81

Re: Patrick Haemers

Als je kijkt naar kandidaat-namen voor de "organisatie" boven Haemers, dan valt op dat de bende op meerdere niveaus aangestuurd leek te worden:

  • Ciolini (loge P2 + mogelijk ook Mossad, althans volgens onder meer Louvigny).

  • Vanderelst (zie zaak VDB; die zelf werkte voor de Mossad-gelinkte Atlas-maffia).

  • Frantsevitch (via Achille Haemers, zie zaak corvillain; die zelf in contact stond met Nihoul, Bouty, Jacques Monsieur, allemaal in verband te brengen met Mossad/Atlas).

  • Delhuvenne (zelf dicht bij extreemrechts en verbonden met Frantsevitch).

  • Cruysmans (zie geldkoerieractiviteiten; die zelf verbonden was aan VdB, Dumont, CEPIC, ...).

  • Jean-Claude Darville (zie getuigenis Damsaint; huurling die zelf in verband scheen te staan met WNP).

  • Dr. Szombat (zie zaak VdB; vermoedelijk in contact met mossad/Atlas)

82

Re: Patrick Haemers

En blijkbaar zou hij ook herkend zijn tijdens de overval in Halle.

Probleem: op dit moment zijn het getuigenverklaringen en twijfelachtige alibi's. Zonder materieel bewijs zal dit echter niet voldoende zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

83 (edited by Merovinger 07-10-2011 16:42)

Re: Patrick Haemers

Patrick Haemers werd veroordeeld:

  • Op 3 maart 1976 tot drie jaar celstraf voor groepsverkrachting. Dus ten laatste vrij op 3 maart 1979.

  • Op 6 januari 1982 tot twee jaar celstraf voor de overval op het BBL-kantoor. Dus ten laatste vrij op 6 januari 1984 maar in werkelijkheid vroeger vermist Haemers later toegegeven heeft dat hij op 2 november 1983 de overval op het postsorteercentrum van Herstal heeft gepleegd.

  • Op 14 oktober 1988 bij verstek tot twee jaar celstraf voor valsheid in geschrifte en oplichting en belastingsontduiking. Haemers werd op 13 oktober 1986 aangehouden en ontsnapte op 13 augustus 1987. Lacroix werd al op 20 maart 1987 vrijgelaten wegens gebrek aan bewijzen.

84 (edited by Boemerang 05-01-2012 00:44)

Re: Patrick Haemers

"De pastoor, die tot de persoonlijke vriendenkring van Motte-De Raedt behoort, maakte er speciaal voor haar een 'mooie dienst' van. Hij verwees in de zogenaamde 'voorbeden' ook naar de dood van Patrick Haemers, zij het in bedekte termen, hij sprak alleen diens voornaam uit, niet zijn familienaam. Toen de mis gedaan was, ging dat koppel van middelbare leeftijd een praatje maken met de pastoor. Ze zeiden dat ze het een 'ontroerende plechtigheid' hadden gevonden. Ze wisten niet dat de gedachten van de pastoor de hele tijd waren uitgegaan naar het onfortuinlijke lot van Patrick Haemers. En dat was misschien maar best ook. Want dat koppel, die man en die vrouw, waren de toenmalige prinsen van Luik Albert en Paola. Ze gingen in die periode wel vaker incognito naar een dienst in de Onze-Lieve-Vrouw-ten-Zavel-kerk. Een grillige speling van het toeval heeft hen, die vrijdag 14 mei, in een herdenkingsmis voor Patrick Haemers laten terechtgekomen. Achille Haemers : "Ik vind het een mooi toeval. Zo heeft mijn zoon toch nog wat aandacht gekregen van mensen van enig formaat. Zij het zonder dat hij het wist. En zonder dat zij het beseften."

Daders » proces Haemers

Dus Albert was met zijn eega op de herdenkingsmis voor Patrick Haemers! Ze gingen in die periode wel vaker incognito naar een dienst in de Onze-Lieve-Vrouw-ten-Zavel-kerk. In je vrije uurtjes herdenkingsmissen van "wildvreemden" bezoeken? Niet bepaald een gezellig avondje uit. Dit is toch een compleet bizar verhaal of hoe heb ik dat?

85 (edited by LEO 05-01-2012 21:15)

Re: Patrick Haemers

Een herdenkingsmis voor de bekendste gangster van België in de Brusselse Onze-Lieve-Vrouw-ten Zavel-kerk? In het bijzijn van de Prinsen van Luik? Toevallig? Laat me niet lachen! Albert en Paola zullen er niet knusjes samen geweest zijn, als troonopvolger van eerste rang stond Albert onder bescherming van de Staatsveiligheid. En werd er planning opgemaakt.

