Re: Erps-Kwerps: 22 September 1985
De site is geen kopie van het dossier. De site is slechts een oproep tot getuigen voor bepaalde feiten. De reden waarom de diefstal in Erps-Kwerps er eerst wel op stond, maar sinds enkele jaren niet meer, is me niet gekend. Maar het is verkeerd om te concluderen dat het geen Bende-feit is omdat het niet op de site staat.
Ik heb het even nagekeken. Tot januari 2012 stond dit op de oude “gele” site:
Verduidelijkingen in verband met het voertuig dat bij de aanslagen op de warenhuizen van Delhaize in 1985 werd gebruikt
Golf van groene kleur (nieuw model in 1985)
- gestolen werd te Kortenberg op 22 september 1985 uit de zetel Volkswagen, (Kaart)
- gebruikt werd op 27 september 1985 te Eigenbrakel en Overijse, (Kaart)
- uitgebrand werd teruggevonden op 11 november 1985 te 's Gravenbrakel in het "Bois de la Houssière". (Kaart)
Er dient tevens op gewezen dat het voertuig Golf mogelijk ook door de daders werd gebruikt bij de verdachte handelingen langs het kanaal van Ronquières in de nacht van 10 op 11 november 1985, dus kort voor het uitbranden ervan in het "Bois de la Houssière". (Kaart)
Daarna, voorjaar 2012 is de nieuwe site opgeleverd die de diefstal plotseling niet meer bevat. Het is waar dat je niet mag concluderen dat het geen Bende-feit is omdat het niet op de site staat maar het omgekeerde is ook waar, dat het niet plaatsen niets te betekenen heeft:
misschien is de diefstal opgelost
misschien is er een andere reden
Ik ben er daarom niet van overtuigd dat de diefstal 100% te maken heeft met de bende. Maar ja meningen hè, wat koop je ervoor.