451

Re: Verhaal van Insider

Insider wrote:

Wat je vraag over de onderzoekscel van Martine Michel betreft: hierop mocht ik geen enkele reactie ontvangen, ondanks 800 pagina's bijgesloten bewijsmateriaal. Namen gebeurtenissen, foto's, reactie nihil. En dan durft men te beweren dat dit team zijn werk goed doet. Men kijkt naar onzin-dingen voor de bühne, echt onderzoeken is er niet bij, bang om zaken boven water te halen?

Bij dergelijke info is het vrij evident dat men aan een verhoor wordt onderworpen voor bevestiging van de overgemaakte stukken. Daaropvolgend de nodige kantschriften met de uit te voeren opdrachten. Kan u zich akkoord verklaren om samen met ons die stukken te overhandigen, Insider? Ik acht het te belangrijk dat daaraan geen aandacht is geschonken.

452

Re: Verhaal van Insider

De bocht van 180° ... zelfs de daders hebben die nooit genomen. Verwondering doet leven ... maar niet in dit geval. Man, man, man ...

453

Re: Verhaal van Insider

Heb iets gevonden. Jemig, wat is dit interessant. Blij dat ik bijna vakantie heb, aangezien ik dan meer tijd heb om hierin op te te gaan » www.stelling.nl

454

Re: Verhaal van Insider

Slik... Wat lees ik nu toch weer?!
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter … ~bca6814a/

Bied mijn excuses aan, had Van Haperen geen podium moeten geven. Heb nu meegedaan aan de verkoop van onzin. Zal proberen dit voortaan te voorkomen.

455

Re: Verhaal van Insider

De toenmalige ministers van Defensie en Buitenlandse Zaken over Peter van Haperen. https://www.tweedekamer.nl/downloads/do … riname.pdf

Case closed.

456

Re: Verhaal van Insider

Vraag is of Vos en collega inderdaad ooit met hem gesproken hebben over de bende in 2012. Het krantenbericht dateert 2009. Interview onze WNP-leden en je zal misschien ook fantastische verhalen krijgen. Wat er van waar is, any guess is goed.

457

Re: Verhaal van Insider

Over Prometheus;

De eerste aanzet tot deze cellenconstructie, de oprichting van Prometheus, is bedacht en besproken door een selectie van Belgische en Nederlandse deelnemers aan de Bilderberg-conferentie in Hotel 'La Réserve' te Knokke-Heist, 21-23 april 1972.

Het ging om een gemêleerde groep met een gezamenlijk verleden, ze waren allen afkomstig uit: het Bankwezen, Defensie en/of het verzet.

Zes van die deelnemers waren ook aanwezig bij de oprichting van Prometheus, en niet de minsten.


Baron Leon Lambert - Bank Lambert

Louis Camu -  verzetsstrijder en president van de Bank van Brussel

Baron Bernhard Snoy et d' Oppuers

Robert vande Putte – oud-minister en gouverneur Nationale Bank van België

Jo Meynen - oud-minister van Oorlog en commissaris bij de Nederlandse Bank en de Amrobank

Henry j. de Koster - toenmalig minister van Defensie in Nederland.


Prins Bernhard van Nederland was de chairman van de conferentie in Knokke. Hij was niet bij de oprichting van Prometheus aanwezig maar het zou me zeer verbazen als hij niet op de hoogte zou zijn van die plannen."
Van Haperen, franstalig forum

Eind jaren 70 begin jaren 80. Nog steeds deze groep "Bankwezen,Defentie en of Verzet. Dat bleek zeer duidelijk uit het interview dat we hadden met de kolonel van het leger.

Voor de concrete uitwerking werd een beroep gedaan op Bougerol die vaak omschreven werd als "de strateeg" achter de Bende. Niets is minder waar, want achter Bougerol ging een ganse "denktank" schuil . Deze Bougerol kreeg zelfs een "bureau " buiten het leger om bezoeken van burgers te faciliteren, dixit dezelfde kolonel.
Militairen werden vervangen door ex-militairen of huurlingen ( ook dikwijls ex militairen )die samen een groep "para -militairen " werden.

458

Re: Verhaal van Insider

Eigenlijk zei Moureaux net hetzelfde als Gol die probeerde uit te leggen dat de CCC en de Bende van Nijvel twee takken van één boom waren.

