Re: Erps-Kwerps: 22 September 1985
Mij lijkt het niet realistisch dat iemand die die info niet had daar ongedetecteerd zou binnen geraakt zijn. Ongedetecteerd buiten raken was sowieso onmogelijk of hij had een vrachthelikopter nodig gehad.
Het systeem zal er wel voor zorgen dat het iemand detecteert als je inbreekt. Maar hoeveel bewakers waren daar 's nachts aanwezig? Meer dan twee zullen er niet geweest zijn. En waren die bewakers ter plaatse of bleven die in het vlakbij gelegen gebouw van Securitas? Daarnaast heb je tal van variabelen: hoe vaak ging het alarm af per nacht? Hoe vaak was dit terecht? Hoe vaak was het vals alarm, bv. een dier dat het alarm laat afgaan? Hoe vaak reageerden de bewakers op een alarm? Gingen zij iedere keer kijken? En hoe vaak patrouilleerden zij langs de omheining en deden ze dit iedere keer (of negeerden ze soms hun opdracht omdat ze aan het slapen waren)?
Het is ook zoals edd zegt; wij weten niet hoe vaak D'Ieteren het slachtoffer werd van een inbraak. D'Ieteren zal wel geprobeerd hebben om een diefstal op hun terrein zoveel mogelijk uit de pers te houden. Ik heb in het (beperkte) GVA-archief twee diefstallen bij D'Ieteren gevonden en die staan allebei op het forum. Die twee inbraken hebben enkel de krant gehaald omdat de wagen gevonden werd.
Ik denk dat we dus ook mogen concluderen dat die twee diefstallen niet de enige inbraken geweest zullen zijn in die periode.