Re: Nederlandse Connectie

Moraal van het verhaal. Men pakt de hulpjes op en Rommy en Farcy mogen los blijven lopen.

Re: Nederlandse Connectie

Maar man toch; de hele bende loopt nog los. hum ttz diegenen die nog kunnen lopen. Alle gekheid op een stokje, je hebt gelijk. Jij was toch ook diegene die opperde dat Haemers mss gedwongen was om mee te doen in Aalst om zijn (cocaïne) schulden te betalen bij De Staerke? Ik heb precies dezelfde bedenking gemaakt. Zoals ik er bij blijf dat de eerste de beste gangster geen kinderen kan doden.

Het blijft hier geweldig stil als het over de Nederlandse connectie gaat.

73

Re: Nederlandse Connectie

coconut wrote:

Het blijft hier geweldig stil als het over de Nederlandse connectie gaat.

Dit topic begint met een aantal onzinnige stellingen als feiten te benoemen. Waarbij ik overigens, als Nederlander, de aantijgingen aan het adres van het koningshuis vooral als een belediging ervaar. Een man die niet kon verhinderen dat Lockheed de doofpot in ging zou Rommy het hand boven het hoofd hebben gehouden. Het is een bizarre beschuldiging.

Hoe dan ook, als je de Bruinsma erven wil plaatsen in de context van de Bende van Nijvel, kom je in de problemen met het feit dat er begin jaren 80 nog geen "Bruinsma miljoenen" laat staan erven waren. De in 1993 geliquideerde Michael Vane, niet Frits Salomonson werd ervan verdacht begin jaren negentig geld te hebben witgewassen voor de organisatie van klaas Bruinsma. Een deel van deze nalatenschap is later terug gevonden. Dat geld was onder andere in vastgoed geïnvesteerd. Deze panden zijn verbeurd verklaard.

Als dat allemaal opgezet spel is dan moet je ze wel nageven dat ze grondig te werk zijn gegaan. Als ik eerlijk ben vind ik dat de vele falsificaties in dit topic het forum vervuilt.

Re: Nederlandse Connectie

Dat het Nederlandse koningshuis een verleden heeft in een firma dat cocaïne produceerde, is je waarschijnlijk ontgaan. De militaire factor aan de drughandel in die periode (bende jaren) wordt vergeten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

75

Re: Nederlandse Connectie

Ja, absoluut. De vage beschuldigingen daarentegen staan me nog goed bij. In die periode zijn de aandelen van genoemde firma al meer dan 10 jaar in handen van AkzoNobel en produceert het al meer dan een halve eeuw uitsluitend verdovende middelen voor medische en wetenschappelijke doeleinden.

Re: Nederlandse Connectie

  • Feit; er waren 3 Nederlanders aanwezig in Aalst ten tijde van de overvallen (kan de juiste data aankomst en vertrek geven).

  • Feit; deze Nederlanders hadden contacten in Nederland drugs gerelateerd (afgeleid uit de telefonische contacten = bewezen).

  • Feit; nadat ze uit de woning in Aalst gezet werden kon men hun naam terugvinden in een hotel in Erpe.

Trawanten van Henk Rommy, volgens David Van de Steen (volgens pv is B.LXXy  gelijk aan internationale drughandel). Henk Rommy betaalde geen 250.000 dollar aan Leroy voor een leeg dossier vermoed ik?

Re: Nederlandse Connectie

coconut wrote:

Maar man toch; de hele bende loopt nog los. hum ttz diegenen die nog kunnen lopen. Alle gekheid op een stokje, je hebt gelijk. Jij was toch ook diegene die opperde dat Haemers mss gedwongen was om mee te doen in Aalst om zijn (cocaïne) schulden te betalen bij De Staerke? Ik heb precies dezelfde bedenking gemaakt. Zoals ik er bij blijf dat de eerste de beste gangster geen kinderen kan doden.

Het blijft hier geweldig stil als het over de Nederlandse connectie gaat.

Veel verdachten hebben voor andere feiten in de cel gezeten. Farcy is altijd kunnen ontsnappen aangezien hij op voorhand ingelicht werd.

78

Re: Nederlandse Connectie

dim wrote:

Verder nog het opmerkelijke feit dat de naam van Leroy op documenten stond die werden gevonden in de hangar de Diakostavranos Michael. En dan zitten we in de zaak Dutroux !!! Bvb in de brief van Casper Flier aan Lelièvre Michel: “C'est une bonne expérience. Il faut absolument éviter ce genre d'erreur car dans le futur ca peut couter chèr […] Claude Leroy est libéré mercredi passé et a mis son adresse chez moi […] Un des 4 hollandais sera libéré le 13/05 et c'est moi qui le conduirait en Hollande […] Donc tous avance mais malheureusement pas assez vite”. Die "hollanders" waren waaarschijnlijk Mink David, Broerse Joe Sang, Nieuwenburg Jan et Ligtvoet Michel (PV112.538 23/08, PV150.616 17/03/97, PV112.861 29/08).

Hier een handjevol artikels die Nederlandse en Belgische zaken vermelden » www.volkskrant.nl

Is "XTC" de gemene deler van de Nederlands-Belgische connectie? De naam van Endstra valt herhaaldelijk.

79

Re: Nederlandse Connectie

In het boek "Drugsbaron in spijkerbroek" van crimineel/schrijver Steve Brown,is er sprake van "een rosse beer van een vent, Belg, die te maken zou hebben met de bende van Nijvel". Dit alles in de Amsterdamse drugscene.

