Re: Bois de la Houssière

In principe moeten we met 4 zijn, dus wie zich nog geroepen voelt. lol » YouTube

52

Re: Bois de la Houssière

In jaren '80 was het Bois de la Houssière een privébos en was met 550 hectare een van de grooste van Brabant en Henegouwen. Het trok in die jaren niet alleen wandelaars aan, maar ook schutters en schurken. Een aantal figuren uit het Brusselse milieu hadden in de omgeving gewoond of hadden familie die er woonde, en moeten het bos op hun duimpje gekend hebben. Het bos speelt een belangrijke rol in 1985 en dan vooral voor en na de bloedige overval in Aalst.

  • 9/11/1985: kort na de middag wordt een witte Mercedes-break gespot, die heel traag reed. Er zaten vijf mannen in.

  • 9/11/1985: nog rond de middag wordt de uitgedoofde vuurhaard gevonden.

  • 9/11/1985: een uur voor de overval in Aalst, zag een getuige vijf personen aflopen op een VW Golf op een driehonderdtal meter van de brandhaard. Een van de vijf droeg een wapen.

  • 10/11/1985: Onbekenden steken een Volkswagen Golf in brand die de volgende dag wordt gevonden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Bois de la Houssière

Als we ervan uitgaan dat Philippe Clerbois inderdaad de Bende van Nijvel zag in de nacht na de overval in Aalst, om 00u30, in het bos van Houssière. Ermee rekening houdende dat er een politiepatrouille stond aan Torine, mag je veronderstellen dat ze geen gebruik maakten van gewestwegen (N-wegen). In de vier uur na de overval in Aalst ga je toch geen kilometers meer rijden en al zeker de grote wegen mijden. Dat geldt ook voor de volgende dag. Ik herinner me het niet meer, ik was pas achttien in 1985, maar ik veronderstel dat het apparaat in hoogste staat van paraatheid was in dat weekend na Aalst.

We weten ook dat er een Golf werd gedumpt en de zakken in het kanaal werden geworpen. Met die Golf en die zakken ga je toch ook geen kilometers rijden in zo'n beladen weekend. Waarschijnlijk vertrekken de overvallers van daar naar Aalst. Er is het kassaticket van de Mestdagh daar in de buurt. Kijk even naar het geografisch overzicht van alle feiten (tussendoor even respect betuigen voor Ben's werk, voor de overzichtskaart, maar ook voor de hele site die langzamerhand het beste naslagwerk vormt voor alles over de Bende) » Google Maps

Ergens moet hier een schuilplaats geweest zijn waar de wagen, de wapens en al het gedumpte materiaal zich al bevond voor 9 november 1985. De rechterkant van het kanaal lijkt me niet geschikt. Om het kanaal over te steken heb je een grotere weg met een brug nodig. Virginal, Hennuyères en Ronquières lijken me de meest waarschijnlijke plaatsen voor de schuilplaats (die een huis met garage moet zijn). Het gebied dus tussen de N280, de N6 en de N533 met aan de rechterkant het kanaal als grens. Hoeveel huizen staan daar? Het moet toch mogelijk zijn na te gaan wie eigenaar was of huurde in 1985? Het Mestdagh-warenhuis kan voor een extra schifting zorgen. Een Belg rijdt niet verder dan 8km voor een warenhuis (omdat er meestal een dichter is).

54

Re: Bois de la Houssière

Ik plaatste vandaag ook een bijdrage bij Ronquières. Als je bekijkt wat er allemaal in het Bois gebeurde, plus dat gedoe aan de zwaaikom, dan heb je een resem stommiteiten op een paar vierkante kilometer. En deze personen zouden dan deel uitmaken van, of uitgekozen zijn door, een goed georganiseerde criminele organisatie?

55

Re: Bois de la Houssière

In mijn optie hou ik rekening met twee, elkaar niet kennende groepen. Je hebt de daders (de moordenaars, de uitvoerders) die in het bois de la Houssiére toekomen, alle bezwarende materialen achterlaten en georganiseerd (door wie?) verdwijnen. En dan komen de stuntelende hulpjes te voorschijn om een scherm van dwaalsporen te leggen. Zijn er concrete bewijzen? Neen. Is er een lijk? Neen.

