21

Re: Getuigenis frituuruitbater

Te vergelijken met een troep uitgehongerde bouwvakkers na overuren.

22

Re: Getuigenis frituuruitbater

Renne wrote:

De nacht voor de overval in Aalst spreekt kuros ook van 6 personen (hier nu 5 maar in ieder geval zijn het er al meer als 3).

Nummer 6 was er niet bij omdat hij er niet meer was?

koos24 wrote:

Het enige dat deze getuigenis aantoont is dat de familie de Staerke van friet houd.

Misschien was De Staerke gewoon een gids of ambassadeur voor ons land. Hij laat de vreemdelingen hier onze horeca en zijn supermarkten zien, ik denk dat de getuigenis toch serieus moet genomen worden. Ook al bewijst het op zich niets, het feit dat deze man nu zijn ding zegt kan er voor zorgen dat er nog mensen gaan vertellen.

De Staerke is gezien in Aalst, oké getuigen kunnen zich vergissen maar ik denk wel dat het duidelijk is dat De Staerke een persoon is die echt opvalt. Maar ik zeg er wel bij dat men hem niet kan verbieden daar te zijn. De Staerke was in paniek na Aalst. De Staerke zou wapens bezorgd hebben,en begraven hebben.

Het feit kan zijn dat De Staerke in paniek was omdat er met zijn wapens een bloedige overval was gebeurd, wat niet de afspraak was, wou men de Bende feiten in de bende van Baasrode hun schoenen schuiven of was de Bende gewoon de Bende van Baasode?

23 (edited by koos24 15-01-2011 00:00)

Re: Getuigenis frituuruitbater

Renne wrote:

Ik denk dat de getuigenis toch serieus moet genomen worden.

Laat ik een ding voorop stellen, ik geloof dat De Staerke betrokken is bij Aalst. Lijkt met duidelijk gezien alle getuigen. Waar ik niet van overtuigd ben is dat zijn vermeende bezoek aan een snackbar 16 km van zijn woonplaats enig verband houd met die overval. Het wordt ons gepresenteerd als een doorbraak in het bende onderzoek en wat krijgen we? De Staerke eet friet! Sorry, wat is het nieuws? Wat tonen we aan? Wat is het volgende dat ons te wachten staat? De Staerke tankt brandstof? De Staerke bestelt bier aan de bar? Kom jongens, dit heeft toch niets met serieus bende onderzoek te maken.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

24 (edited by Hestur 15-01-2011 01:28)

Re: Getuigenis frituuruitbater

koos24 wrote:

Sorry, wat is het nieuws? Wat tonen we aan? Wat is het volgende dat ons te wachten staat? DS tankt brandstof? De Staerke besteld bier aan de bar? Kom jongens, dit heeft toch niets met serieus bende onderzoek te maken.

Het gaat er niet om of meneer De Staerke frieten eet. Het gaat er om hoe hij en zijn kompanen zich in de frituur gedragen. Ze verspreiden zich over de frituur en kijken voortdurend of ze niet achtervolgd worden of een val voor hen wordt gespannen. Ze komen uit de richting van Brussel en toch hangen ze vol modder - op de grote markt zullen ze niet gestaan hebben. Ze zijn uitgehongerd (maar helaas niet werkzaam als bouwvakkers wink). Robotfoto 4 en 7 zitten er bij. Ze zijn die dag duidelijk al langer op pad, anders waren ze niet een frituur ver weg van hen thuis binnengestapt.

Zeker, het is zeer goed mogelijk dat meneer De Staerke elders iets uitgestoken heeft dat het daglicht mag zien dat niet bendegerelateerd is. Misschien heeft het wel te maken met die (pasgestolen?) rode BMW waarin ze met zijn vijven rondrijden. Nee, bewijzen kunnen we niets. Maar is dit daarom een onbenullige getuigenis? Dat iemand die meermaals in het Bendedossier genoemd wordt, zich zo verdacht gedraagt na een overval waarvan hij later ook nog eens hoofdverdachte wordt is op z'n minst interessant te noemen. Dat er nog een aantal robotfoto's rond hem gespot worden, doet zijn zaak evenmin goed. De uitbater van die frituur heeft misschien meer gezichten van de Bende gezien dan de slachtoffers van de overval zelf.

