141

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Jijzelf dus.

142

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Als ik de foto's van deze Golf bekijk blijft er niets van het interieur over. Hoe gaan ze dan zeggen hoeveel km hiermee is afgelegd?

143

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Merovinger wrote:

Het voertuig werd op 22 september jongstleden gestolen op de parking van het VW-bedrijf D’Ieteren te Erps-Kwerps en toen stond op de kilometerteller 5 of 10 km. Na de overval op de Delhaize te Aalst, op 9 november, werd de volledig uitgebrande Golf teruggevonden in een bos nabij ’s Gravenbrakel. Het gerecht heeft kunnen achterhalen dat met de wagen zeker 15.000 km werd afgelegd.

Vermoed wordt dan ook dat de gangsters met hun wagen naar het buitenland, Frankrijk of West-Duistland, gereden zijn. Het zou evenwel ook kunnen dat met de teller is geknoeid.

Bron: Het Laatste Nieuws | 25 november 1985

De wagen is onderzocht geweest, de kilometerteller was dus leesbaar, die info komt ook samen met andere gegevens over de wagen, die gekend zijn, het verschil tussen de gekende gegevens en deze die ik heb is de kilometerstand. Er is in de media regelmatig half foute info verspreid om reacties uit te lokken of andere redenen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Volkswagen Golf: Houssière

In jouw laatste zin kan ik mij helemaal terugvinden, the end! Met overtuiging durf ik te stellen dat niet steeds de volledige waarheid naar het publiek gedeeld wordt. Het is algemeen geweten dat er tal van fantasten tips met de onderzoekcel delen. De juiste werkwijze om de correcte tips te behandelen is door kleine foutieve wijzigingen naar het publiek te delen. Op het moment dat er een tip binnenkomt met de correcte gekende ontwikkelingen, kunnen ze hierop meteen inspelen. Natuurlijk heb ik het niet meteen over een kilometerteller. smile

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Als deze wagen zonder motor in het bos werd gedumpt, waarom is er dan nooit publiek gevraagd of iemand een takelwagen die nacht heeft gezien?

146

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Auto van Bende van Nijvel reed 15.000 kilometer in anderhalve maand

De gestolen Golf GTI, die gebruikt werd bij de moorddadige overval te Aalst en vermoedelijk ook bij de overvallen te Eigenbrakel en Overijse, had 15.000 km afgelegd in anderhalve maand toen hij uitgebrand werd teruggevonden in een bos te ’s Gravenbrakel.

Hiermee wordt het vermoeden ontzenuwd dat de auto door de gangsters, tussen de overvallen angstvallig ergens in en garage werd verborgen gehouden.

Het uitgebrande wrak heeft de onderzoekers nog meer details geleverd die nuttig kunnen zijn voor het onderzoek. Zo hebben deskundigen vastgesteld dat de auto, op zichzelf al een snelle wagen, door de gangsters was opgefokt. Uit een nauwkeurig onderzoek van de mechanische elementen zou ook gebleken zijn dat de auto in anderhalve maand sterk op de proef werd gesteld en dat hij alleszins niet gespaard werd.

De belangrijkste vraag die nu gesteld wordt is hoe en waar met de auto in een korte tijdspanne zoveel kilometers werden afgelegd. Het is bijna onmogelijk dat die 15.000 km in ons land werden afgelegd. De onderzoekers geloven daarom meer en meer dat de gangsters, tussen de overvallen in, naar het buitenland zijn vertrokken, mogelijk naar Frankrijk. (...)

Bij het onderzoek van het wrak is gebleken dat de gangsters de nummerplaten wegnamen vooraleer de auto in brand te steken, maar het chassisnummer lieten zijn onaangeroerd.

Bron: Gazet van Antwerpen | 25 November 1985

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

147

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Ben wrote:

De belangrijkste vraag die nu gesteld wordt is hoe en waar met de auto in een korte tijdspanne zoveel kilometers werden afgelegd. Het is bijna onmogelijk dat die 15.000 km in ons land werden afgelegd. De onderzoekers geloven daarom meer en meer dat de gangsters, tussen de overvallen in, naar het buitenland zijn vertrokken, mogelijk naar Frankrijk. (...)

Charleville-Meknes en terug.

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Niet overdrijven hé! Charleville-Mézières ligt niet ver van België. Weeral een poging om over de Slimans te herbeginnen zeker?

Charleville-Mézières ligt op 161,7 km van Waver.

149

Re: Volkswagen Golf: Houssière

En ligt op 2500 km van Meknes.

Re: Volkswagen Golf: Houssière

Meknes? Waar ligt dat ergens? In Marokko?