91

Re: Visserhoedje

Tiens wrote:

De ondertitel van de foto:

"Parking van de Delhaize Aalst.  Een achtergelaten pruik op de doorschoten motorkap van een politiecombi."

Zo staat het inderdaad in het boek "Littekens - Het spoor Nijvel-Aalst van de Bende" van Henri Van Nieuwenborgh. Maar zoals gezegd, dit is fout, het is het haar van een man die ook naar de combi kijkt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

92

Dan had ik het - door deze beschrijving - verkeerd.

93

Blijkbaar werd er tweemaal een vissershoedje gevonden:

1. Nijvel: op deze plaats en tijdstip maakt de bende zichzelf openbaar.

2. Aalst: op deze plaats en na dit tijdstip verdwijnt de bende uit de openbaarheid.

Tevens werd er tweemaal uit het kanaal van Ronquire vuilniszakken opgevist.

1. Er is een foto aanwezig (bewijsstuk A52) van een blauwe vuilniszak met bruine roestvlekken.

2. Er is een foto aanwezig van 2 silikonen-spuiten in een blauwe kleur gelijkaardig aan het blauw van de vuilniszak met op 1 van de 2 spuiten gelijkaardige bruine roestvlekken als die van de blauwe vuilniszak.

Letterlijk zie ik dan een foto van een oud v.s. nieuw "pistool". "Iemand" heeft dan per toeval uitgebeeld wat de Delta-Cel te wachten stond?

Ergens in het topic Eigenbrakel en Overijse, 27 september 1985 vond ik terug :

Verscheidene getuigen verklaarden dat de daders zwarte en grijze vuilniszakken met de vermelding "PROPSAC" gebruikten om de buit te vervoeren. Er moet worden opgemerkt dat dit Franse merk in 1985 nog niet in België op de markt was.

Props (vertaling engels -> nederlands) = rekwisieten. Betekenis rekwisieten volgens Wikipedia:

Een rekwisiet is een voorwerp dat acteurs in een toneelspel, film of televisieproductie nodig hebben. Het maakt deel uit van de mise-en-scène van het theaterstuk of de audio-visuele productie. Rekwisieten kunnen dingen zijn die de spelers vasthouden, zoals een zwaard of pistool, of objecten die op het toneel geplaatst worden, zoals tafels, stoelen, klokken en/of schilderijen.

Dezelfde "iemand" heeft dan per toeval ook nog eens een speciaal gevoel voor humor? Ik vraag mezelf af of deze gebeurtenissen louter toeval zijn of werkelijke psychopathische-humor.

94

Ik ken(de) iemand met dit soort " psychopatische humor". De enige die met dit soort humor kon lachen was trouwens hijzelf. Ik heb hier op dit forum een verhaal verteld dat dit illustreerde. Maar ik zie dat het hier niet meer staat. Waarom zou ik het terug vertellen als het toch weer naar de prullenmand gaat? Ben zal het weer niet relevant gevonden hebben. Je zal het niet in de boeken of boekjes vinden, noch in PV'S. De getuige van dit verhaal kon nochtans beschouwd worden als zeer betrouwbaar. Het verhaal typeerde nochtans de "dader".

Goed opgemerkt S.v.P. Deze zakken waren nog niet te koop in Belgie in 1985.

95

S.v.P. wrote:

Nijvel: op deze plaats en tijdstip maakt de bende zichzelf openbaar.

Nee.

S.v.P. wrote:

"Iemand" heeft dan per toeval uitgebeeld wat de Delta-Cel te wachten stond?

Euh, geen idee wat je hiermee bedoelt.

S.v.P. wrote:

]Ik vraag mezelf af of deze gebeurtenissen louter toeval zijn of werkelijke psychopathische-humor.

Toeval.

fenix wrote:

Waarom zou ik het terug vertellen als het toch weer naar de prullenmand gaat?

Het is niet omdat jij het niet meer kan vinden, dat het daarom in de prullenmand staat.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

96

Ben wrote:

nee

Impliceert uw kort en bondig antwoord dat volgens u de Bende niet had voorzien dat de voorafgaand gepleegde feiten aan Nijvel ballistisch gelinkt gingen worden met de gepleegde feiten in Nijvel zelf? Dit terwijl de Bende zowel ballistisch linkbare als niet-linkbare munitie gebruikte? Van waar dan de naam Bende Van Nijvel?

Ben wrote:

Euh, geen idee wat je hiermee bedoelt.

Een korte samenvatting in woorden van de gebeurtenissen, het beeld dient u zelf te maken:

1. D.C. vist een vuilniszak op (tweede visvangst).

2. O.R. geeft inhoud van vuilniszak aan labo.

3. Conclusie labo : inhoud is "nieuw"

4. Conclusie O.R. : ik heb de manipulators van de Bende gevonden, de inhoud moet "oud" zijn.

5. D.C. wordt voorgeleid

6. labo verneemt (via de media?) dat inhoud in vuilniszakken was opgevist.

7. Conclusie labo : Conclusie (3) is foutief inhoud "nieuw" kan ook "oud" zijn.

I.v.m. uitbeelden, op het forum staat:

Een bebloed polohemd met 28 kogelinslagen dat door de bendeleden in het Zoniënwoud was achtergelaten is onvindbaar. Hier zat bloed op dat afkomstig was van een dier. Het polohemd was verstopt - onder wat aarde - aan de voet van een boom.

Is deze gebeurtenis banaal en toeval of heeft "iemand" uitgebeeld: 28 doodgeschoten en begraven personen (zie officieel aantal doden)?

97

S.v.P. wrote:

Van waar dan de naam Bende Van Nijvel?

De naam heeft de Nederlandstalige pers gegeven aan een bende die 3 mensen heeft vermoord aan de Colruyt-winkel van Nijvel. Voor die feiten werd de bende al vaak vernoemd in de pers, vooral aan Franstalige kant.

S.v.P. wrote:

Een bebloed polohemd met 28 kogelinslagen dat door de bendeleden in het Zoniënwoud was achtergelaten is onvindbaar.

Er zaten 22 gaten in de achterkant van het hemd. De gaten komen vermoedelijk van een schot hagel, maar dat is geen zekerheid.