271

Re: Verhaal van Insider

dim, inderdaad, niet alles wat extreem-rechts is, is ook nazi. Integendeel zelfs. Nazisme is eigenlijk links, maar een vorm van autoritair-links. (In mijn optiek is de Bonvoisin btw "verzwart" door Raes.) Maar graag had ik gehad dat het niet jij was die me dat zei, maar Insider. Laten we wachten op zijn antwoord op de voornaamste, de waarom-vraag.

272

Re: Verhaal van Insider

fipilip wrote:

Wie zijn jouw kompanen Leo? smile

fipilip, groot staatsgeheim, héél groot staatsgeheim man. wink

273

Re: Verhaal van Insider

Charly wrote:

flipflip: Albert Raes natuurlijk! De man die het geluk heeft nog niet overleden te zijn!

Samen met Leo wil ik ook nog eens vragen :

We weten nu van u (Insider) dat België en Nederland elk via hun staatsveiligheid een eenheid oprichtten om in Suriname een (buitenlegale) staatsgreep te plegen. U traint deze mensen, evenals Bouhouche zijn steentje bijdraagt. Van de staatsgreep komt niets in huis. Maar bij de trainingen al, blijkt dat de Belgische eenheid, die oorpsronkelijk omwille van haar taak uit killers bestaat, ingezet zal worden in het Belgische binnenland.

Ik neem aan wat u zegt. Maar wat is nu de meerwaarde van deze intern-Belgische acties? Toch niet om een rechts beleid aan de macht te krijgen? Integendeel: de kranten beweerden immers dat het extreem-rechts was, hoewel extreem-rechts hier niets mee te maken had. De "Zwarte Baron" is anti-nazi omdat zijn grootvader door de nazi's is vermoord. Bouhouche heeft een joodse connectie. De eerste aanval greep trouwens plaats in Frankrijk ! willen ze daar ook een extreem-rechts beleid? De CCC zou effectiever zijn om België extreem-rechts te krijgen, maar Pierre Carette heeft absoluut niets met de Bende van Nijvel of staatsveiligheid te maken: hij is een echte communist. Ik heb de jaren '80 ook meegemaakt en weet dat de extreem-rechts-theorie in de linkse media verscheen en door rechtse rakkers van de politie en het leger wordt nagepraat. Sommigen denken nog altijd dat er een extreem-rechtse revolutie gaat komen.

Ook heeft de Bende van Nijvel niets met Delhaizes te maken, want daarvoor hebben ze te veel Colruyten gedaan.

Het valt op dat de groep doorheen de jaren sterk georganiseerd was en vooral bleef en blijft. Ook vandaag doet niemand zijn bek open. Dit doet vermoeden dat de kracht achter de Bende nog altijd actief is. Bouhouche alleen kan deze klus onmogelijk geklaard hebben, maar dan nog : wat zouden zijn redenen zijn om mee te doen?

Maw kan u eens zeggen, wat u denkt van het WAAROM van de Bende? (en aub geen extreem-rechtse samenzwering in België theorie aub).

Of moeten we wachten tot uw boek in oktober uitkomt (wat ik zeer wel kan begrijpen)?


Dag Charley, wat ik denk over het waarom van de Bende, heb ik reeds in vorige postings aangegeven. Er liepen in die tijd nogal wat mensen rond met extreem politieke ideeën, op zich niet zo erg, maar zij probeerden die nog uit te voeren ook.

Dit werd gedaan middels en overkoepelende groep van politici, zakenmensen en inlichtingenmensen in België en Nederland, die resideerde in Brussel en werd later intern ‘Burafex genoemd.

Zoals ik in de voornoemde postings stelde speelde de persoon van Armfelt daar een grote rol in, zeker nadat Ronald Reagan , president van Amerika was geworden met Bill Casey als CIA-directeur. Vanaf de benoeming van Casey, werd Carl Armfelt de gevierde man. Hij had van Casey ‘carte blanche’ gekregen voor het oprichten van nieuwe ‘stay behind’ organisaties, wat resulteerde in de Bende van Nijvel en de CCC, de CCC als ‘False Flag Operation’, met Pierre Carette als grootste slachtoffer.

In mijn boek kom ik met bewijzen van hun contacten en gezamenlijke vergaderingen in Washington, met als andere deelnemers Kees van den Heuvel en Prins Bernhard, waarmee ik niet wil stellen dat de prins betrokken was bij de Bende van Nijvel. Wel dat hij weet had van bepaalde acties, zoals die in Suriname.

Niemand stelt dat Bouhouche deze klus in zijn eentje geklaard heeft. Wel dat hij zichzelf een steeds grotere rol heeft toegeëigend.

Nog even geduld en veel van je vragen zullen beantwoord worden. Zo niet, gaan we verder.

Re: Verhaal van Insider

DeathLetterBox, Merovinger hebben een gezonde kijk op wat Insider beweert. Zonder dit soort gasten, zou het hier een clubje worden van elkaar voedende complot believers. Ik vind bv Dim en TheEnd hele aardige gozers, maar dat zijn geen neutrale onderzoekers. Zij zoeken alleen naar wat in hun straatje past. Werner durft tegen Insider in te gaan. Het is idd jammer dat Insider telkens op de man terug speelt. Hetgeen mij iets zegt over waar het psychologisch gezien bij Insider om draait, nl meer om aandacht genereren dan om waarheidsvinding.