25 (edited by Boemerang 15-01-2011 02:39)

Re: Getuigenis frituuruitbater

Bij deze de gekraakte versie van de HUMO. Sorry Annemie, ik was het niet. Ik vond hem bij een van de buren. cool

http://lh4.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TTDUjI2rI9I/AAAAAAAAAi0/4gMvFeoY39w/s576/humo110.jpg

http://lh4.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TTDUjHTfDII/AAAAAAAAAi4/3aauEyfjzh8/s576/humo210.jpg

Voor wie de lettertjes te klein zijn, rechts klikken, afbeelding bekijken, opslaan als. Of zie dat je de originele Humo krijgt. Het herkennen van robotfoto's is verder niet een sterk bewijs maar meestal bedoelt voor als de politie geen enkel idee heeft en zoekt naar beginpunten, als men na zo'n tip een naam heeft (volgens mij is het Jantje) dan kan men beginnen met zo'n persoon te vergelijken met de info over de misdaad. Een verklaring als deze kun je ook zien als zo'n beginpunt. "Ik zag deze persoon toen en toen met Jantje, ze hadden modder aan hun schoenen en gedroegen zich vreemd."

Deze getuigenis legt een link tussen de daden van 85 en 82/83. Verder meent hij ook robotfoto 4 (Killer) te herkennen, deze robotfoto stamt uit Eigenbrakel. Dat is toch interessant want het zou dus betekenen dat Killer na Aalst dus nog in leven was (los van vermeende aantallen daders). Aangezien Eddy Vos daar niet blij mee zal zijn (volgens hem is Killer dood) zal hij wel een probleem hebben met deze verklaring. Als Eddy zijn verklaring serieus neemt dan horen we Bely hier niet meer (cq mag hij niets meer zeggen).

Aan Bely zou ik dus willen vragen of hij in robotfoto's 10 en 14 dezelfde persoon herkent als in nr. 4?

26 (edited by club_le-happy-few 15-01-2011 15:34)

Re: Getuigenis frituuruitbater

De Staerke is gekend voor zijn paranoïde gedrag (onmiddellijk vluchtroutes checken, achtervolgingswaanzin, paniek- en zenuwaanvallen, ...). Dat is gewoon zijn natuurlijke doen. Denk dat hij dat ook min of meer doet om mensen schrik aan te jagen en te imponeren. Het zou wel kunnen verwijzen naar het soms klungelige gedrag te Aalst: schoot op alles wat bewoog, ook op ijzeren plaat (geloof ik mij te herinneren). Philippe De Staerke had de bijnaam "Baron des Frites" in het Brusselse milieu. smile

Re: Getuigenis frituuruitbater

club_le-happy-few wrote:

De Staerke is gekend voor zijn paranoïde gedrag (onmiddellijk vluchtroutes checken, achtervolgingswaanzin, paniek- en zenuwaanvallen, ...).

Bij bepaalde beroepen houd deze paranoia je in leven. Mijn vraag is waarom deze persoon 25 jaar later met zijn verhaal komt? Heb wel het verhaal nog niet gelezen. Boemerang, kan je eventueel een andere kopie doorsturen want heb hem vergroot maar lettertjes komen wazig over. Anders zal ik maandag de Humo gaan kopen.

28

Re: Getuigenis frituuruitbater

Ik geloof ook niet dat de Staerke de aanval in Aalst gedaan heeft. In het slechtste geval was hij betrokken bij een geplande afgebroken aanval op hetzelfde moment om hen de schuld in de schoenen te schuiven. Ref. de geplande ontsnapping in Doornik nacht van Nijvel, de diefstal van de Saab, zijn zus Bertha, de wapens in het Osbroekpark?

De gedragingen zijn zo waakzaam dat ieder dit als verdacht aanziet. Denk je echt dat ze na drie dagen schuilen, na 8 moorden, friet gaan eten? Zij hadden die ook kunnen afhalen en in de auto opeten wat veel minder zou opvallen. Hoeveel keren heeft de Staerke gemoord bij de ons gekende zaken? Hoeveel kinderen? De staerke heeft zelf ergens gezegd dat hij  gekozen werd op basis van zijn dossier (als bliksemafleider?).

29

Re: Getuigenis frituuruitbater

Ronald Janssen, ging op zondagochtend, een dag na een dubbele moord, toch ook gewoon naar het lokale café.

30 (edited by Boemerang 15-01-2011 21:44)

Re: Getuigenis frituuruitbater

Sorry Geronimo, op de een of andere manier maakt mijn foto-upload-programma A4 formaat kleiner. Waarom snap ik ff niet. Hier is een link naar een grotere versie » tueriesdubrabant.winnerbb.com