11

Re: Feedback

Is deze website een initiatief van CWB? Het is een stoute gedachte en niet beledigend bedoeld naar de webmaster toe, het zou ook niets afdoen aan de waarde van de site, maar kan het niet dat de website een opdracht is van de cwb? Er staat immers een eigenaardige fout op de website: bij de contactgegevens onder info, staan ook de contactgegevens van de cwb, of is dit voor de gemakkelijkheid zo gedaan? Op deze manier lijken deze een beetje samen te vallen.

Het inleidend tekstje van de 2 contactgegevens is van een opmerkelijk gelijklopende schrijfstijl. Is het allemaal niet wat te professioneel en systematisch om in iemands vrije tijd tot stand te zijn gekomen. Het Franstalig forum is veel wanordelijk en minder gestructureerd. Het zou in ieder geval betekenen dat men er nog ernstig mee bezig is. Het is een wilde gedachte, maar ergens zegt mijn intuïtie dat het één en ander iets te systematisch is.

12

Re: Feedback

Koen wrote:

Er staat immers een eigenaardige fout op de website: bij de contactgegevens onder info, staan ook de contactgegevens van de cwb, of is dit voor de gemakkelijkheid zo gedaan? Op deze manier lijken deze een beetje samen te vallen.

Dat is bedoeld om bij informatie de CWB te contacteren. De Franse forums zijn effectief alleen forum, toch in mijn ogen, hier is een duidelijk website en forum aanwezig.

13

Re: Feedback

Niets verplicht u natuurlijk om mij te geloven, maar ik heb deze website in mijn vrije tijd opgebouwd. Wil je meer weten over de geschiedenis van deze site, kan je altijd even de colofon lezen.

Waarom de contactgegevens van de Cel Waals Brabant ook bij Contact staan? Omdat ik deze website niet heb opgericht met de intentie om de zaak even op te lossen. Als er iemand informatie heeft die de zaak zou kunnen oplossen, dan moeten ze daarmee naar de onderzoekers gaan. Ze mogen mij altijd hun informatie vertellen, maar ik zal er verder ook niets mee doen. Omdat ik daar niet de bevoegdheid voor heb.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

14

Re: Feedback

Rockefeller wrote:

Als ik jou was, zou ik proberen meer fotomateriaal van de locaties te verzamelen.

Daar ben ik het volledig mee eens. Ik heb al zelf van enkele locatie's foto's getrokken:

Daarnaast heb ik ook al van verschillende andere mensen foto's gekregen. Waarvoor dank.

Bendevannijvel.com is vanaf nu ook actief op Facebook » Facebook.com

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

15

Re: Feedback

Ben, de positie Diable amoureux op Google maps is juist. Je marker staat juist voor de inrit. Het rode gebied voor het huis is de oprit + parkeerplaats (steentjes). Het vierkant gebouw met driehoekig dak is de Diable. Het bijgebouwtje links eronder is een binnenzwembad. Tegen dit gebouw hangt ook de originele lichtreclame.

16

Re: Feedback

Bedankt voor de bevestiging. De meeste plaatsen op de kaart zijn de exacte plaatsen, maar er zijn ook plaatsen waar ik alleen de gemeente heb aangeduid (wegens te weinig informatie). Moesten er mensen zijn die dit aspect van de kaart eens kunnen controleren, dan mag dat.

Zoals gewoonlijk blijft alle feedback welkom.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17 (edited by Raf 22-01-2010 18:09)

Re: Feedback

Als je dan naar beneden gaat, vind je de brug over de autostrade (aangeduid als RO) die de bende gebruikte om de Chemin du Goumont te bereiken (rechts van de snelweg, loopt naar beneden). Als je de chemin blijft volgen die links van de boerderij verderloopt, kom je alzo bij een gebettoneerd vlak uit (tussen enkele grotere bomen). Volgens mij heeft hier de saab staan schuilen, en zijn aldaar ook de lege flessen en sigarettepeuken terug gevonden. Deze plaats is eigenlijk ook waard om aangeduid te worden, en het is eigenlijk een must voor elke bende-fan om hier eens geweest te zijn.

