Re: Bois de la Houssière

Deze brand is een afleiding. Een grove afleiding. De Belgen hebben op een goede school gezeten. Het is grotesk als een Amerikaans verhaal.

112

Re: Bois de la Houssière

Toevallig is de naam niet mee opgebrand. Toevallig ziet er iemand dat vuurtje. Toevallig speurt hij gans dat vuurtje af. En toevallig ziet hij de naam en kan direct een link leggen met de Bende van Nijvel. En bij wonder komen de ordediensten ook nog af.

Dus willen ze ons doen geloven dat de Bende van Nijvel daar in goed verstopte kampen woonden en ze waren dan ook nog zo dom om hun uitgebrande wagens daar achter te laten want dan moesten ze niet te ver naar hun kamp lopen. Als je het mij vraagt is dat Bois de la Houssière een grote cinema. De Bende van Nijvel waren geen kabauters of trollen uit het bos. Dat waren slimme sluwe georganiseerde mensen die daar hun dwaalspoor kwamen leggen.

En ik begrijp niet waarom Eddy Vos steeds van het bos als comfortzone bleef spreken en dat ze zogezegd buurtbewoners zouden zijn van het bos. Als je 8 mensen afschiet dan ga je toch niet uw grootste bewijs in uw achtertuin achterlaten en het is dan nog niet de juiste Golf. Ik begrijp heel goed waarom de daders nog vrij rondlopen.

Nogmaals het Bois de la Houssière is een grote misleidende cinema.

113

Re: Bois de la Houssière

Ik was gisteren in een McDonalds in Brussel met mijn zoon. Toevallig loop ik een kennis tegen het lijf die ik sedert mijn studies - 25 jaar geleden - niet meer gezien heb. 30 seconden later valt de stroom uit en staan we 2 minuten in het donker.

Als je het zou kunnen berekenen, hoe groot denk je dat de kans zou zijn dat die combinatie van toevalligheden zich zou voordoen? Toch is het gebeurd. Onwaarschijnlijke zaken gebeuren elke dag, alleen staan we er niet bij stil als er op die bepaalde dag ook niets 'speciaals' gebeurde. Ik sluit dus niet uit dat de vondst van de half verbrande documenten gewoon een toevallige vondst was. Wie weet hoeveel zaken in dat bos niét gevonden werden?

Mij lijkt het niet onredelijk om het bos van La Houssière als comfortzone te omschrijven, waarmee ik niet wil zeggen dat ze daar een kamp of iets dergelijks hadden. Maar ze kenden het wel degelijk. Zijn jullie er ooit al geweest? Ik wel en als je die omgeving niet kent dan komt het daar niet goed, zeker niet onder druk en 's nachts. Ik ken Eddy Vos niet maar kan me moeilijk inbeelden dat ook hij het onderzoek zou willen torpederen en ik weet wel zeker dat hij het dossier beter kent dan gelijk wie hier. M.a.w. ik ga wel even nadenken voordat ik zeg dat hij er glad naast zit.

Betreffende de gevonden wapens: ik heb uit goede bron dat de inschatting van de duur dat die er lagen in zeer grote mate afhangt van hoe ze er exact lagen qua verpakking en locatie (onder slib of niet etc). De onderzoekers moesten daar volledig afgaan op wat men hen vertelde, terwijl een kleine verandering van een parameter een enorme impact kon hebben op de uitkomst.

114

Re: Bois de la Houssière

Zo denk ik er ook over Xenophon. Het leven zit vol met toevalligheden en dat is in dit dossier niet anders. Wat betreft de analyses op de gevonden wapens: niet iedereen is het eens met de bevindingen van het nicc. Eddy Vos heeft jaren op dit dossier gewerkt en heeft veel meer kennis dan iedereen hier op het foru, wat ook logisch is. Hij is ook de man die kogels gevonden heeft op de plaats waar de bende een van hun kompanen het genadeschot heeft gegeven in datzelfde bos van Houssière. Degenen die menen dat alle elementen in dit bos een dwaalspoor zijn, waar baseren ze zich op?

kenza, hou nu alsjeblieft eens op over die stomme put van je. We weten het ondertussen wel.

115

Re: Bois de la Houssière

Wie heeft het hier over die put? Het feit is dat ze met ontelbaar veel mensen in dit bos lopen zoeken hebben waaronder ikzelf. Ik ben zelfs een bankkaart gevonden van Francine Lyuickx. Een vrouw die een pandjeshuis had in het Brusselse heb ik mij laten vertellen. Ik heb deze bankkaart aan de CWB gegeven.

Maar we zijn geen halve stap verder geraakt door dat bos. Dat is gewoon een dwaalspoor dat bewust aangelegd is om iedereen te misleiden van de echte schuilplaats. M.a.w. cinema.

Nog zoiets ongeloofwaardig wat het vuurtje betreft. Het vuurtje was midden op de weg. Het vuurtje was overgoten met benzine en toevallig juist niet op de naam. Het vuurtje is gemaakt boven op de berg. Wat wil zeggen dat het moest ontdekt worden. Als je op dit dwaalspoor blijft zoeken ga je nooit iets vinden en dat was ook hun bedoeling

» Forum

Re: Bois de la Houssière

Dit dwaalspoor kan ook leiden naar de manipulator.

Re: Bois de la Houssière

Django68 wrote:

Zo denk ik er ook over Xenophon. Het leven zit vol met toevalligheden en dat is in dit dossier niet anders. Wat betreft de analyses op de gevonden wapens: niet iedereen is het eens met de bevindingen van het nicc. Eddy Vos heeft jaren op dit dossier gewerkt en heeft veel meer kennis dan iedereen hier op het foru, wat ook logisch is. Hij is ook de man die kogels gevonden heeft op de plaats waar de bende een van hun kompanen het genadeschot heeft gegeven in datzelfde bos van Houssière. Degenen die menen dat alle elementen in dit bos een dwaalspoor zijn, waar baseren ze zich op?

Ik denk dat we hier een onderscheid moeten maken tussen toeval en een aaneenschakeling van bizar menselijk gedrag.

Dit brandje, bos en snippers van Bultot is het zoveelste spoor naar extreem rechts voor/tijdens/na Aalst. Ik citeer dan ook graag de door jou aangehaalde Eddy Vos die onlangs nog zei; er zijn zoveel sporen naar extreem rechts/WNP, misschien wel te veel. Ik versta daaronder gewoon hetzelfde als wat kenza (en een aantal anderen) beweren in dit topic.

Ik hou me al een dertigtal jaren bezig met de zaak, en heb ook lang gedacht - ze zijn weer daar, er is iets gevonden en het moet alweer een dwaalspoor zijn. Heden ben ik wel degelijk van mening dat de 'Bende van Aalst' tal van dwaalsporen heeft gelegd om extreem rechts (wat zij over de Radio 'Bende van Nijvel' noemden) te laten opdraaien voor de feiten. Dit is ook exact wat Bultot in intieme kring heeft verteld daags na Aalst.

Als Aalst dan toch dezelfde bende is als voorgaande; is het dan niet bizar dat al die bewijzen opduiken rond Aalst terwijl voor Eigenbrakel/Overijse men foutloos professioneel lijkt te handelen? Er zijn tal van elementen die wijzen op een scheidingslijn tussen de overval van september en deze van november.

Het lijkt erop of iemand doet er alles aan om Aalst aan het milieu rond Waals Brabant te koppelen. Philippe De Staerke moet zijn kop laten zien, Heinrich Toumaniantz zijn auto wordt in Aalst geparkeerd, Bultot moet halsoverkop de dag ervoor wapens zien te vinden en ga zo maar nog een eind door.

Tezelfdertijd is er in Waals Brabant vanalles dat de aandacht trekt in de uren na Aalst; vanuit criminologisch standpunt hoogst merkwaardig allemaal dat gangsters na dergelijke hete overval naar een bepaald bos aan de andere kant van het land moeten rijden.

Als je al die elementen eens bekijkt, dan moet je toch tot de conclusie komen dat er iets niet klopt. Beetgenomen, zoals dat dan heet.