80

Re: Nederlandse Connectie

De Bende van Nijvel en de Nederlandse zakenman

Deze week heeft het Federaal Parket in België een foto vrijgegeven van een man die mogelijk betrokken is geweest bij de Bende van Nijvel. Voor onze jongere volgers: deze bende zaaide in de jaren tachtig dood en verderf bij onze zuiderburen. Bij overvallen op particulieren en supermarkten (meestal van de Delhaize-keten) vielen in totaal 28 doden en 40 gewonden. De daders werden nooit gevonden en boze tongen beweren al jaren dat dit geen toeval is. De bende zou banden hebben met de toenmalige Rijkswacht (voorloper Federale Politie) en politieke motieven hebben gehad. Om die reden zouden belangrijke informatie in de doofpot zijn gestopt.

Omdat het onderzoek in 2025 verjaart stelt justitie in België nog één keer alles in het werk om de zaak alsnog opgelost te krijgen. Alle tips worden nog eens nagelopen en ook loopt er een grootscheeps DNA-onderzoek, dat nogal wat vertraging heeft opgelopen door de coronacrisis. De nu vrijgegeven foto maakt ook deel uit van het nieuwe speurwerk. De informatie zélf is minder nieuw; de foto is al in 1986 in handen gekomen van een rechercheur, maar toen is kennelijk besloten om deze niet in de publiciteit te brengen. De foto toont een man in lichtkleurige kaki-kleding met een reusachtig Italiaans wapen van het merk Franchi, type Spas. Eén van de redenen waarom de man op de afbeelding interessant kan zijn voor het onderzoek zit hem in het type wapen. Een soortgelijk exemplaar is eind jaren 90 opgevist uit het kanaal van Vilvoorde en is mogelijk in 1985 bij een overval op een Delhaize in Aalst gebruikt. Sceptici moeten het allemaal nog maar zien en daar valt wat voor te zeggen. De afgelopen jaren zijn er al heel wat mogelijke “doorbraken” geweest, variërend van opgeviste auto’s tot de biecht van een stervende, die nog net uit wist te brengen betrokken te zijn geweest bij de Bende.

Toen Peter R. de Vries nog hoofdredacteur was van het mannenblad Aktueel en ik als beginnend verslaggever onder zijn hoede werd genomen, kwam de Bende van Nijvel bij redactievergaderingen vaak ter sprake. Zoveel grof geweld, zoveel mysterie en dat allemaal net over de grens. Toen de Nederlandse kranten in 1990 met een berichtje kwamen over een mogelijke Nederlandse link met de Bende verzocht De Vries mij om eens even ter plekke mijn licht op te gaan steken, te beginnen bij de Vlaamse senator Willy Kuijpers die het bericht de wereld in had geslingerd en om een parlementair onderzoek had gevraagd.

Het kwam volgens de politicus hier op neer: in 1983 zou de Nederlandse zakenman John Muller opzettelijk zijn doodgereden toen hij een hotel aan de Louiselaan in Brussel verliet. De veroorzaker was doorgereden, maar een getuige had gezien dat de burgerauto kentekenplaten had van de Rijkswacht. Dat was op zich al heel opmerkelijk. Vervolgens zouden tipgevers en getuigen onafhankelijk van elkaar de naam van de bestuurder aan de autoriteiten hebben doorgegeven. Het ging om Madani Bouhouche, een beruchte ex-Rijkswachter die in de criminaliteit terecht was gekomen. Zijn naam werd genoemd in moordzaken, overvallen en… De Bende van Nijvel. Senator Kuijpers had aanwijzingen dat Muller was vermoord omdat hij teveel wist over een wapenroof vanuit een Rijkswachtkazerne. Kuijpers riep niet zomaar wat, hij beschikte over kopieën van officiële stukken die één en ander zouden bevestigen.

Via via kwam ik in Nieuwegein terecht, bij een broer van zakenman John Muller. Een heel gewone man, die meteen al vol ongeloof was over een vermeende link tussen John en de Belgische bandieten. En moord? “Mijn broer is in Luxemburg aan kanker overleden”, zei de man, die me na afloop van het gesprek wat persoonlijke spullen van John overhandigde. Met name de agenda was interessant, daarin stonden naast wat losse aantekeningen ook het laatste adres van Muller in de stad Luxemburg. Dat werd dus een bezoek aan het Groothertogdom. Het adres van Muller was snel gevonden en buren bevestigden dat daar inderdaad een Nederlander had gewoond die er slecht uitzag, in korte tijd veel was afgevallen en uiteindelijk in het plaatselijke ziekenhuis was opgenomen.

Mijn volgende stop was uiteraard het ziekenhuis, alhoewel ik niet verwachtte veel verder te komen omdat het medisch beroepsgeheim zich vast niet beperkte tot Nederland. Maar dat liep toch een tikkeltje anders. Oncoloog dr. Dicato - die naam is blijven hangen - snuffelde wat in zijn dossiers en kon toen bevestigen dat de uit Nederland afkomstige patiënt John Muller aan de gevolgen van kanker was overleden. Dicato kon zelfs de begraafplaats noemen. Om het onderzoek af te sluiten ben ik daar ook maar even geweest.

Case closed. Nooit meer iets van gehoord of over gelezen ook. Dat is meteen het probleem van het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Veel theorieën, duizenden tips, tientallen robotfoto’s en honderden potentiële verdachten. Maar helaas ook een hoop onzin.

Bron: Misdaadjournalist.nl | Henk Strootman | 18 juni 2020

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube