Re: Elsene

Sjonge jongens toch!? Zo ziet u maar hoe ongelofelijk de geesten/gedachten op hol kunnen slaan! Wie zoiets ernstig neemt? En media dit oppakken en groot nieuws maken!

112

Re: Elsene

Tja, dat verkoopt hé. Sensatie grote titels en weinig of geen inhoud.

Om de bende te ontwarren moet je in Elsene zijn. Er is echter geen complot. Geen hoger doel. Enkel geldgewin. Justitie sleurt er van alles bij om hun incompetentie te verbloemen.

113

Re: Elsene

Tru Dat wrote:

Om de bende te ontwarren moet je in Elsene zijn. Er is echter geen complot. Geen hoger doel. Enkel geldgewin. Justitie sleurt er van alles bij om hun incompetentie te verbloemen.

Ik ga niet zeggen dat dit niet waar is, maar ik vind het op zijn minst bizar dat er zoveel geweld gebruikt werd voor een habbekrats die je moet verdelen onder x man.

Ik zou dan nog eerder geloven dat het gewoon een stel barbaarse moordenaars was, die tijdens hun "hobby" wat geld mee graaiden.

114

Re: Elsene

Ook in Elsene: Platos, partouzetent, inclusief minderjarigen. Wie komt daar zoal? Dumont, Marnette, Peelos, Zimmer, ...

115

Re: Elsene

ctrix wrote:

Ik ga niet zeggen dat dit niet waar is, maar ik vind het op zijn minst bizar dat er zoveel geweld gebruikt werd voor een habbekrats die je moet verdelen onder x man.

Er zijn mensen die voor een schamele buit van 100€ zelfs kinderen hebben vermoord in België. Er zijn mensen die honderden andere mensen eigenhandig hebben vermoord met als eigenlijke reden "omdat ik daar zin in heb" en uit sadisme. Er zijn ongetwijfeld genoeg (hoe onrealistisch dit voor meeste menselijke breinen te vatten is) mensen te vinden die voor de buit van Aalst met een vleugje sadisme en "omdat ik daar zin in heb", met de nodige voorbereidingen en misleidingen tot die feiten in staat zijn. Daarmee beweer ik overigens niet dat dit de reden is, wel dat er zotten genoeg rondlopen.

ctrix wrote:

Ik zou dan nog eerder geloven dat het gewoon een stel barbaarse moordenaars was, die tijdens hun "hobby" wat geld mee graaiden.

De meeste mensen betalen zelfs om hun hobby te kunnen uitvoeren. Het is maar een minderheid die nog eens geld aan hun "hobby" verdient.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Elsene

FreCR wrote:

Er zijn mensen die voor een schamele buit van 100€ zelfs kinderen hebben vermoord in België. Er zijn mensen die honderden andere mensen eigenhandig hebben vermoord met als eigenlijke reden "omdat ik daar zin in heb" en uit sadisme. Er zijn ongetwijfeld genoeg (hoe onrealistisch dit voor meeste menselijke breinen te vatten is) mensen te vinden die voor de buit van Aalst met een vleugje sadisme en "omdat ik daar zin in heb", met de nodige voorbereidingen en misleidingen tot die feiten in staat zijn. Daarmee beweer ik overigens niet dat dit de reden is, wel dat er zotten genoeg rondlopen.

En zo weinig maakt de bende ook niet buit. 150.000 euro was veel geld in die tijd (en voor de meeste mensen is dat nog zo) en dat is exclusief de waarde van de gestolen wagens. Trouwens, de bende kan veel meer hebben buitgemaakt. We koppelen de bendefeiten aan de bende omdat er een schot werd gelost, maar er zijn ook hold-ups en andere feiten gepleegd in de jaren 80 die nooit zijn opgelost maar niet aan de bende werden toegeschreven omdat er niet bij werd geschoten.

Het is bepaald niet ondenkbaar dat de mensen die de bende vormden in totaal een veelvoud van de misdaden hebben gepleegd die we toeschrijven aan de bende, en dan kan de totale buit weleens heel groot zijn. We kunnen een hold-up van de bende als een geïsoleerd feit zijn en dan denken dat er wel veel doden waren vergeleken met de buit, maar de endeleden hadden ook een leven tussen de gekende hold-ups door waarin ze van alles konden mispeuteren. Dat beroemde verhaal over die lage buit is dus nogal relatief.

117

Re: Elsene

Trojan wrote:

Ook in Elsene: Platos, partouzetent, inclusief minderjarigen. Wie komt daar zoal? Dumont, Marnette, Peelos, Zimmer, ...

Deze uitspraak komt uit een verhoor van getuige X2. We weten niet in hoeverre deze getuigenis correct is:

X2 a rencontré plusieurs fois Dumont au Platos à Ixelles. Elle y a rencontré aussi Marnette-Peelos et Zimmer (PJ BXL). Club à partouzes avec parfois des mineurs consentants. Club à partouzes avec parfois des mineurs consentants. Dumont y allait avec des garçons.

Bron: Verhoor X2 | 118.381 | 13/12/96

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

118

Re: Elsene

Hebben we het nu over Peelos van de GP?

Ik probeer Deprêtre nader te bekijken. In het kader van de zaak Pinon stellen Peelos en Etienne op een bepaald moment vast dat er geen spoor meer is van documenten in beslag genomen bij Montaricourt, o.a. adresboekje, klantenlijsten, ... Blijkt dat substituut Deprêtre (sectie Jeugd parket Brussel) aan BOB'ers  Feyaerts, laine Van Gansberghe en Callens de richtlijn had gegeven dat het originele pv plus alle documenten aan hem moesten bezorgd worden. M.a.w. Deprêtre heeft deze documenten waarschijnlijk laten verdwijnen (in opdracht van Vanden Boeynants en/of Beaurir of Boas).

Ik weet ook niet of het correct is maar ergens in een pv staat vermeld dat Deprêtre liefdesbrieven stuurde naar X2. Mijn stelling is dan de volgende; waarom zou Peelos zich inhouden als hij weet dat indien er een klacht zou volgen alles kan weggemoffeld worden? Zat nu echt de helft van het leger, de gendarmerie, de speurders en procureurs, ... in al die clubs? Ik begin te begrijpen waarom de bende en iedereen er rond zich onaantastbaar voelde. Het is allemaal veel veel erger dan we durfden denken. En als er dan toch iemand tussen zat die nog maar probeerde zijn mond voorbij te spreken, zelfmoord.

119

Re: Elsene

In taverne Andersen op de Raymond Blyckaertsplein aan de Troonlaan spraken de speurders Patrick van Brussel en Rudy de Jonghe af met Haemers i.v.m. ondervraging. Deze Taverne bestaat nu niet meer. Ook Michel Nihoul bezocht destijds deze taverne en heeft op de Troonlaan een adres gehad maar woonde er niet.

120

Re: Elsene

Eerste vestiging van Colruyt was in ... Elsene, inclusief de man wiens hand verbrijzeld werd in Halle.