71

Re: Patrick Haemers

Wat heb jij gedronken, zeg. Doe eens normaal of verdwijn.

72 (edited by Merovinger 23-02-2011 21:49)

Re: Patrick Haemers

Aleks Donskij: sorry maar zo'n cafépraat kunnen we hier op dit forum best missen. Dit helpt ons totaal niet vooruit.

Re: Patrick Haemers

Aleks, ik stel voor dat jij dan maar man en paard noemt.

74

Re: Patrick Haemers

Artikeltje van Freelance-journalist Bernhard van Craeynest, krant en datum niet bekend:

https://lh4.googleusercontent.com/-qXFiWEs7ecU/TmOXb1KReQI/AAAAAAAABoo/VqlDq8_DRZE/510390-fe56e7153222c9bbe6cc8e6fe91163a9.jpg

Een vermomde Patrick Haemers (uitvergroting van een vals identiteitsbewijs):

https://lh6.googleusercontent.com/-HS8na8CA39g/TmOVJFSavbI/AAAAAAAABoI/u7QmJIdfQcU/Haemers%252520foto%252560s%2525205.png

Met dank aan forumlid Boemerang voor de foto's.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Patrick Haemers

https://lh4.googleusercontent.com/-I7WKeFT8K2s/TmY0l-ZqF1I/AAAAAAAABo8/h5Tcaw5FnzY/s640/RB%25252019%252520-%252520P%252520kruising%2525202a.jpg

?

Re: Patrick Haemers

Sterk!

77

Re: Patrick Haemers

Verbazend Boem!

78

Re: Patrick Haemers

Als je iets kan concluderen uit de overvallen van de Bende Haemers, dan is het wel het feit dat ze altijd op zoek gaan naar zoveel mogelijk cash en dat ze bereidt zijn om hiervoor bepaalde risico's te nemen. Maar hoe je het ook draait of keert: geld is het doel. En hoe meer hoe beter. Haemers houdt van het geld, hij heeft het ook nodig om zijn levensstijl te kunnen te kunnen betalen.

De overvallen van de Bende van Nijvel zijn op veel vlakken het tegenovergestelde van de overvallen van de Bende Haemers: weinig geld en veel te veel slachtoffers.

Moest Patrick Haemers een lid zijn van de Bende van Nijvel, dan werd hij ervoor betaald. Hij zou het nooit doen enkel en alleen voor het geld uit de warenhuizen. Haemers heeft meer nodig dan een paar honderdduizend franken. Hij denkt in miljoenen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

79

Re: Patrick Haemers

Men heeft het toch gehad over een "organisatie" waarvoor Haemers werkte? Dus die zou best wel eens veel geld per klus kunnen hebben neergeteld. (Of Bultot nu al dan niet mensen aan het ronselen was om tegen betaling overvallen op supermarkten te doen, laat ik even in het midden). Als die organisatie inderdaad degene is die met mijn vermoedens strookt, wel ja, dan hadden die nogal wat geld ter beschikking. het kan bovendien ook zo gewerkt hebben: jullie doen deze klus, dan beschermen we jullie tegen justitie in jullie eigen zaakjes. Zo is het ook gegaan met de gansterbende "Banda della magliana", die gedwongen werd mee te draaien in de Italiaanse Gladio-strategie van de spanning. Indien niet: de bak in. Indien wel: hand boven het hoofd.

Re: Patrick Haemers

De omvang van de buiten van de overvallen van de Bende van Nijvel zijn inderdaad niet te vergelijken met deze van de Bende Haemers. Volgens mij was de buit ook niet het doel van de overvallen van Bende van Nijvel maar wel het uitschakelen van een aantal personen. De uitvoerders werden hiervoor vermoedelijk zwaar betaald door de opdrachtgevers anders zouden de moordenaars het ook niet gedaan. Er zijn toch wel serieuze aanwijzingen dat Haemers mogelijk betrokken was bij de raids van '85:

  • Hij zou herkend zijn door getuigen in Overijse en door David Van de Steen in Aalst

  • De vondst in de garagebox in Ukkel met link naar de overval in Overijse

  • De verklaringen van Basjrami over Overijse

  • Het twijfelachtige alibi voor Overijse en Eigenbrakel

  • De overval in Leerbeek in '86

  • De Legia munitie

Verder heb ik vorige week bijkomende belangrijke info verkregen uit een goede bron die erop wijzen dat hij inderdaad betrokken zou zijn. Meer kan/mag ik hier echter niets over zeggen.