Re: Nummerplaat VW Santana

Hestur, je kan gelijk hebben maar dan kan ik niet begrijpen waarom er een hoekje eruit geknipt is tss stuk 18 en 22. Ik zou denken dat hij eerst dacht om naar de rechtse richting te knippen en dan zich bedacht heeft. Het probleem is dat we maar een foto hebben en niet direct kunnen zien aan de plaat zelf of het afgeknipt is of afgebroken is. Nu ja, voor afgebroken lijkt het mij een beetje raar te zijn.

12

Re: Nummerplaat VW Santana

De nummerplaat werd opgestuurd naar Wiesbaden voor een dactyloscopisch onderzoek. Dat leverde echter geen resultaten op.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Nummerplaat VW Santana

Geen vingerafdruk gevonden op de plaat? Verwondert mij niet. Ze zouden die plaat eerder naar een handschrift-weet-ik-wat-deskundige sturen om daar een analyse van te maken, alé ja, ik heb mss te veel CSI gezien maar volgens mij zegt die plaat zegt meer dan dat wij weten.

14

Re: Nummerplaat VW Santana

De nummerplaat is met een plaatslagershandschaar in stukken gesneden. Daarom de gebogen lijnen. Vermoedelijk uit frustratie. Een normaal persoon houd zich niet bezig om de nummerplaat in stukken te snijden en dan alles samen te droppen.

Re: Nummerplaat VW Santana

LEO, hoe ziet zo een ding eruit? Is dat zoiets?

http://www.vdweerden.nl/web/components/com_virtuemart/shop_image/product/701f48bee23b39f9088956bcd99f50c0.jpg

16

Re: Nummerplaat VW Santana

Ergens op deze site staat dat de nummerplaten gekopieerd zijn uit een straat en omgeving in Watermael-Bosvoorde waar de moeder van Mendez woonde maar ik kan verkeerd zijn. Heeft iemand weet waar dit staat?

Re: Nummerplaat VW Santana

De wagens:

  • De Austin Allegro werd gestolen op de Huysmanslaan in Elsene;

  • De Santana zou geparkeerd zijn geweest met Franse nummerplaten ter hoogte van Boondaalsesteenweg 525 te Elsene. De teruggevonden, versnipperde nummerplaat van de Santana kwam overeen met de nummerplaat van een bewoner van Huysmanslaan 235. Voor zover Google correct is, spreken we hier over een afstand van een goede 100 meter.

  • De Santana is brandend (uitgebrand?) teruggevonden in de Tumulidreef te Watermaal-Bosvoorde, ongeveer 1 km. daarvandaan.

Heeft iemand een idee wie juist de eigenaar was van die nummerplaat? Je gaat me niet vertellen dat een bendelid eventjes op straat kwam en jihaa de eerste beste nummerplaat nemen we? Weet iemand of deze nummerplaat tot een Santana (in het echt) behoorde?

18

Re: Nummerplaat VW Santana

De Santana-nummerplaat kan een rijkswachter geweest zijn, nergens bevestiging. De Saab van een diamantair, buur van een generaal van de rijkswacht (nergens bevestiging). Deze diamantair heeft zijn zaken natuurlijk in Antwerpen, ja in de pelican waar een paar jaar vroeger een aanslag is gebeurd. Dit dossier werd door Bouhouche overhandigd aan WNP samen met dit van Pour en nog een. Draai nu de zaken eens om! Diamantairs deden ook practical shooting in Brussel.

Wat indien men de identieke wagen van zowel de diamantair als van de Santana rijkswachter heeft gestolen om juist deze mensen in hun zaakjes te treffen. De nummerplaat hoort er dan gewoon bij. maar het in stukken knippen van de nummerplaat is voodoo die dezen typ best begreep: 't is uw beurt, je bent er geweest, we snijden je aan mootjes. Klare boodschap, neen?

Natuurlijk gaat men dan de echte namen niet bekend maken. De diamant heb ik ergens na lang zoeken gevonden, niet de Santana officier. Deze redenering is "strange" maar er is zo veel "strange" aan de affaires. Alleen een bekendmaking van de nummerplaat-eigenaars kan soelaas brengen en deze versie vernietigen. Mijn idee is dus: de eigenaars van de nummerplaten worden door de acties geviseerd.

Het is geen vals spoor, maar het onder druk zetten van deze kerels die misschien bij trafieken betrokken zijn die de opdrachtgevers van de TBW niet bevallen, zoals bv. afpikken van bepaalde internationale wapentrafieken.

Re: Nummerplaat VW Santana

Het wordt interessant. Hingen er aan de uitgebrande Santana de nummerplaten van een derde blauwe Santana? Iemand?

Ik lees:

"Le 16/10/82, un adolescent découvre au carrefour de la drève du sanatorium et de la drève sainte-corneille divers objets : des cartes de banque appartenant à dekaise et l'un de ses clients victime de l'agression, des blocs de mousse du siège arrière de la santana, une plaque d'immatriculaion coupée DSN237 (copie d'une plaque attribuée à un véhicule identique dont le propriétaire était domicilié avenue Huysmans 225 à Ixelles), un soulier coupé et un polo déchiré, un journal espagnol El Pais, divers documents appartenant à Dekaise, une monture de lunettes sans verre, des morceaux de papiers manuscrits."

En ik lees ook:

En de Santana van Waver was het waard dat men hem deed spreken. Omstreeks 22u30 werd de in brand staande wagen teruggevonden langs de Drève des Tumuli, vlak achter het ziekenhuis César de Paepe in Watermaal-Bosvoorde. De valse nummerplaten van de Volkswagen waren een exacte kopie van die van een Santana toebehorend aan een bewoner van de Leon Vanderkinderestraat in Ukkel.

20

Re: Nummerplaat VW Santana

Yup, inderdaad ik heb ergens op tueries een samenvatting: voor de Saab verwijst men ook naar Vanderkindere. En voor de Saab is soms een letter in de nummerplaat anders al naar gelang waar hij zich bevindt (cfr bij Brouette onder zeil).