Moureaux noemde het één generale staf:


".In maart 1990 stelde senator S. Moureaux echter eveneens:
«Op basis van de vele dossiers die ik heb gelezen en de vele
gesprekken die ik heb gehad, ben ik ervan overtuigd dat één
enkele generale staf de bende van Nijvel, de Westland New Post,
ik ga daar zeer ver in, ook de CCC gebruikt en gemanipuleerd
heeft om die kolonisering van het staatsapparaat tot stand te
brengen » https://www.dekamer.be/FLWB/PDF/49/0573/49K0573008.pdf
pagina 54

Welke stappen heeft Bougerol ondernomen richting Bende van Nijvel

1) heeft hij Latinus aangenomen :
"Ook volgens de eerder genoemde
onderzoekscommissie moet hierbij allereerst worden gedacht aan het feit dat, ook al hebben er geen structurele
banden tussen het PlO, het FJ en de WNP bestaan, Bougerol wel in persoon sterke bindingen had met leden van
beide extreem-rechtse organisaties; zo werd in 1977 Latinus als inlichtingenagent door het PlO aangetrokken

2) Werd er voor gezorgd dat alle wapenexpertises wat betreft Bende van Nijvel bij Dery terechtkwamen.
"Een opmerkelijk detail, kennelijk ook volgens de onderzoekscommissie, is overigens dat Dery, inlichtingenofficier
van de SGRen tevens de wapendeskundige die zo'n belangrijke, maar soms ook erg omstreden, rol heeft gespeeld in
de ballistische onderzoeken met betrekking tot de overvallen en aanslagen van de «bende van Nijvel », vanaf het
begin deel heeft uitgemaakt van de militaire branche van
het PlO.
In het kader van bovenstaande  stel ik mij de vraag of het feit dat Bouhouche en Bulthot meer en meer invloed probeerden te krijgen in schutterskringen, en meer bepaald in de practical shooting ,louter toeval was of deel van het plan  uitmaakte.

459

Re: Verhaal van Insider

Vorige week heb ik al de vraag aan Ben gesteld. Is dit een onderzoeks- of roddelforum? Hier hoeft geen antwoord op te komen want de grootst mogelijke onzin wordt komt op dit moment naar buiten op het forum. Bijna altijd zonder ingrijpen van de webmaster.

In de discussie tussen ‘the end’ en Bossie ligt dat anders. The end kan zijn sterke verhalen en stoere prietpraat niet waar maken en voelt het vuur aan zijn schenen door de vragen en antwoorden van Bossie. Op het moment dat de discussie eigenlijk is afgelopen en ‘the end’ duidelijk in zijn hemd is gezet voelt de moderator of welke naam je er ook aan wilt plakken zich geroepen om beiden een spreekverbod op te leggen voor een week. Op grond van wat dan? Bossie stelt gewoon vragen en geeft zijn mening vanuit zijn ervaringen met deze grootspreker. Wat is het probleem?

Zoals gezegd, zou ik beginnen met het ontrafelen van het enigma van de Bende van Nijvel. De reacties, meningen van diverse forumleden hebben me doen besluiten om dat niet hier op het forum te doen. Jammer voor diverse goed gemotiveerde forumleden die nog steeds met een objectieve blik naar alles rond de Bende kunnen kijken. En dat is knap met alle onzin die de laatste tijd op het forum en in de pers te lezen is en waar hier over geroddeld wordt!

De meest gemotiveerde deelnemers met kennis op het forum hebben reeds lang afgehaakt en we hebben nu te maken met: de leunstoel-warriors,  de ik wil ook zo graag wat zeggen figuren en de totale witnits, die geen enkel idee hebben wat zich heeft afgespeeld in de jaren ’70 en ’80 maar toch hun ongevraagde mening op willen dringen aan anderen. Topics van 100 pagina’s en meer, die uren kosten om door te nemen en eigenlijk, qua feiten teruggebracht kunnen worden tot één pagina en soms zelfs nog minder. Om maar niet te spreken van de trollen, die om wat voor reden dan ook hun stempel willen drukken op het forum en ongehinderd door de moderator hun gang kunnen gaan. Dezelfde moderator die, een Bossie met bewezen kennis en ervaring een spreekverbod van een week oplegt. Wie blijft er dan over op het forum die objectief de feiten kan plaatsen en beoordelen? De moderator die tijdens de feiten van “83 nog niet was geboren en in ’85 nog in de luiers liep? Lijkt me moeilijk, zeker nu de moderator er ook nog een eigen agenda op na lijkt te houden en feiten hem medegedeeld voor de forumleden liever deelt met de CBW dan deze op zijn eigen forum te plaatsen. Heel simpel, dan diskwalificeer je jezelf. Op deze wijze is er voor mij geen mogelijkheid om openheid van zaken te geven hier op het forum. Het echte verhaal over de Bende van Nijvel kunt u vanaf maandag 6 juli lezen op de site: www.stelling.nl.

460

Re: Verhaal van Insider

Dit is een forum, iedereen kan en mag zijn "oplossing" geven. Persoonlijke ruzies en kleuter gedrag is hier niet nodig. Mijn mening en waarschijnlijk ook van anderen: als bepaalde forum personen alles weten, waarom is dit bende verhaal nog niet opgelost?

Geeft Ben zijn informatie door aan het Cbw? Is Ben zijn recht. Informatie die hij links en rechts ontvangt wordt eerst door het Cbw gecontroleerd. Zou Ben die dit forum in leven heeft geroepen willen laten afsluiten door namen te posten die hier niets mee te maken hebben?

Benieuwd wat op jou website 1 van dezer dagen te lezen valt.