401

Re: Robert Beijer

smile:)

Re: Robert Beijer

fenix wrote:

Zou kunnen te maken hebben met info die de cel onrechtstreeks kreeg van Smets. Beijer kon het niet laten Smets uit te dagen in de laatste dagen van Smets zijn leven. Een vriend van Smets zou deze info aan de cel gegeven hebben. 't is maar een gok he maar mijn buikgevoel zei mij Beijer hier ga je nog voor betalen. Probleem is wel dat Beijer op zijn beurt nog zeer zeer invloedrijke vrienden heeft.

Ik zou voor Smets echter nog minder (of even weinig) mijn hand in het vuur steken dan voor Beijer. Two of a kind. Smets moet van heel veel op de hoogte zijn geweest dus in die zin kan jouw hypothese kloppen. Je moet je ook bij hem de vraag stellen hoe juist/volledig dat zogenaamde testament was.

403

Re: Robert Beijer

Is Bob al ondervraagd over zijn connectie met Bonkoffsky?

Re: Robert Beijer

Ik betwijfel of Bob iets anders zal zeggen dan wat hij altijd heeft gezegd. Hij kan ook zwijgen. Waarom zou hij praten met iemand die zijn uitgooien uit de paradijs veroorzaakte?

Re: Robert Beijer

Bob heeft vroeger al gezegd dat hij en Bouhouche, nooit bij Bonkoffsky over de vloer geweest zijn. Zijn broer verklaarde dat hij vermoedde van wel, in de tijd dat ze beiden nog in ouderlijk huis woonden? Ontkenning op zelfde manier als hij voor Farcy deed.

406

Re: Robert Beijer

Correctie op m'n vorige post: In Ronquières, waren geen wapens van '85. Indien dadergroep geen politiek motief hadden, maar wraak. Dan hadden ze volgens mij Wél de wapens in het water gegooid. Een statement. hoe krachtiger, hoe beter. Kinderen vermoorden, nogal een krachtig signaal, niet? En dan een flauw signaal in het water van Ronquières? kom nou? En daarbij kom je volgens mij weer uit bij ... Beijer.

In Humo sluit ik me vooral aan bij Paul Ponsaers. Ook bij Geens, die zegt: neen, dat kunnen ze niet meer aan mij verkopen (angst zaaien om de staat te de-stabiliseren). Ponsaers: Ik vind het afpersingsplan van Bouchouche een interessant spoor. Maar ik zou de theorie van poltiek geweld niet zomaar afschrijven.

Ik zoek naar het meest waarschijnlijke verhaal. Naar het meest consistente. En dan kom ik toch steeds bij Ponsaers uit. Aangevuld met eigen elementen. Verschillende dadersgroepen. In het midden Bouhouche (of eerder Beijer). En dan de opdrachtgevers. Ik sluit me meer aan bij Ponsaers, die zegt dat er politieke motieven zijn. Staatsveiligheid kwam in the picture. Smets doet acties tegen KGB-agenten.

Duidelijk is dat 1985 gewelddadig is, een breuk met 1983. Voor mij blijft Beijer met z'n anti-stategie, russische tegenactie, wapens in Ronquières, verwarring. het meest consistente verhaal. Voor mij bevestigd het verhaal in HUMO m'n stelling. Ponsaers stelling maar dan aangevuld met meer concrete dingen.

Re: Robert Beijer

Dat laatste is een vaak voorkomend misverstand maar onjuist, ook in '83 is de Bende op bepaalde plaatsen beestachtig te werk gegaan.

408

Re: Robert Beijer

Bij mijn weten zijn er geen kinderen afgeslacht in '83. En dat lijkt me toch wel een bijzonder verschil met '85. Kinderen zijn toch wel het symbool van onschuld. Voor mij blijft '85 een statement. Als je kinderen afslacht. Het is een statement. Ken je een krachtiger signaal dan dat?

Re: Robert Beijer

Dat is waar, dat is ook de reden waarom in de perceptie '85 veel gruwelijker dan '83 lijkt. In alle eerlijkheid is ook dit iets waarover ik steeds heb getwijfeld, het moedwillig doden van kinderen vanuit het oogpunt van de daders.

Als ik kijk naar wat ons bekend is mbt Aalst, ben ik eerder geneigd te denken dat de daders vooral Gilbert Van Den Steen als doelwit hadden. Bij het schieten is helaas ook Rebecca getroffen waarna de daders in paniek zijn geschoten. Ik wil attenderen op het feit dat ik dit niet schrijf ter verdediging van deze wandaden, vanzelfsprekend. In Overijse ligt het anders, daar is een jongen van zijn fiets geschoten.

Bovendien lijken de recente onthullingen rond Bultot erop te wijzen dat ik fout zat met bovenstaande denkpiste.

410

Re: Robert Beijer

Spectator Of Life wrote:

Als ik kijk naar wat ons bekend is mbt Aalst, ben ik eerder geneigd te denken dat de daders vooral Gilbert Van Den Steen als doelwit hadden

Ik ga eens nadenken over dit zinnetje. Op dit moment kan ik er niet op antwoorden.