Ik blijf maar verder dubben. sad

56

Re: Bois de la Houssière

Ik denk dat het opnieuw tijd wordt om te focussen op het Bos van Houssière. Het was wellicht de comfortzone van de Bende van Nijvel en er werd een flink aantal sporen van de daders aangetroffen, maar bovendien ging de groep Trident - het elitecommando van WNP - onder leiding van zijn 'chef de groupe' Ferrari Calmette daar 'praktische oefeningen' uitvoeren.

Onder de leerlingen in het bos bevond zich een aantal notoire WNP'ers van wie er minstens enkele met zekerheid in staat waren een moord te plegen: Marcel Barbier, Madani Bouhouche, Alain Weykamp, Eric Lammers, Jean-Louis Nemry, Marc De Jode, Michel Petit, en Philippe Van Engeland. De groep telde een twaalftal leden.

Bron: De bende van Nijvel en de CIA (p. 57-63)

57

Re: Bois de la Houssière

Een Stay Behind-cache alginds in het bos? Mogelijk zelfs in het spookhuis? Lees bijdrage van ene "gin" (ex S.E/SDRA/chasseurs ardennais/...):

Bonjour, je suis ce site depuis très longtemps, et aujourd'hui, je sors du bois, parce que, je crois qu"il est temps d'agir et de divulguer, ce que, je connais de toute cette histoire:

  1. J'ai participé à des enquêtes et infiltrations des différents groupes de 1980 à 1985, pour divers services belges et USA (S.E. - SDRA- DIA (Shape MONS).

  2. J'ai été approché en 1974, au 1er Chasseur Ardennais en 1974 par des militaires en civil,(j'étais tireur d'élite), j'ai été réformé en novembre 1974 (par Vanden Boeynants personnellement) pour pouvoir intégrer une unité spéciale en formation.

  3. Je possède bien entendu tous les noms de mes contacts au sein de ces divers services.

  4. Je dois d'abords envoyer à Madame la Juge Martine Michel, mes informations et avoir son autorisation de les publier sur votre site.

Je vous donne une petite info pour ne pas passer pour un mythomane: pourquoi la base de repli des Tueurs étaient toujours le bois de la Houssière???- réponse, il y avait une cache du réseau Stey-behind dans le bois(détruite en 1986), les caches étaient souvent établies le long de canaux pour arriver et repartir discrêtement en dinguy, cela évite bien sûr les contrôles routiers.

Bron » tueriesdubrabant.winnerbb.com

58

Re: Bois de la Houssière

Dat is erg straf en bijzonder intrigerend! Komt met die SDRA opnieuw Baugniet in zicht?

Re: Bois de la Houssière

Als Gin geen fantast is dan kan hij heel het dossier openbreken. Maar als ik het goed begrijp heeft hij zijn informatie al gedeeld met het parket. Dus dat heeft het onderzoek tot op heden niet vooruit geholpen.

Dan is er volgende vraag: Wie had de opdracht gegeven om die cache te gebruiken en welke wapens lagen daar?

Een wapencache ligt normaliter niet in een makkelijk herkenbaar landpunt zoals het spookhuis. Het ligt eerder ingegraven op een plek die minitieus wordt bijgehouden in een dossier. Omdat mensen die iets zoeken altijd worden aangetrokken door opvallende kenmerken in het landschap zoals een grote boom, een schuur, zijn dat net de plekken die men leert te vermijden om zichzelf of andere zaken te verbergen (basisopleiding speciale eenheden).

Servo per Amikeco

60

Re: Bois de la Houssière

Uit het boek van Guy Bouten, 'De bende van Nijvel en de CIA' (p. 57-58):

De WNP-leden Barbier, Bouhouche, Lammers, Nemry, Weykamp en Van Engeland oefenden met riotguns en .22 LR munitie in het bos van Houssière.

Deze munitie werd ook door de 'killer' gebruikt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat die WNP-oefeningen plaatsvonden onder leiding van Calmette en vaak in een of andere steen- of zandgroeve. Ik vermoed dat in dat lijstje nog wel enkele WNP'ers ontbreken. Libert bijvoorbeeld.