791

De vraag die meteen bij mij opkomt 'de duikers hebben deze 3 personen toch duidelijk gezien bij het overhandigen van de zak...'. Waarom dan geen robot foto opmaken, of een volledige dag foto's doorlopen van alle Rijkswachters uit België? Tenzij het een 'geleend' voertuig was & 'geleende' uniformen.

792

Het is hier bij een ander onderwerp reeds aangehaald. Ze moeten niet weten wie die drie mannen waren maar wel van wie de tip zogezegd kwam. Wie waren die 3 mannen en wat zat er in die zak. Niet belangrijk. Ik zal een speurder citeren om mijn woorden in zijn mond te leggen "Ze zijn hier godverdomme met ons voeten aan 't spelen." Maar ja, dat doen ze al 33 jaar.

793

Ja, dat is eigenlijk nog veel opmerkelijker. Ik mag toch aannemen dat men enige belangstelling had voor de vondst destijds, en dat bewijsmateriaal geregistreerd wordt. Bizar dat niemand weet wie de drie mannen waren, en dat deze zich ook zelf niet gemeld hebben. Weet iemand of de leider van het onderzoek (Troch, toch?) destijds hierover ondervraagd is?

794

coconut wrote:

Het is hier bij een ander onderwerp reeds aangehaald. Ze moeten niet weten wie die drie mannen waren maar wel van wie de tip zogezegd kwam. Wie waren die 3 mannen en wat zat er in die zak. Niet belangrijk. Ik zal een speurder citeren om mijn woorden in zijn mond te leggen "Ze zijn hier godverdomme met ons voeten aan 't spelen." Maar ja, dat doen ze al 33 jaar.

Hoi Coconut, het lijkt mij echter ook opportuun indien er een robotfoto van deze RW's gemaakt werd. Dit moet makkelijk geweest zijn om deze nadien te identificeren. Indien men deze aan de tand kon voelen, had men mogelijk de tipgever gevonden.
Iemand moet hen toch gewaarschuwd hebben dat er een zak ging gevonden worden die ze onmiddelijk moesten laten verdwijnen?

795

Als 2 honden vechten om een been, loopt de derde er mee heen. Inderdaad, hond 3 moet meer geweten hebben dan hond 1 en 2; doet mij denken aan een valiesje bij de huiszoeking bij Bultot, ook daar verscheen er uit het niets een derde partij die met het valiesje vertrok. Wie was de scenarist van de film "De wapenvondst in Ronquières"?

F.A. maakt P.V. attent op het bestaan van het pv in Soignies rond de verdachte handelingen de nacht na de feiten in Aalst. Uit vrees voor represailles in Nijvel kopieert de verbindingsman in het geheim het pv in het dossier in Nijvel en overhandigt dit aan een rechercheur van het Delta team in een café in Brussel.

Uit vrees voor represailles uit Nijvel.

Indien ik de bronnen mag geloven was er noch een bevel tot dregging voor Dendermonde, noch waren de magistraten op voorhand op de hoogte gebracht. Waarom? (Omdat men er zeker van was dat er een mol in Dendermonde zat ? Of omdat men vreesde voor het leven van FA?)

796

Bij het lezen van jouw laatste opmerking komt spontaan de naam Christiaan Bonkoffsky in mijn gedachten. Een loopjongen die op bevel van hogerhand zich steeds in dossiers kwam inmengen om chaos te creëren.

797

Of nog een andere Christian ...

798

Deze heeft bij mijn weten in Brussel gezeten, ook in Dendermonde nadien?

799

Na de honden en het been kunnen we het mss beter richting kat in een sack zoeken denk ik (alhoewel, hoe goed kende Bonkoffsky Sack?).

Bij Sack denk ik altijd aan Bultot die hem smalend de sexkapitein noemde (ivm onderzoek in de Jonathan). Maar ik wiI hier een post van Aubanel reposten » Forum

Een aantal feiten die voor mij belangrijk zijn:

• Stuurde onderzoek Peter De Vleesschauwer de verkeerde richting uit

• Stuurde Bozidar Djuroski jr. de andere richting uit

• Vond ook dat Latinus gewoon zelfmoord pleegde

• etc. ...

Voor mij is verbindingsofficier Sack de mol (was dus effectief verbindingsofficier ... maar voor dingen die wij nog niet verbonden krijgen).

800

Klopt helemaal.