241

LEO wrote:

Ik meen ergens op dit forum gelezen te hebben dat rijkswachter Morue een bepaald onderzoek voerde op eigen initiatief . Kan het echter niet terugvinden .

Dat heb ik ook gelezen Leo, hij zou een dossier opgesteld hebben over de Bende van Nijvel. Maar dat is niet mogelijk, want de Bende bestond nog niet. Sterker nog, Morue werd onderdeel van de naamgeving, door de gebeurtenissen daar. De moord op Fourez en Dewit. De dood van Morue en de schietpartij bij 'Le Diable Amoureux'.

Vetter wrote:

Dat heb ik ook gelezen Leo, hij zou een dossier opgesteld hebben over de Bende van Nijvel. Maar dat is niet mogelijk, want de Bende bestond nog niet.

Je bedoelt ongetwijfeld dat het epitheton 'Bende van Nijvel' toen nog niet bestond.

243

Biggus Dickus wrote:
Vetter wrote:

Dat heb ik ook gelezen Leo, hij zou een dossier opgesteld hebben over de Bende van Nijvel. Maar dat is niet mogelijk, want de Bende bestond nog niet.

Je bedoelt ongetwijfeld dat het epitheton 'Bende van Nijvel' toen nog niet bestond.

Een heel mooi woord Biggus Dickus, daar heb ik een woordenboek bij nodig. Waar ik geen woordenboek bij nodig heb is, waar het begrip 'Bende van Nijvel' is ontstaan. Ik stel je hulp op prijs, maar hier kan ik weinig mee.