86 (edited by K& 05-01-2012 21:43)

Re: Patrick Haemers

Haemers heeft Vanden Boeynants gered van het geplande parlementair debat over schorsing zijn immuniteit  door zijn ontvoering. VDB sprong recht toen Lahaut "vive la republique" riep bij de eedaflegging van Boudewijn in 1951.

Alhoewel vroeger federalist, (zelfs flamingant) voor 1949, was hij na de verkiezing op de CVP lijst in 1949 (naast Lefère!) toen reeds sterke verdediger geworden van het koningshuis (zie koning-kwestie). Hij stond later dicht bij de opvolgers Albert en Paola. Er zijn dus allerlei bedenkingen te maken bij deze plotse toevallige aanwezigheid.

Maar ja, België is klein: de eerste minister Martens vertelt in zijn memoires hoe hij getuige was in 1988 van de Haemers overval in Groot-Bijgaarden, de explosie. Hij werd tijdens de overval  door zijn bodyguards doorheen de brokstukken van de overval van Haemers sito presto naar huis gevoerd.

87

Re: Patrick Haemers

Boemerang wrote:

Dit is toch een compleet bizar verhaal of hoe heb ik dat?

Dit hoort thuis in de top 10 van de idiootste verhalen omtrent de bende.

88 (edited by Merovinger 26-01-2012 00:43)

Re: Patrick Haemers

Philippe C. heeft recent op het Franse forum openlijk bevestigd wat hij mij een aantal maanden geleden had verteld tijdens mijn bezoek aan het bos van Houssière en daar is hij formeel in: de man die in de nacht van 9.11.85 en 10.11.85 achter de open deur van de Golf in het bos van Houssière stond was  Patrick Haemers! CWB weet dit sinds zijn getuigenis in 2003!

Re: Patrick Haemers

Iemand anders op het franse forum heeft een héél interessante opmerking gemaakt. Stel dat de euforie rond de DNA match van vorig jaar betekende dat ze een match hadden met het DNA van Patrick Haemers. Hoera, we hebben een match! Kom laten we dit aan de pers meedelen! Maar daarna beseffen ze dat wetenschappelijk niet kan uitgesloten worden of het DNA van Patrick of Eric is? Volgens de foto's van Boemerang had Eric ook een puist! Geen wetenschappelijk uitsluitsel over het DNA dus schluss match! Bovendien zijn ze allebei al overleden.

Is dit de sleutel die niet gevonden wordt? En zijn dit de antwoorden die zich in het dossier bevinden waarnaar Vos iets teveel over sprak in zijn recente interviews? De onderzoekers weten alles maar kunnen het niet formeel bewijzen. Dan is het begrijpelijk dat Vos niet nog eens drie jaar zijn broek gaat slijten aan zijn stoel in Jumet in afwachting van een wetenschappelijke doorbraak.

Re: Patrick Haemers

Ik denk wel dat we ondertussen, gezien de feiten, veilig kunnen aannemen dat wat de Bende van Nijvel heeft uitgevoerd, niet kan worden ondernomen door een kleine groep criminelen, ook al worden zij veronderstelt "top criminelen" te zijn. De Bende van Nijvel beschikte over een arsenaal aan kennis en hulpmiddelen die in kosten en energie de opbrengst van hun daden oversteeg.

Indien iemand als Patrick Haemers deel uitmaakte van de Bende van Nijvel, dan was dit volgens mij onder "uitnodiging" en onder een begeleiding van personen die Patrick Haemers en eventuele anderen de juiste "Tradecraft" hebben bijgebracht die zij nodig hadden om de job tot een goed einde te brengen. Uit de feiten blijkt dat de Bende van Nijvel over Tradecraft beschikte. Tradecraft is het woord dat men gebruikt om de kunde van een spion te omschrijven. In die tijd was de juiste Tradecraft niet beschikbaar op het internet of makkelijk aan te kopen door een prof in te huren tenzij je de juiste mensen kende.

Daarbij, vind ik de term "top-crimineel" zeer onterecht. Een kerel zoals Patrick Haemers, of een Murat Kapllan, zijn mensen die lef hebben en die via een samenloop van omstandigheden een soort BV-status verkregen hebben. Zij zijn wat mij betreft in hun carrière als crimineel enkel wat meer op het nieuws geweest, en bijgevolg door veel mensen overschat vanwege hun mediastatus.

Servo per Amikeco