gelezen. Ik heb nog een paar vragen. In het geharrewar na de gebeurtenissen ben je waarschijnlijk niet meer buiten geweest tot 's anderendaags. Kan je je nog iets herinneren over de aanwezigheid van dit "Bruine voertuig" waaruit PH stapte? 's Anderendaags? Met dank.

108

Re: Getuigenis Murcielago

Hier een copie:

Très bon agent ARI, A11 (listing), surveille VDB pour ARI, roulait en golf, celle de l'agence ARI (nombreuses golf gti à l'époque). S'enfuit à IBIZA (voir listing BEIJER) en 1985 après ALOST

Personnage intéressant pour autant que ces informations soient exactes. Kapllan était un intermédiaire (pour les crimes) important de Pierre Maréchal. Maréchal était en 1985, l'année la plus sanglante des attaques des TBW, la main droite de Robert Beijer dans le bureau de détectives ARI de celui-ci. Bureau que Robert Beijer avait fondé après qu'ils avaient quittés la gendarmerie.

Maréchal était un ex-para commando, tireur d'élite, conducteur de rallye – il conduisait lui-même une Golf GTI – et un mécanicien spécialisé. En 1983 il se trouvait ensemble à Anderlecht avec un gars du WNP de Latinus membre du club de tir CTR. A l'arrière de la carte de membre de Maréchal se trouvaient les numéraux de plaques d'immatriculation de 4 voitures. Elles avaient étés volées toutes les 4 et 1 des ses voitures avait été volée par Murat Kapllan.

Quelques mois après la dernière attaque de la bande en novembre 1985 à Alost Maréchal a pris ses jambes à son cou. Il a disparu en Espagne. Après une perquisition domiciliaire la police a trouvé de la munition lourde Legia comme la (bande avait) utilisée pendant le bain de sang à Alost, des numéros de plaques d'immatriculation et un grand nombre de clés de voitures.

BEIJER: Les relations de Maréchal et l'agence ARI ont toujours été ce qu'il y a de plus clair! C'était un agent, un très bon! C'est la raison pour laquelle il gagnait plus que les autres. Il travaillait plus et n'avait pas peur de se mouiller dans la pluie. Avant que je ne le connaisse, il travaillait parallèlement pour une police communale. C'est lui-même qui m'a donné cette info pour que je vérifie sa bonne foi. Comme il était très fidèle et courageux, je lui confiais parfois des surveillances un peu plus pointues, comme celles du ministre VDB, par exemple. Oui, il roulait en VW Golf. Il s'agissait d'une voiture de l'agence ARI. Et des Golfs à cette époque, il y en avait quelques-unes!

K: lid van WNP: kan bvb Libert zijn maar ik denk ook aan Lammers. Lammers kende Haemers zeer goed sinds zijn jeugd (Rapport Godbille).

109 (edited by Murcielago 25-10-2009 22:41)

Re: Getuigenis Murcielago

K& wrote:

Murcielago ik heb je teksten reeds een paar maal gelezen. Ik heb nog een paar vragen. In het geharrewar na de gebeurtenissen ben je waarschijnlijk niet meer buiten geweest tot 's anderendaags. Kan je je nog iets herinneren over de aanwezigheid van dit "Bruine voertuig" waaruit PH stapte? 's Anderendaags? Met dank.

K&, wat ik heel zeker kan bevestigen is dat er snel een reactie kwam van de politie die richting Osbroek reden. Toegegeven, op zo'n moment heb ik daar niet op gelet dat de bruine, volgens mij Renault, er nog stond. Wat ook belangrijk is, dat is het feit dat de stadspolitie op dat moment van elke avond de wacht overnam van de rijkswacht. 10 minuten voor sluitingstijd kwam de politie de wacht aflossen. Dus de politie reed naar de Osbroek, wat betekent dat zij niets wisten en wat dat ook bevestigd dat het joggende koppel die de bende voor de overval zag niet bij de politie terechtkwam met hun verklaringen.

Ik ga er nog steeds vanuit dat, zoals kuros beweert, de liquidatie achter de rug was maar ééntje teveel en hoeveel te weinig. H. had 2x de gelegenheid om David het genadeschot te geven, integendeel hij sloeg met de kolf van zijn wapen. Waarom of voor wie kwam hij naar het Onze Lieve Vrouw-ziekenhuis, en ik weet dat het niet gezegd wordt of nergens geschreven, weten jullie waarom? Om geen paniek te zaaien want de koningin kwam op de bezoek. Hij werd gezien, waarom werd hij niet opgepakt?

Als ik bv. beweer dat de Bende van Nijvel na de overval in het niets verdwenen, nu ik ook meer weet over de vluchtroute, ben ik ervan overtuigd dat H. na de overval op de parking in het andere voertuig stapte. Zijn kompaan die op de Parklaan stond was weg, maar waarom? Wel ik vraag mij af dat die bruine Renault een R4 was, snap je? Want kuros beweert ook 1 reus en 1 kopie van reus in zijn zaak over de vloer gehad te hebben en waarvan 1 vroeg om de politie te bellen? Of ben ik verkeerd. Waarom zijn er getuigen die bij voorbaat als ongeloofwaardig beschouwd werden?

Re: Getuigenis Murcielago

Mensen, als ik dit deze verklaring lees, dan lees ik in grote lijnen wat ik al een tijdje weet te melden. Eén van de 4 gestolen voertuigen MK - De zeldzame gevonden munitie bij een rijkswachter, onze oude gekende Vanden Boeyants, de Brusselse koning van ... En ja, die loopt nu vrij rond met nog eentje erbij. Dit gekoppeld aan een aantal uitvoerders die gek genoeg waren. Ik denk dat de reflex van Herr Flick kwam, maar hij zou eens gelijk kunnen krijgen met zijn stelling betreffende alle grote namen die ook al in boeken verschenen.