791

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Deze heeft bij mijn weten in Brussel gezeten, ook in Dendermonde nadien?

792

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Na de honden en het been kunnen we het mss beter richting kat in een sack zoeken denk ik (alhoewel, hoe goed kende Bonkoffsky Sack?).

Bij Sack denk ik altijd aan Bultot die hem smalend de sexkapitein noemde (ivm onderzoek in de Jonathan). Maar ik wiI hier een post van Aubanel reposten » Forum

Een aantal feiten die voor mij belangrijk zijn:

  • Stuurde onderzoek Peter De Vleesschauwer de verkeerde richting uit

  • Stuurde Bozidar Djuroski jr. de andere richting uit

  • Vond ook dat Latinus gewoon zelfmoord pleegde

  • etc. ...

Voor mij is verbindingsofficier Sack de mol (was dus effectief verbindingsofficier ... maar voor dingen die wij nog niet verbonden krijgen).

793

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Klopt helemaal.

794

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

In de nacht van 9 op 10 november 1985, om 0u40, (*) bemerkt een anonieme getuige, een buurtbewoner, aan de zwaaikom van het kanaal Brussel-Charleroi, op het jaagpad op de locatie "Large de Fauquez", dat onbekenden een zak in het kanaal gooien. Naast een grote lichtkleurige break wordt nog een andere Golf opgemerkt, donkergroen of blauw, van een verouderd model. De getuige zal daarop volgende dag één en ander melden bij de politie. Verder is er een frituuruitbater in de buurt van de zwaaikom van het Kanaal van Ronquières, die rond middernacht gewekt werd door dichtslaande autoportieren.

De man, die al een paar keer ongewenst bezoek kreeg, had zijn karabijn bovengehaald en was aan het raam gaan kijken. Hij zag twee mannen bij de donkere Golf staan. De mannen bij de Golf waren bezig een nummerplaat te vervangen. Een derde kerel bleef de hele tijd in de wagen zitten. Stukken van scheurstrookjes van munitiedozen van het merk Legia zullen teruggevonden worden op de plaats waar de wagens geparkeerd stonden langs het kanaal. De strookjes zijn met een cutter of schaar in stukken gesneden. Ook vindt men op dezelfde plaats stukjes touw, wellicht gebruikt om de nummerplaten te bevestigen.

(...) Volgens hogergenoemde getuige werd dus in de nacht van 10 op 11 november 1985, aan de draaikom van het kanaal Brussel-Charleroi, op het jaagpad op de locatie Large de Fauquez, door onbekenden een zak in het kanaal gegooid. Op basis van het proces-verbaal van deze getuigenis laat de procureur Jean Deprêtre van Nijvel een ervaren duiker zoeken in het kanaal gedurende anderhalve dag, evenwel zonder enig resultaat.

Een jaar na deze duik vindt er een tweede plaats, ditmaal onder leiding van het parket van Dendermonde. Onderzoeksrechter Freddy Troch uit Dendermonde diepte het PV met de verklaring van de getuige immers terug op en liet het kanaal uitzoeken met gesofistikeerd materiaal. Op 6 november, 7 november en 12 november 1986 kammen tien duikers van de Genietroepen uit Burcht het kanaal ter hoogte van de zwaaikom in Ronquières uit. Op de eerste dag al om 15u00 worden twee gesloten zakken en een hoopje (dat wellicht in een derde zak stak) opgedoken met bewijsmateriaal die de feiten uit '82-'83 en '85 van de Bende van Nijvel aan elkaar linken.

Bron: Loden jaren | Paul Ponsaers

(*) Het is in de nacht van 10 op 11 november.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

795

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ik vind het verhaal van de 3 obekende BOB'ers/rijkswachters in burger belangrijker dan de hetze omtrent duik 1 en duik 3. De hulpduiker bevestigt dat er een zware jutezak met vermoedelijk metalen pijpen snel naar boven komt. Het was dezelfde duiker dan '85 maar was het exact dezelfde plaats? Die 3 typen stappen uit hun R4'ke, bekijken het, zijn content en zeggen dat de duiker mag stoppen. Hebben ze ingeladen en zijn ze vertrokken? Of zijn ze nog effekes gebleven tot de duiker weg was. Zijn er geen documenten langs waar de BOB een duikinterventie moet aanvragen bij de brandweer? Moet er niks afgetekend worden? Moet er niks gefactureerd worden? Allez, voor je gaat duiken moet er toch ergens bewijs van opdracht zijn, papier, telefoon, ... En er wordt totaal geen onderzoek verricht naar die 3 typen?

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

https://i.postimg.cc/J0TQpnKP/nazimythologie-6-kopie.jpg

797

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Zou het kunnen dat de bewuste Renault R4 dat gezien is aan de zwaaikom van Ronquières een R4 was dat op de Franse wegen reed? Want hij was voorzien van gele koplampen en dat klopt niet voor een wagen van de BOB.

798

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

De Renault R4's van de BOB waren niet voorzien van gele koplampen, Kenza. Ook de Peugeot's 404 van de ABAN ploegen Rijkswacht waren niet voorzien van gele koplampen. Sommige Peugeots waren wel uitgerust met gele mistlichten.

799

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Bossi die info is mij ook meermaals meegedeeld! De Renault R4 in ronquires had gele koplampen. Mogelijk was deze Renault R4 actief op de Franse wegen. Maar er hing wel een Belgische nummerplaat op.

800

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Kenza, een vraagje. Ik wil het niet minimaliseren, maar hoe ben je te weten gekomen dat de R4 in Ronquieres gele koplampen had? Aan een gestationeerd voertuig kan je dit niet opmerken.