Re: Christian Smets

Afpersing van de Delhaize + Gladio ?

Re: Christian Smets

Over de doden niets dan goeds, al was het alleen maar omdat die zich niet meer kunnen verweren.

Om die reden wil ik mijn gal spuien over het gedrag van (gewezen) commissaris van de Staatsveiligheid, Christian Smets, die het volgende heeft verklaard: “ Pour les Delhaize, le racket n’est PAS UNE PISTE mais UN FAIT, ce que je sais d’une source FAMILIALE très bien placée pour me l’affirmer. Aux imbéciles qui disent «et ils n’ont rien dit à la justice» je réponds : fallait-il ne PAS PAYER, risquer d’autres massacres, d’autres vies innocentes et contraindre des milliers de gens peu qualifiés au Chômage ? Chacun ses choix.

Re: Christian Smets

De nummer 1, RA, zei dat zijn ambt was liegen.

Re: Christian Smets

Over de doden niets dan goeds, al was het alleen maar omdat die zich niet meer kunnen verweren.

Om die reden wil ik mijn gal spuien over het GEDRAG van de (gewezen) commissaris van de Staatsveiligheid, Christian Smets, die immers het volgende heeft verklaard:
“Pour les Delhaizes le racket n’est PAS UNE PISTE mais UN FAIT, ce que je sais d’une source FAMILIALE très bien placée pour me l’affirmer. Aux imbéciles qui disent «et ils n’ont rien dit à la justice» je réponds: fallait-il ne PAS PAYER, risquer d’autres massacres, d’autres vies innocentes et contraindre des milliers de gens peu qualifiés au Chômage? Chacun ses choix.”

Die stellingname mag dan wel zijn ingenomen door een ‘zeer goed geplaatste familiebron’, die Christian Smets daarvan op de hoogte heeft gebracht, dan was het niet aan Christian Smets om dat niet door te brieven aan de politie, althans de verklaring van wijlen Christian Smets, geeft mij alles behalve de indruk dat hij deze wetenschap direct of tijdig heeft gedeeld met politie en justitie, wat hij mede uit hoofde van zijn functie van commissaris van de Staatsveiligheid of burger van België wel had moeten doen.

Uit welke personen bestond die ‘goed geplaatste familiebron’ en waarom hebben zij niet gewoon de politie ten spoedigste gewaarschuwd of hierover direct één perscommuniqué gegeven of laten geven, althans wat moet je in vredesnaam met een ‘nep-moralistisch kulargument’ van ‘wij betaalden om nog meer moordpartijen te voorkomen en niet duizenden ongeschoolde mensen tot werkloosheid te dwingen en wie meent dat wij hierover iets tegen justitie hadden moeten zeggen, is een dwaas’? Dit zwijgen namens Delhaize of daaraan gelieerde personen, terwijl het land op stelten stond, met politiebewaking op het Delhaize-dak -, zal veeleer zijn ingegeven door informatie waarover de afpersers beschikten, waarvan de afgepersten niet wilden dat die naar buiten zou komen.

Uit respect voor Christian Smets zeg ik dan maar, die ‘goed geplaatste familiebron’ heeft de boel zwaar genaaid.

Ik neem aan dat hier Kamervragen over zullen worden gesteld, voor wat het waard is.

Als ik er (weer) niks van heb begrepen, bied ik mijn excuses aan.

Re: Christian Smets

Heb zo-even dit artikel (https://www.bjutijdschriften.nl/tijdsch … 01_004.pdf) over de (Belgische) Staatsveiligheid opgesnord.

Heb er - toegegeven - slechts een paar minuten naar gekeken, zonder dat ik daarbij de indruk kreeg dat het Christian Smets, uit hoofde van zijn functie van commissaris van de Staatsveiligheid of in zijn hoedanigheid van Belgisch staatsburger, politie of justitie niet had kunnen informeren over wat die ‘goed geplaatste familiebron’ hem aan de hand had gedaan over de afpersing van de Delhaize. Ja, oké, tenzij hij dat bij leven en welzijn wél heeft gedaan, maar die indruk heb ik tot nu toe niet gekregen.

Wat hier is gebeurd, is een grof schandaal, mede vooropgesteld dat het waar is wat Christian Smets heeft verklaard en ik een en ander goed heb geïnterpreteerd.

136

Re: Christian Smets

De man die betaalde was baron ADM, bestuurder bij Delhaize. Ik vind dat we met zijn allen beslag moeten leggen op de erfenis van CS. Ah ja. hij laat u en mij honderden speurders betalen voor een zaak die opgelost was. Om nog te zwijgen van het leed van de slachtoffers dat onbetaalbaar is. Hij is trouwens nog iets vergeten te vermelden in zijn testament, de staatsveiligheid was op voorhand op de hoogte wat betreft Aalst.....

Re: Christian Smets

Scaramouche wrote:

Afpersing van de Delhaize + Gladio ?


De vraag is inderdaad : had er niet een akkoord kunnen zijn  waar iedereen  belang bij had ?

Re: Christian Smets

De man die betaalde was baron ADM, bestuurder bij Delhaize.
Volgens RTBF-journalist P.M. die gisteren reageerde op de FB-pagina van "Tueries/Bende van Nijvel" is dat Alexandre de Mérode.
Als men Alexandre de Mérode intikt in Google komt men o.m. uit op pedocriminele sites.
Of is dit weer toeval en/Of kwatch ?

Re: Christian Smets

Ik vermoed dat iemand is beetgenomen al weet ik niet wie, er circuleert een andere naam als naaste al was het ook een baron. Nu weet ik dat P.M. uiterst betrouwbaar is, een ander forumlid L.R. haalt ook  dezelfde naam aan,  maar een nieuwsje is maar even betrouwbaar als de bron zelf.

Re: Christian Smets

Het één sluit het ander niet uit. Maar als je een lief gaat opdoen in bepaalde straat in Brussel en daar 'panden' van onder de Noord-Franse maffia hun neus wegkoopt dan vraag je om moeilijkheden. Dan ontregel je de werking (en inkomsten) van het misdaadmilieu. Je moet wel erg naïef zijn als topman van bedrijf dat dit zonder gevolgen ging blijven.