141

Mistery wrote:

En een tweedehands GTI blok zal in de jaren tachtig iets van 1000 gulden (denk zo iets van 4 á 5000 BEF) waard zijn geweest.

Gewoon even ter info: 1 gulden was ongeveer 18,5 Belgische frank (dus 1000 gulden = +- 18.500 Belgische frank).

Non semper ea sunt quae videntur

142

Die wagen die gestolen is geweest in Erps-Kwerps had in een dikke maand en een half 7500 km gereden toe die in Houssiere gevonden werd. In eerdere artikels werd een hoger kilometerstand vermeld

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

143

Bron?

144

Een goede ;-) Het is iemand die inzage had gelijktijdig in verschillende dossiers, ik ben tijdelijk de naam vergeten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

145

the end wrote:

Een goede ;-) Het is iemand die inzage had gelijktijdig in verschillende dossiers, ik ben tijdelijk de naam vergeten.

Jijzelf dus.

146

Als ik de foto's van deze golf bekijk blijft er niets van het interieur over.
Hoe gaan ze dan zeggen hoeveel km hiermee is afgelegd?

147

Merovinger wrote:

Het voertuig werd op 22 september jongstleden gestolen op de parking van het VW-bedrijf D’Ieteren te Erps-Kwerps en toen stond op de kilometerteller 5 of 10 km. Na de overval op de Delhaize te Aalst, op 9 november, werd de volledig uitgebrande Golf teruggevonden in een bos nabij ’s Gravenbrakel. Het gerecht heeft kunnen achterhalen dat met de wagen zeker 15.000 km werd afgelegd.

Vermoed wordt dan ook dat de gangsters met hun wagen naar het buitenland, Frankrijk of West-Duistland, gereden zijn. Het zou evenwel ook kunnen dat met de teller is geknoeid.

Bron: Het Laatste Nieuws | 25 november 1985

De wagen is onderzocht geweest, de kilometerteller was dus leesbaar, die info komt ook samen met andere gegevens over de wagen, die gekend zijn, het verschil tussen de gekende gegevens en deze die ik heb is de kilometerstand. Er is in de media regelmatig half foute info verspreid om reacties uit te lokken of andere redenen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.
the end wrote:
Merovinger wrote:

Het voertuig werd op 22 september jongstleden gestolen op de parking van het VW-bedrijf D’Ieteren te Erps-Kwerps en toen stond op de kilometerteller 5 of 10 km. Na de overval op de Delhaize te Aalst, op 9 november, werd de volledig uitgebrande Golf teruggevonden in een bos nabij ’s Gravenbrakel. Het gerecht heeft kunnen achterhalen dat met de wagen zeker 15.000 km werd afgelegd.

Vermoed wordt dan ook dat de gangsters met hun wagen naar het buitenland, Frankrijk of West-Duistland, gereden zijn. Het zou evenwel ook kunnen dat met de teller is geknoeid.

Bron: Het Laatste Nieuws | 25 november 1985

De wagen is onderzocht geweest, de kilometerteller was dus leesbaar, die info komt ook samen met andere gegevens over de wagen, die gekend zijn, het verschil tussen de gekende gegevens en deze die ik heb is de kilometerstand. Er is in de media regelmatig half foute info verspreid om reacties uit te lokken of andere redenen.

In jouw laatste zin kan ik mij helemaal terugvinden, the end! Met overtuiging durf ik te stellen dat niet steeds de volledige waarheid naar het publiek gedeeld wordt. Het is algemeen geweten dat er tal van fantasten tips met de onderzoekcel delen. De juiste werkwijze om de correcte tips te behandelen is door kleine foutieve wijzigingen naar het publiek te delen. Op het moment dat er een tip binnenkomt met de correcte gekende ontwikkelingen, kunnen ze hierop meteen inspelen. Natuurlijk heb ik het niet meteen over een kilometerteller smile