Ik vind het duidelijk dat Insider ook niet beschikt over een missing link, doch probeert mee te denken. Dit kan ik zeker waarderen. En is op zijn plaats onder het kopje hypotheses.

275

Re: Verhaal van Insider

noorderling wrote:

DeathLetterBox, Merovinger hebben een gezonde kijk op wat Insider beweert. Zonder dit soort gasten, zou het hier een clubje worden van elkaar voedende complot believers.

Inderdaad. Hoe je het ook draait of keert, het stelen van een eendenroer in Dinant, een knullige inbraak in Maubeuge, de moord op een conciërge in Beersel inclusief het eten van de restjes uit het restaurant en het stelen van enkele potten en pannen, met een vermoorde taxichauffeur van Brussel naar Bergen rijden: dat is het werk van gewone, weliswaar zware criminelen zonder enig plan, laat staan een complot.

276

Re: Verhaal van Insider

Inderdaad fipilip, een ganse reeks nevenverschijnselen die indertijd gekoppeld werden aan de Bende van Nijvel. Een soort van nevelvorming die de onderzoeken alle richtingen uit stuurde.

277

Re: Verhaal van Insider

Insider wrote:

Je hebt dus niets begrepen van mijn vraag, "Spoor jij wel?". Nog afgezien van de onbeschofte manier waarop jij naar die getuigenverklaring vroeg. Wie zit er te wachten op notulen van een verhoor van drie uur, dat maar zijdelings met hetgeen hier besproken wordt te maken heeft.

Voor de goede orde, de griffier bij de krijgsraad maakt een samenvatting van het verhoor en voegt die toe aan het dossier. Ook wordt een afschrift verstrekt aan de Auditeur Militair en aan de verdediging. Nimmer aan de getuige zelf. Wat zou die er ook mee moeten? Jouw mening over iets op de website te grabbel gooien en lijkenpikkerei, neem ik voor kennisgeving aan en weergeeft gelijk jouw kijk op het gebeuren.


Waarom reageert u zo nerveus? U hoeft mij niet onbeschoftheid te verwijten. Op het einde van mijn posting staat duidelijk een vraagteken. Waarschijnlijk heb ik geen besef hoe justitie werkt in Nederland en Suriname, maar als de Bende van Nijvel ooit tot een gerechtelijke procedure komt in België, en u zou opgeroepen worden als getuige, dan gaan de advocaten van de burgerlijke partijen niet zo sympathiek met u omgaan zoals ik dat doe. Bent u daar klaar voor? O, ja, wat is volgens u mijn kijk op het gebeuren? Wat is nu eigenlijk het gebeuren? Aan welke Belgische special forces eenheid heeft u onderricht gegeven einde van de jaren zeventig? En bezorg mij hun namen?

278

Re: Verhaal van Insider

Werner wrote:

Waarom reageert u zo nerveus? U hoeft mij niet onbeschoftheid te verwijten. Op het einde van mijn posting staat duidelijk een vraagteken. Waarschijnlijk heb ik geen besef hoe justitie werkt in Nederland en Suriname, maar als de Bende van Nijvel ooit tot een gerechtelijke procedure komt in België, en u zou opgeroepen worden als getuige, dan gaan de advocaten van de burgerlijke partijen niet zo sympathiek met u omgaan zoals ik dat doe. Bent u daar klaar voor? O, ja, wat is volgens u mijn kijk op het gebeuren? Wat is nu eigenlijk het gebeuren? Aan welke Belgische special forces eenheid heeft u onderricht gegeven einde van de jaren zeventig? En bezorg mij hun namen?


Binnen mijn mogelijkheden ben ik bereid om op alle serieus gestelde vragen antwoord te geven. Zeker als het de intentie is om met de antwoorden wat te doen. Maar de inhoud van jouw vragen en je ongecontroleerde en ongenuanceerde uitspraken maken het zinloos nog langer met je in discussie te blijven. We kunnen beiden onze tijd beter gebruiken.

279

Re: Verhaal van Insider

Dat is dan jammer. Kon u binnen "uw mogelijkheden" de Franse taal gebruiken? Waarom bent u zo emotioneel? Ik heb nooit beweert dat u gelogen hebt over uw postings. Merkwaardig dat de Nederlandse overheid U uitkiest voor een coup in Suriname, terwijl u niet de nodige stressweerbaarheid bezit voor een open forum. Het kan natuurlijk moeilijk zijn om een KCT uniform en een fles whisky te verwoorden in een forum? Zeker voor u als oud-militair?

280

Re: Verhaal van Insider

Men ook de zaak omdraaien, en stellen dat de berichtgeving in de pers over Van Haperen karaktermoord was. Whiskeyfles en al. Daar lijkt het wat mij betreft sterk op, maar ik kan helaas enkel gissen. Men kan zich ook afvragen of men Insider niet van het forum wegpesten wil. Ik hoop dat hij niet in gespannen valletjes trapt. Laat je vooral niet opjutten, Insider en laat ons overgaan tot een inhoudelijke discussie a.u.b.. Nogmaals, ik kom alleszins zelf nog terug met concrete vragen en elementen om te bekijken of dit spoor ergens heen leidt, maar geef me nog wat tijd.