Re: Getuigenis Philippe Clerbois

We weten niet of de dader in België was ingeschreven, dus hij hoeft hier niet als 'vermist' te staan opgegeven. Het kan wel zijn dat ze naar het bos zijn teruggekeerd omdat het vertrouwd terrein was en omdat ze wisten dat ze er vrij veilig te werk konden gaan om het lijk over te brengen. In tijden van nood en gevaar keert men altijd terug naar plaatsen die men goed kent.

Servo per Amikeco

82

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

air0240 wrote:

Twee plaatsen waar ik een dezer zeker is naar toe ga, en verder een goede boswandeling maken daar. Daar hebben ze ergens een schuilplaats gehad, en er was een afspraak om het lijk te vervoeren naar een veiliger plaats. Dat is ze waarschijnlijk ook gelukt!

Prima, ik kijk uit naar je nieuws hierover. Als iemand (handiger dan mezelf) deze twee plaatsen eens op Google Maps zou kunnen zetten, samen met de plaats waar Clerbois de daders zag en de vermoedelijke rijrichting van de Golf (+ eventuele andere relevante plaatsen in het bos of nabij)? Dat zou zeer welkom en nuttig zijn...

83

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Er is een Google-kaart met feiten die gelinkt worden aan de overval in Aalst. Op die kaart vind je ook de locatie van Golf » Google Maps

De getuigen kwamen vanuit de Dréve du Long Jour en ging naar de Rue de la Fontaine aux Boeufs. Ze zagen in de Rue de la Chapelle au Foya de Golf staan die met koffer naar hen stond.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Dreve du Long Jour loopt op een y-kruising, dat is de plaats waar Clerbois ze zag. Het spookhuis moet daar vrij dichtbij zijn! Op de y-kruising links volgen en dan links het bos in! De glasfabriek is een flink eind verder aan de overkant van het kanaal. De gegevens die je vraagt zijn hier zeker te vinden, maar een link naar maps met mijn capaciteiten behoort niet tot mijn terrein.

85

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

air0240 wrote:

De gegevens die je vraagt zijn hier zeker te vinden, maar een link naar maps met mijn capaciteiten behoort niet tot mijn terrein.

Zie de post boven die van u.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

86

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Dat is het bijna Ben, maar zou je op deze (of beter nog op een andere meer gefocuste) map ook het volgende kunnen aanduiden (ik sukkel echt met die Google Maps, anders deed ik het zelf):

  1. Rue de la Brasserie (kleine straat met zowel het huis van Ghijssels als het ouderlijke huis van Wojda, beiden in verband te brengen met de De Staerke-groep en mogelijk met Baugniet);

  2. De glasfabriek van Fauquez (cache? ook Wojda hieraan gelinkt!)

  3. Het spookhuis zelf (opnieuw Wojda, en ook Maxheleau en een zekere D.)

Al deze zaken hangen aan elkaar vast, en ze lijken me van bijzonder belang om de 1985-aanval van de Bende te begrijpen. Als De Pomp de sleutel is voor de eerste acties, dan is dit volgens mij een deel van de oplossing voor het laatste luik. En in beide gevallen lopen de lijnen naar Baugniet.

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

dim wrote:

Als iemand (handiger dan mezelf) deze twee plaatsen eens op Google Maps zou kunnen zetten, samen met de plaats waar Clerbois de daders zag en de vermoedelijke rijrichting van de Golf (+ eventuele andere relevante plaatsen in het bos of nabij)? Dat zou zeer welkom en nuttig zijn...

Et voilà monsieur! Op onderstaande kaart is de zwarte auto de Golf die aan de kant stond en die opgemerkt werd door Philippe Clerbois (rijrichting aangeduid met gele pijl). De blauwe auto geeft de route weer die Clerbois samen met het bevriende koppel gemaakt heeft. Links beneden heb ik ook nog de rijkswachtcontrole aangeduid rechttegenover het restaurant Torinne. Het spookhuis weet ik niet zijn. Ik ben al meerdere malen naar het bos geweest maar ik kan het maar niet vinden. Trouwens zelfs Philippe Clerbois weet dat spookhuis niet zijn en hij kent het bos nochtans heel goed.

http://nsm08.casimages.com/img/2013/12/18/13121802313014738711827112.jpg

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Beste Merovinger, op bladzijde 9 van het 'spookhuistopic', vind je de coordinaten.

89

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Super, hartelijk dank. Dus als dit gele pijltje de rijrichting is dan waren ze na de overval ofwel:

  1. Op weg naar het spookhuis (ze stoppen er zo'n goeie honderd meter vandaan lijkt me?)

  2. Op weg naar Hennuyères en Braine-le-Compte (maar daar konden ze beter gewoon de N6 gevolgd hebben).

Ook voor elke andere bestemming lijken me er evidentere wegen te bestaan, behalve misschien een plaats langs het kanaal van Ronquières? Er was lijkt mij geen enkele reden om in het bos te passeren, tenzij om er te schuilen. En dan vermoed je toch dat ze daar reden toe hebben. Het spookhuis als schuilplaats? Tenzij, maar dat lijkt me al lastiger, ze op weg waren naar Ronquières en zich even "uit richting" parkeerden om het (mogelijk) slachtoffer te bekijken. Maar dan stop je toch niet aan een kruispunt?

Re: Getuigenis Philippe Clerbois

Ik denk niet dat die coördinaten over dat spookhuis juist zijn. Dat komt alvast niet overeen met de beschrijving van de ligging door Patricia Finné:

En venant de Nivelles à l'entrée du Bois il y a un resto dont j'ai oublié le nom genre 'Chez Titine' [ze bedoelt 'Chez Torinne'], il faut rentrer dans le bois prendre la rue du Pire, il y a un renfoncement sur la droite qui permet l'accès aux véhicules et à partir de la il faut s'y rendre à pied la maison n'est pas visible de la route. Il y a une chaine plastique rouge et blanche indiquant "Propriété Privé". La maison se trouve à plus ou moins 200m.