18

Re: Feedback

Ben, heb op YouTube gekeken en de filmpjes zijn zeer interessant. Is er een mogelijkheid om ook de originele berichtgeving van de BRT tv- en radio-journaals te bekomen? Kan men dit aanvragen?

Re: Feedback

Hallo allemaal, volg al een tijdje dit forum, en heb me nu ook maar even geregistreerd. Ik heb nog heel wat te lezen eer ik volledig bij ben. Wat ik me afvraag: is er hier ergens een alfabetische lijst met hoofdbetrokkenen van de Bende van Nijvel? Gewoon naam en of ze nog in leven zijn bv., en als ze dood zijn hoe ze zijn omgekomen datum. Ik wil wel eens weten of er nog veel mensen in leven zijn die er toen mogelijks bij betrokken waren. Kwestie van te weten of er nog spectaculaire bekentenissen/onthullingen zouden kunnen komen.

Raf wrote:

Is er een mogelijkheid om ook de originele berichtgeving van de BRT tv- en radio-journaals te bekomen? Kan men dit aanvragen?


Ik weet dat je programma's kan aanvragen en die leveren ze dan, tegen een kostprijs uiteraard. Maar ik denk dat je dan wel een minimum aan informatie moet geven van wat je wil (maand/jaar van uitzending, naam programma) enz van het programma (jaar of zo is al voldoende) moet hebben. Voor nieuwsberichten zal dit moeilijker zijn, maar afleveringen van panorama of andere documentaires zou wel moeten lukken.

Dit staat op de FAQ van één.be hierover:

Kopie van een programma? De VRT is een publieke omroep en werkt in de eerste plaats voor het grote publiek. Op specifieke vragen van individuele kijkers kan slechts in beperkte mate worden ingegaan.

U kunt een kopie van een programma aanvragen bij het beeldarchief van de VRT. Het beeldarchief kan echter alleen kopieën leveren van programma's die de VRT zelf heeft gerealiseerd en dus niet van aangekochte programma's zoals speelfilms, feuilletons en documentaires. Dat kan niet omdat we daartoe de rechten niet hebben gekregen van de producent van deze programma's.

Een kopie op dvd van stukje uit Het journaal kost €24 en een stuk uit een ander programma (langer dan vijf minuten) of een volledig programma kost €49. Omdat zovele kijkers om een kopie vragen, leveren wij maar één kopie per aanvrager. De leveringstermijn bedraagt ongeveer drie weken. Stel uw vraag steeds zo precies mogelijk, bij voorkeur per brief of fax: Godfried Jonkers, VRT-Omroepcentrum, Auguste Reyerslaan 52, kamer 2 F23, B-1043 Brussel. Fax: 02-733 58 15 t.a.v. Godfried Jonkers.

U kunt ook per e-mail bestellen, maar dan moet u wel een postadres vermelden, zodat we u een bestelbon kunnen toesturen, die u getekend moet terugsturen. E-mail adres: beeldarchief@vrt.be. Ingeval u de beelden wilt gebruiken voor andere dan privé-doeleinden, moet u uw aanvraag schriftelijk sturen via faxnummer 02-733 58 15 naar het beeldarchief, t.a.v. Linda De Leeuw, VRT-Omroepcentrum, kamer 2F23, Auguste Reyerslaan 52, 1043 Brussel.

Als je alles van de Bende van Nijvel uit het nieuws wil kan je misschien wel negotiëren over een prijs?

20

Re: Feedback

Ik heb vandaag alle BRT-beelmateriaal besteld. Inclusief journaals. Dit gaat me een aardige duit kosten, maar heb het er voor over. Tijdens vergaderingen zal ik het vertonen, mag dit niet op site's en dergelijke zetten, want voor dergelijke toelating betaal je een hoop extra.