Opgepast; dat pleit de club rond Bultot allesbehalve vrij voor de feiten van '85, wel integendeel. Maar Aalst, neen, er is daar volgens mij iets dat speurders en bende auteurs hun hele leven over het hoofd hebben gezien.

118

Re: Bois de la Houssière

Spectator of life ik ga er hier een paar doen steigeren maar ik denk wat we over het hoofd zien Kester en Lessines is. Spijtig voor sommigen maar ze hebben u al tientallen jaren bij jullie pietje door u steeds te focussen op Bois De La Houssiere.

Dat is helemaal geen comfortzone dat dient juist om alles af te leiden van hun echte comfortzone.

119

Re: Bois de la Houssière

spectator: Even meegaand in je stelling, hoe verklaar je dan dat sommige wapens van Aalst (de riotguns) ook gebruikt werden in Hoeilaart, Beersel, Temse, Overijse? Let wel, ik zeg niet dat de uitvoerders dezelfden waren, maar het kan niet anders of er waren gemeenschappelijke 'logistieke' betrokkenen.

Wat ik zou willen weten maar wat hij nooit zal lossen: hoe kwam Philippe De Staerke in Aalst terecht? Ik ga ervan uit dat hij geen uitvoerder was, alvast niet daar. Hij kan erheen gelokt zijn maar zou jij iemand als hem laten opdraven en hem tot hoofdverdachte maken zonder daarna de rest van je leven over je schouder te kijken?

Het bos van La Houssière is 44 km van Aalst. Niet naast de deur maar ook niet het einde van de wereld. Volgens mij was het wel effectief hun 'dumping ground'.

Stel dat er een spoor moest gelegd worden naar extreem rechts: dat had toch veel eenvoudiger en éénduidiger gekund? En waarom een spoor naar extreem rechts? Dan zit je weer met de Gladio/staatsveiligheid theorie. Maar net de staatsveiligheid had alle redenen om géén link naar WNP te laten naar boven komen want dat leidt linea recta naar Commissaris Boemel en zijn amateuristische pogingen om communisten te schaduwen.

Ik heb ook niet de antwoorden en er zijn veel zaken die ik niet begrijp, bv alleen al het feit dat er vanuit het milieu nooit echt concrete info over daders naar boven kwam is voor mij moeilijk vatbaar. Maar bon, kijk naar wat er bv. met Mendez en Vandeuren is gebeurd.

120

Re: Bois de la Houssière

kenza wrote:

Precies ze zitten daar onder een boom aan auto's te werken of te vergaderen.

Niemand heeft dat ooit gesuggereerd.

kenza wrote:

Dus iemand ontdekt dat klein vuurtje belt de hulpdiensten voor een klein opgebrand vuurtje en die leggen een link met de Bende van Nijvel.

De mensen hadden de politie verwittigd omdat er cheques van de Delhaize van Overijse bij lagen. Gezien de gebeurtenissen in Overijse is dat een logische reflex.

kenza wrote:

Toevallig brand alles op en juist toevallig branden de namen niet op.

Er zijn heel veel zaken teruggevonden. Het dus niet zo dat alleen de "namen toevallig niet opgebrand zijn".

kenza wrote:

Het zit daar vol stropers, wandelaars, boswachters, natuurbehoud enz. en niemand zag iets laat staan sporen van auto's in het bos.

Er zijn heel veel getuigen die verdachte zaken gezien hebben in en rond het bos.

kenza wrote:

Toevallig ziet er iemand dat vuurtje.

Je zegt zelf dat het daar vol stropers, wandelaars en boswachters zit. Dan is het toch niet vreemd dat mensen die bewijsstukken vinden?

kenza wrote:

Dus willen ze ons doen geloven dat de Bende van Nijvel daar in goed verstopte kampen woonden en ze waren dan ook nog zo dom om hun uitgebrande wagens daar achter te laten want dan moesten ze niet te ver naar hun kamp lopen.

Er heeft nog nooit iemand gezegd dat ze daar in een kamp in het bos zouden wonen.

Spectator Of Life wrote:

Heinrich Toumaniantz zijn auto wordt in Aalst geparkeerd

Het was niet de auto van Toumaniantz, het was een auto waarin documenten lagen waarop de naam van Toumaniantz stond » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube