Re: Christian Smets

Scaramouche wrote:

De man die betaalde was baron ADM, bestuurder bij Delhaize.
Volgens RTBF-journalist P.M. die gisteren reageerde op de FB-pagina van "Tueries/Bende van Nijvel" is dat Alexandre de Mérode.
Als men Alexandre de Mérode intikt in Google komt men o.m. uit op pedocriminele sites.
Of is dit weer toeval en/Of kwatch ?

Die heeft de titel van Prins, waarom zou die hem baron laten noemen? Maar ik ben vrij zeker dat jij bent zeker en vast meer op de hoogte van eretekens en eretitels, dus je mag dat gerust verbeteren. Ik weet dat het een blonde opmerking is, maar ik leer graag bij.

Re: Christian Smets

Inderdaad. Alexandre de Mérode had de nobele titel van "Prins". Niet baron. Ik heb mij laten misleiden door het bericht een paar lijnen hierboven waar gewag wordt gemaakt van "Baron".
Prins Alexandre de Mérode. SDRA volgens RTBF-journalist P.M. Hij zei me dit laatste (SDRA) via Messenger gisterenavond.

Re: Christian Smets

Tevens een "bon copain à Jean Militis".

Re: Christian Smets

weetjewel wrote:

Over de doden niets dan goeds, al was het alleen maar omdat die zich niet meer kunnen verweren.

Om die reden wil ik mijn gal spuien over het GEDRAG van de (gewezen) commissaris van de Staatsveiligheid, Christian Smets, die immers het volgende heeft verklaard:
“Pour les Delhaizes le racket n’est PAS UNE PISTE mais UN FAIT, ce que je sais d’une source FAMILIALE très bien placée pour me l’affirmer. Aux imbéciles qui disent «et ils n’ont rien dit à la justice» je réponds: fallait-il ne PAS PAYER, risquer d’autres massacres, d’autres vies innocentes et contraindre des milliers de gens peu qualifiés au Chômage? Chacun ses choix.”

Die stellingname mag dan wel zijn ingenomen door een ‘zeer goed geplaatste familiebron’, die Christian Smets daarvan op de hoogte heeft gebracht, dan was het niet aan Christian Smets om dat niet door te brieven aan de politie, althans de verklaring van wijlen Christian Smets, geeft mij alles behalve de indruk dat hij deze wetenschap direct of tijdig heeft gedeeld met politie en justitie, wat hij mede uit hoofde van zijn functie van commissaris van de Staatsveiligheid of burger van België wel had moeten doen.

Uit welke personen bestond die ‘goed geplaatste familiebron’ en waarom hebben zij niet gewoon de politie ten spoedigste gewaarschuwd of hierover direct één perscommuniqué gegeven of laten geven, althans wat moet je in vredesnaam met een ‘nep-moralistisch kulargument’ van ‘wij betaalden om nog meer moordpartijen te voorkomen en niet duizenden ongeschoolde mensen tot werkloosheid te dwingen en wie meent dat wij hierover iets tegen justitie hadden moeten zeggen, is een dwaas’? Dit zwijgen namens Delhaize of daaraan gelieerde personen, terwijl het land op stelten stond, met politiebewaking op het Delhaize-dak -, zal veeleer zijn ingegeven door informatie waarover de afpersers beschikten, waarvan de afgepersten niet wilden dat die naar buiten zou komen.

Uit respect voor Christian Smets zeg ik dan maar, die ‘goed geplaatste familiebron’ heeft de boel zwaar genaaid.

Ik neem aan dat hier Kamervragen over zullen worden gesteld, voor wat het waard is.

Als ik er (weer) niks van heb begrepen, bied ik mijn excuses aan.

Re: Christian Smets

Kamervragen zullen hierover niet gesteld worden, vermoed ik maar hierbij alvast een reactie van Delhaize zelf naar aanleiding van het  testament van De Heer Smets. Schrijven dateert van maart 2022



Dank voor je mail. We hebben het ook gelezen.
> Dit zijn geruchten en Delhaize reageert nooit op geruchten.
> De beloning van 250.000 euro voor informatie die leidt tot de aanhouding van de daders in de zaak van de Bende van Nijvel is inderdaad nog altijd beschikbaar. Het is het gerecht dat moet bepalen of er een gouden tip of een doorbraak is in dit dossier.
>
> Dat was vroeger 10 miljoen Belgische frank en die som staat nog altijd open. Delhaize, de klanten en het personeel zijn zwaar getroffen door de aanslagen die toen zijn gebeurd.
>
> Het gerecht moet bepalen of er een gouden tip is of een doorbraak in dit dossier. We wachten het onderzoek af en we hopen uiteraard op een doorbraak, omdat het een traumatische gebeurtenis was voor iedereen die er van nabij of veraf bij betrokken geweest is.
>

146

Re: Christian Smets

Inmiddels hebben we alweer ontelbare leugens zien voorbij komen via zijn correspondenten. Iemand schreef zelfs dat CM onmogelijk gelogen kon hebben want dat hij zijn moeder had genoemd als het familielid via wie hij dit te weten was gekomen.

147

Re: Christian Smets

Wel straf dat ze bij Delhaize het testament van de nummer 2 van de staatsveiligheid geruchten noemen. Bedankt om dit met ons te delen benhetbeu.

Re: Christian Smets

fenix wrote:

Wel straf dat ze bij Delhaize het testament van de nummer 2 van de staatsveiligheid geruchten noemen. Bedankt om dit met ons te delen benhetbeu.

Het zijn nu zeker en vast geen geruchten meer want 8 maand na datum haalde zijn testament de nationale pers.

Morgen krijgen we een troostprijs, officieel persmoment in verband met een gedenkteken en het is echt niet onze schuld dat het alweer Aalst is.
Mocht dat pertinent onwaar geweest zijn, klasse X met de terminologie van de Heer Smets, hadden ze zich daar kunnen van distantiëren. Ik heb geleerd dat geen antwoorden dikwijls meer betekenend zijn dan antwoorden.

De aanwezige journalisten tijdens dit persmoment, zou ik willen aanmoedigen om geen eikele vraag uit de weg te gaan in verband met het testament.

Re: Christian Smets

Enkel in La Dernière Heure heb ik er iets over gelezen.
In de Vlaamse pers ? Niets dacht ik.

150

Re: Christian Smets

En ook bedankt Scaramouche: "Prins Alexandre de Mérode. SDRA volgens RTBF-journalist P.M. Hij zei me dit laatste (SDRA) via Messenger gisterenavond" met vereende krachten geraken we nog ergens.Doet mij ook weer aan het Nutricia verhaal denken.