451 (edited by Hestur 27-09-2010 12:17)

Re: Verhaal van Kuros

Boemerang wrote:
Hestur wrote:

Als dat klopt, dan kunnen we zowat al onze theorieën over Bouhouche, De Staerke en anderen overboord gooien, en staan we eigenlijk nergens./Zou dat allemaal zomaar uit het buitenland komen?

Beste Hestur, (wederom) sluit jij hier een optie uit die nochthans over deze hele site staat geschreven namelijk.. Staatsveiligheid/militairen/rijkswacht/extr.rechts.

Excuseer, ik heb die piste niet uitgesloten. Let op de 'ALS' wink.
-ALS dat klopt (wat Moussa zegt), dan kunnen we zowat al onze theorieën overboord gooien. Moussa als alwetende godfather, die met zekerheid stelt dat de onderwereld er niks, direct of indirect, mee te maken heeft.
-Maar er zijn ook argumenten om aan te nemen dat Moussa niet alles heeft weten bloot te leggen en hij niet de alwetende godfather is. Het is immers haast onmogelijk dat er absoluut nergens een indirecte link is met de onderwereld, of, anders gezegd, er gebeuren dingen in de onderwereld waar Moussa met zijn privé-onderzoekje niet achter kwam.
-Er is ook nog een derde hypothetische piste denkbaar, op basis van geruchten dat Moussa zelf betrokken was. Dan was het de bedoeling onduidelijkheid te scheppen.
Volgens een informant van de Bende-onderzoekers zou Moussa deelgenomen hebben aan verschillende moorden die de Bende van Nijvel pleegde. Deze informant, Bernard S., overleed na zijn verklaringen. De man verhing zichzelf in verdachte omstandigheden. Enkele dagen voorheen vuurde S. zonder enig motief met een kaliber .22. De informant wilde en huls recupereren om aan het gerecht te bezorgen. Volgens sommige speurders werd die huls echter nooit teruggevonden, terwijl deze precies erg verhelderend zou kunnen zijn voor het onderzoek naar de Bende van Nijvel. De BOB van Halle verneemt via een milieu informant daarenboven dat de daders van de Bende-overval op de Colruyt in Halle dienen gezocht te worden in de omgeving van de bar 'Licorne', waar Alain Moussa regelmatig bezoeker is. Wanneer Moussa later wordt opgepakt, zal hij bij een verhoor bekentenissen afleggen. Bij die gelegenheid stelt hij de overval in Halle te hebben uitgevoerd samen met Michel Cocu en Jacques Van Camp. Tijdens hetzelfde verhoor zal hij die bekentenissen echter weer intrekken.

Boemerang wrote:

Welke Mendez bedoel je,   Deze ??

De Mendez die begin 1986 doodgeschoten werd. Het is niet zeker dat dat de man van de robotfoto is.

Re: Verhaal van Kuros

'ALS' wink.

ALS dat klopt wat (Moussa zegt), dan kunnen we b.v. stellen dat de theorie dat Staatsveiligheid e.d. erachter zat, sterker wordt. wink wink
Militairen, geheime diensten en hun al dan niet corrupt (ex)personeel (Bouh.) kunnen bijvoorbeeld prima zonder hulp van criminelen.
Misschien ook vandaar dat zij er wel een commando-tactiek op na houden maar als autodief, inbreker of rover niet echt professioneel overkomen.

Wat je daar zegt over Bernard S. is natuurlijk wel weer een leuk weetje... Ik had het schijnbaar ooit wel gelezen want ik herkende die laatste zin over Cocu/Van Camp maar het is hier af en toe behoorlijk "information overkill".

Met die "Mendez" tekening bedoel ik dat er aanwijzingen zijn dat Mendez meer was dan alleen maar de bende op het spoor.
Wat Dim zegt over de robotfoto en Becker is ook plausibel. Helaas is er schijnbaar maar èèn foto van Becker bekend. Ik zal hier later eens bij de robotfoto`s op reageren.

453 (edited by 't Hand 06-02-2011 16:21)

Re: Verhaal van Kuros

Ok beste mensen. Ik heb me de moeite genomen om de volle 51paginas te lezen (verschillende uren werk). Ik wil graag enkele vragen/kritische opmerkingen stellen bij de theorie van Kuros. Maar eerst en vooral ik ben nog bij geen vergadering aanwezig geweest. Waar kan ik het fameuze 20 pag. tellende document van Kuros zijn verhaal vinden?

