41

Re: Thierry Smars

Smars was van Tubize/Tubeke en "handig" met autotechniek. Had zelfs een autogarage daar in Tubeke. Hij was een uitstekende chauffeur met vlotte rijstijl. De fans van de regio Gooik-Leerbeek moeten maar eens op Google Maps kijken waar Tubeke ligt.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Thierry Smars

Ja, Tubeke/Tubize ken ik wel. In de jeugdiger jaren ging ik er wel eens meer het nachtelijk vertier zoeken. Er was een alternatieve scene. De punkkeet La Patate o.a. en andere kroegen (namen ontschieten mij). Ik had jarenlang een liefje in Lembeek. Vandaar, was dichtbij. En in die regio ook veel schroothandelaren waar ik wel eens om stukken voor mijn eerste wagentjes ging. Speciale regio kan ik wel zeggen. Zware buurten zogenaamd.

Re: Thierry Smars

the end wrote:

Ik heb zelf gezien hoe Farcy de officiële stempels namaakte van Ukkel en Écaussinnes en in de buurt entrepots huurde om gestolen goederen op te slaan die hij dan verkocht tijdens nachtelijke onderonsjes in de Tiroler Stuebler bij Melita op de Jacqmainlaan waar er voor grof geld werd gepokerd. Daar heb ik eens substituut Leroy gezien.

Niet te geloven wat een toeval toch!

Voor de volledigheid dit komt uit de getuigenis van Vienne. Wat het nog belangrijker maakt ivm. een link met de aanslag op Vernaillen, Angelou, Waver, en Maubeuge. Tevens grenst dit gebied aan Houssiere, en is er ook nog, (en dit word regelmatig vergeten) in november 85 na Aalst op de oevers het uitzonderlijke munitielabel gevonden die ook bij Darville is terug gevonden.

Inderdaad, ik kom ook altijd bij Farcy. Kende zowat iedere verdachte in dossier. Is er meer geweten of hij Smars of vader goed kende? Nu ik het zo allemaal opnieuw lees over die zelfmoord, sluit ik ook familiedrama niet uit. Ook vader Haemers was zware gokverslaafde.

44

Re: Thierry Smars

club_le-happy-few wrote:

Nu ik het zo allemaal opnieuw lees over die zelfmoord, sluit ik ook familiedrama niet uit.

Smars had tegen het einde van z'n leven behoorlijk wat mensen die hem liever dood dan levend zagen om verschillende redenen. De verstandhouding met zijn vader was eerder vijandig dan familiaal dus van uit die hoek is het ook niet ondenkbaar.

Non semper ea sunt quae videntur

45

Re: Thierry Smars

dim wrote:
club_le-happy-few wrote:

zou hij contact gehad hebben met Italiaanse veiligheidsagent die beweerde dat hij hun misdaden kon "witwassen"

Ik val in herhaling, maar zie opnieuw de gelijkenissen met leden van de Banda della Magliana die door de Italiaanse geheime diensten uit de cel werden gevist in ruil voor wederdiensten, nl. hulp bij Gladio en de strategie van de spanning... enkele leden van die bende werden (net als Smars) naar extreem-rechts gedachtengoed geleid.

Banda della Magliana én uiteraard Gladio duiken herhaaldelijk op in wat ik lees over Ronald Stark.

46

Re: Thierry Smars

Rudy De Jonghe: “Volgens de officiële versie was Smars beginnen flippen na de dodelijke hold-up in Verviers: hij kon zogezegd niet voortleven met de gedachte dat hij op de knop had gedrukt en de springstof had doen ontploffen die twee jonge mensen het leven had gekost. Maar wij hebben aan de hand van rapporten door experts kunnen bewijzen dat Smars zichzelf níét van kant heeft gemaakt: het was moord.”

“In het milieu wist iedereen dat, maar over wie hem dan wel het hoekje om had geholpen, liepen de meningen uiteen. Als je het mij vraagt, was het iemand  van de bende zelf: Patrick Haemers of Philippe Lacroix.”

Bron: Humo | 19 November 2013

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Thierry Smars

Op het moment dat Smars zelfmoord pleegde of vermoord werd, bevond er zich 1.200.000 fr. in zijn kelder. Dat geld werd diezelfde dag weggenomen door vader Smars waarmee hij zogezegd (of effectief?) zijn huis afbetaald heeft, kon nagegaan worden maar is waarschijnlijk niet gebeurd (of gokschulden afgelost heeft)?

Het  geld was afkomstig van Lacroix die het geleend had aan Thierry. Lacroix wist waar het geld lag (net als Corinne) en zou geëist hebben dat dit geld op het spaarboekje van de zoon van Thierry zou geplaatst worden. Dit is waarschijnlijk de reden waarom Corinne niet wou dat haar zoon nog contact had met zijn grootouders.

Het bleek dat Thierry de gokschulden van zijn vader betaalde. Mogelijks waren die speelschulden fake en een manier om zwart geld of geld van overvallen wit te wassen. Er is namelijk een restaurantuitbater die liet verstaan dat klanten bijvoorbeeld 9000 euro restaurantkosten betaalden maar in ruil een cheque van 8000 euro kregen.

Bron: PV informant

Re: Thierry Smars

Deed deze restauranthouder eveneens hetzelfde met antiquiteiten?

Re: Thierry Smars

Staat niet vermeld. Maar ik heb een andere vraag. Heb hier de foto gezien, ik vermoed genomen tijdens de lijkschouwing. Heb heel toevallig gisteren nacht een paar minuten zitten kijken naar de foto van de lijkschouwing van Patrick Haemers. Het viel mij op dat ze beiden op die foto"s identieke "kledij" droegen. Een soort kimono (lijkt wel oosters). Heb de vraag gesteld aan iemand die forensische gedaan heeft; is het normaal dat men tijdens de lijkschouwing dergelijk "gewaad" draagt maar die herkende dit niet.

Is waarschijnlijk de gekste of raarste vraag die ik ooit gesteld heb maar ga ze toch stellen. Wat draagt Smars op die foto (lijkschouwing) en Haemers (foto lijkschouwing)? En ik heb nog een vraag, heeft er iemand een foto van Haemers waar je heel duidelijk zijn oren ziet (zij aanzicht dus).

Re: Thierry Smars

In de nota's Van Acke staat : Thierry Smars geen zelfmoord, bloed aan klink