Het klopt dat indien je alle getuigenissen bekijkt men meer kans heeft op een donkerkleurige Golf, hoewel men de precieze kleur niet kan specificeren en men niet eens weet of het een oud/nieuw model betrof. Vooral dat laatste doet vragen rijzen rond de precisie van de getuigenissen. Als kind kon ik op honderd meter afstand een model 1 van model 2 onderscheiden, volledig verschillende auto's.
Op 9 november, rond 23u15, ziet een getuige op de Chaussée de Mons in Tubize, in de richting van Tubize, een donkerkleurige gemetalliseerde Golf GTI. De getuige rijdt vlak achter de Golf en merkt de impact van een kogel rechtsboven het slot van de kofferdeur. De getuige merkt twee personen op in het voertuig. De VW Golf rijdt richting Mons, de getuige volgt hem niet want hij rijdt naar Tubize.
Op de foto zie je dat de Golf in Strombeek is ontdaan van ruitenwisser achteraan, op de plaats waar de getuige ongeveer een kogelgat meent te zien. Met de nodige fantasie en informatie over overval in het achterhoofd kan een getuige kogelschade misschien verwarren met schade ontstaan door verwijderen van een ruitenwisser. Al blijft ook hier het probleem dat de getuige spreekt over een donkerkleurige Golf.
Ik vraag me trouwens af -als oprechte interesse in jouw mening- hoe jij (Xeno) kijkt naar het voorval in Strombeek (alsook het voorval met de gestolen Golf in Antwerpen oktober '83). Deze auto's zijn werkelijk terug gevonden. Laat ons eerlijk zijn, als dit Golfje nadien was opgehaald door een vrachtwagen om nadien in het eeuwige niets te verdwijnen, had je heus weinig geloof gehecht aan getuigenissen rond dit event