Ben: kun jij me dit doorsturen indien dit tijdens een vergadering is rondgestuurd? (Dank.)

Kuros, Kalasjnikov, Renne:

Kritiek I.

Zoals reeds is opgemerkt op de vorige pagina's, maar waar nog geen antwoord is opgegeven: Hoe kan het dat alle slachtoffers tegelijk op de parking waren op exact dezelfde tijd? Er zijn véél te véél variabelen. Kijk:

VARIABELE 1
Vriendin van Kuros vraagt "schatje ga achter spaghetti saus deze vrijdag exact om 7.30 in die exacte Delhaize, en niet in de buurtwinkel" (bijvoorbeeld). Raar niet? Welke man doet dat zonder zich vragen te stellen, precies achter boodschappen in die precieze winkel om dat precies uur? Waarom zou hij de moeite doen? 't Is maar een 'commisje'. Wat als hij 1 minuut tijd neemt voor zijn schoenen aan te doen, 2 minuten later 'vertrekt' en 3 minuten in de file staat, dan is hij al te laat voor zijn eigen executie! (De hele overval duurde maar 5 min volgens de reconstructie.)

VARIABELE 2
Niet alleen Kuros doet dit, neen zowaar verschillende families doen dit, en exact hetzelfde (VDS, Palsterman..)! En al die personen die gaan om precies dezelfde moment, zonder 3 minuten vertraging, zonder enig oponthoud, zonder te vroeg te zijn, zonder ne minuut stil te staan naar dat precieze punt op die precieze minuut? Sorry, maar Kuros ge zegt ook, ze hebben minuten lang op u staan wachten, tiens, 't duurde maar 5 min. (schieten, binnen, kluis, buiten, wegrijden).

ARIABELE 3
Precies op de culminatie van al deze toevalligheden komen er 2 wagens toegereden (uit Brussel of omstreken) die precies de parking opkomen als juist die personen die ze willen executeren daar op het punt staan en nog eens  op die 30 meter juist nabij elkaar aan het bewegen zijn. Er moet maar ne wagen voor hun gereden hebben in Brussel en de targets zouden al verspreid zijn. Hmm? Komaan gasten, wees eerlijk, 't is mooi maar wiskundig (de moeder van de logica) kan dit niet! Het kan niet. De gedragingen zijn individueel zowel variabel als variabel tegen over elkaar als individueel onderhevig aan externe factoren.

Pas op:

- Het kan wel als de bende daar al zou op de parking voor een uur gestaan hebben, zitten wachten in hun auto en dan ... dan wat? Telkens uitstappen als er iemand komt die ze moeten hebben en wachten tot de volgende toevallig passeert? Nee, want zo is het niet gegaan.
- Het kan ook individueel voor Kuros, maar alles tezamen, dat kan niet (en afrekening van slachtoffers, en gechronemetreerde executie, en afpersing, en Gladio, en iedereen toevallig bij elkaar, en misschien huurlingen, en de rijkswacht reed juist weg voor zij binnenkwamen, en de slachtoffers hun vrouwen kenden elkaar, en de mannen wisten dit niet, en ze zoeken Kuros maar vinden hem niet, en hij ziet hen wel?). Komaan gasten effe serieus blijven hé (2x). Iets hiervan ok, maar niet alles tegelijk.

Kritiek 2

Als je individuen wil afrekenen (cfr de theorie dat de Bende de laatste aanslag uit gunsten deed voor bepaalde personen) waarom deden ze dat dan niet gewoon? (Individueel, even op bezoek, geen omstaanders) dit zou veel efficiënter geweest zijn, want niemand zou aan de Bende denken. Én nadien kunnen ze nog altijd hun terreur in de supermarkten gaan zaaien, en er is veel minder druk want alle noodzakelijke slachtoffers zijn al dood.

En nog iets, waarom zouden ze allemaal daar op die parking moeten staan? Wat is daar het praktisch nut van? Als ze 1 iemand kunnen lokken op de parking en dan een overval simuleren, ok, maar niet in het veelvoud. Als het een morbide spel is, een gezamenlijke executie,een openbare afstraffing waarbij de slachtoffers plots samen inzien dat ze daar samen op een parking staan en worden afgeknald, dan zouden  de individuele slachtoffers (de slachtoffers zélf) elkaar moeten kennen. Ook niet het geval dus.

Kritiek 3 (om af te sluiten)

Waarom zouden 3 overspelige vrouwen hun mannen willen laten afknallen? Samen met hun kinderen? Is dit dan de piece de résistance? 3 zotinnen met 'macht' die een paar zware jongens/hun bazen waarmee ze flirten vragen om hun man neer te schieten aan een supermarkt? (Dit is toch de conclusie die we moeten trekken uit Kuros zijn verhaal?)

In geval van duistere affaires die deze mannen deden, ok misschien wel, maar waarom moeten ze dan dood? Die vrouwen genieten even goed van dat geld van hun man! Plus ze zijn zelf in het crimineel milieu. Alé het begint mij allemaal wat onwaarschijnlijk te klinken.

Wat is uw belang dan Kuros? Waarom gij? (1 iemand deed diamanthandel, de andere? Gij?) Vergeet niet, ge waart niet op de hoogte van het dubbelleven van uw ex. Dus moest gij ook niet sterven, ge waart ne gewone cafébaas die voor haar zorgde, tenzij ge waarde had, en wat is die waarde dan? (Het is een direct vraag, maar ge schrijft toch onder ne nickname dus kan dat geen kwaad.) Wees eerlijk, daar heeft iedereen iets aan, en dan kunnen we verder ploeteren.

Vergeet niet, er is nog zoiets als relativiteit. Ik wil daarmee zeggen, neem nu 10 mensen op 't straat, waarschijnlijk zullen er 2 daarvan wel ergens louche affaires hebben. Ben ik mis? Wat met die andere gewonde slachtoffers? Heeft men die hun achtergrond uitgespit? Pak dat er iemand daarvan ook een dubbelleven had, dan zou je kunnen zeggen dat dat een mislukte afrekening was. Versta je?

De bedoeling is niet dat ik jullie theorie "afbreek" maar eerder om hem op te bouwen met deze vragen. Ik vind de theorie en alle feiten van Kuros over zijn vriendin wel geloofwaardig en juist, en ik ben er ook van overtuigd dat er in Aalst er nog meer personen rondlopen als Kuros met info, ma bon. Maar op het punt van de slachtoffers, I disagree.

Specifiek aan Kuros: kunt ge mij eens zeggen of uw ex, toevallig ook niet in andere café(s) heeft gewerkt in Aalst? De naam doet een belletje rinkelen maar ik kan het niet thuisbrengen (stuur mij een bericht, of openbaar, als ge wilt) merci.  Het is nogal belangrijk.

Sorry voor het lange bericht, maar er is bij nagedacht. wink

454

Re: Verhaal van Kuros

Net geregistreerd. Héél boeiend verhaal. Is het mogelijk om de lang uitgeschreven versie te kunnen lezen (per e-mail of zo)? Zelfs al zal het geen oplossing bieden voor het hele Bende van Nijvel-verhaal, ik vind dit relaas zo fascinerend dat ik het volledige verhaal van kuros mét details zou willen lezen.

455

Re: Verhaal van Kuros

Is hier nog een vervolg van te lezen of is dit verhaal een stille dood gestorven?

456

Re: Verhaal van Kuros

air240, ik vrees dat de logische bijdrage van 't Hand dit verhaal uit de wereld hielp. Mij stuurden ze om wijn terwijl die in de kelder voor het rapen lag. Ik leef nog en ben nog getrouwd, misschien mocht ik niet op de parking gewacht hebben, of was ik twee minuten te vroeg?

457

Re: Verhaal van Kuros

Komt die Kuros hier eigenlijk nog?

458

Re: Verhaal van Kuros

Nee, maar daar is een reden voor.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

459

Re: Verhaal van Kuros

Ik hoop dat hij niet een boek aan het schrijven is.

460

Re: Verhaal van Kuros

Beste legia waar kan ik dat wijnverhaal van jou vinden? Heb wel iets gevonden, jouw getuigenis, maar dat je echt effectief werd opgestuurd om een fles wijn te gaan kopen, heb ik nog niet gevonden! Graag even een wegwijzertje, indien mogelijk!

Verder aan Ben, denk dat je antwoord duidelijk genoeg is voor mij, de zaak loopt nog steeds! thx