Moraal van het verhaal. Men pakt de hulpjes op en Rommy en Farcy mogen los blijven lopen.

Maar man toch; de hele bende loopt nog los. hum ttz diegenen die nog kunnen lopen. Alle gekheid op een stokje, je hebt gelijk. Jij was toch ook diegene die opperde dat Haemers mss gedwongen was om mee te doen in Aalst om zijn (cocaïne) schulden te betalen bij De Staerke? Ik heb precies dezelfde bedenking gemaakt. Zoals ik er bij blijf dat de eerste de beste gangster geen kinderen kan doden.

Het blijft hier geweldig stil als het over de Nederlandse connectie gaat.

73

coconut wrote:

Dit topic begint met een aantal onzinnige stellingen als feiten te benoemen. Waarbij ik overigens, als Nederlander, de aantijgingen aan het adres van het koningshuis vooral als een belediging ervaar. Een man die niet kon verhinderen dat Lockheed de doofpot in ging zou Rommy het hand boven het hoofd hebben gehouden. Het is een bizarre beschuldiging.

Hoe dan ook, als je de Bruinsma erven wil plaatsen in de context van de Bende van Nijvel, kom je in de problemen met het feit dat er begin jaren 80 nog geen "Bruinsma miljoenen" laat staan erven waren. De in 1993 geliquideerde Michael Vane, niet Frits Salomonson werd ervan verdacht begin jaren negentig geld te hebben witgewassen voor de organisatie van klaas Bruinsma. Een deel van deze nalatenschap is later terug gevonden. Dat geld was onder andere in vastgoed geïnvesteerd. Deze panden zijn verbeurd verklaard.

Als dat allemaal opgezet spel is dan moet je ze wel nageven dat ze grondig te werk zijn gegaan. Als ik eerlijk ben vind ik dat de vele falsificaties in dit topic het forum vervuilt.

Dat het Nederlandse koningshuis een verleden heeft in een firma dat cocaïne produceerde, is je waarschijnlijk ontgaan. De militaire factor aan de drughandel in die periode (bende jaren) wordt vergeten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

75

Ja, absoluut. De vage beschuldigingen daarentegen staan me nog goed bij. In die periode zijn de aandelen van genoemde firma al meer dan 10 jaar in handen van AkzoNobel en produceert het al meer dan een halve eeuw uitsluitend verdovende middelen voor medische en wetenschappelijke doeleinden.

Feit; er waren 3 Nederlanders aanwezig in Aalst ten tijde van de overvallen (kan de juiste data aankomst en vertrek geven).
Feit; deze Nederlanders hadden contacten in Nederland drugs gerelateerd (afgeleid uit de telefonische contacten = bewezen).
Feit; nadat ze uit de woning in Aalst gezet werden kon men hun naam terugvinden in een hotel in Erpe.

Trawanten van Henk Rommy, volgens David Van de Steen (volgens pv is B.LXXy  gelijk aan internationale drughandel). Henk Rommy betaalde geen 250.000 dollar aan Leroy voor een leeg dossier vermoed ik?

coconut wrote:

Maar man toch; de hele bende loopt nog los. hum ttz diegenen die nog kunnen lopen. Alle gekheid op een stokje, je hebt gelijk. Jij was toch ook diegene die opperde dat Haemers mss gedwongen was om mee te doen in Aalst om zijn (cocaïne) schulden te betalen bij De Staerke? Ik heb precies dezelfde bedenking gemaakt. Zoals ik er bij blijf dat de eerste de beste gangster geen kinderen kan doden.

Veel verdachten hebben voor andere feiten in de cel gezeten.

Farcy is altijd kunnen ontsnappen aangezien hij op voorhand ingelicht werd.