Re: Peter R. De Vries

Voor de Franse versie kan je beter een berichtje sturen naar Christophe Hondelatte van "Faites entrer l'accusé". Misschien moeten ze maar samen gaan werken.

Re: Peter R. De Vries

Ik denk dat Peter R de Vries net zoveel medewerking zal krijgen als wij, denk hij dan werkelijk dat hij de volledige onzage zal gaan krijgen in het dossier dat is aangelegd. Geloof mij , ik heb veel respect voor wat Peter R de Vries heeft bereikt, maar denk dat als men niet wil dat het de bende ontmaskerd wordt (zie meerdere stellingen hier op het forum), zal de bende nooit ontmaskert worden. Ben steeds sterker van mening dat er te veel "hoofden"zullen gaan rollen als alles uit komt.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

13

Re: Peter R. De Vries

Bwa, veel hoofden zullen er niet rollen als alles zou opgelost (kenbaar) worden. Maar vele instellingen zoals politieke partijen, ordediensten en het zakelijke topleven zouden zich moeten verantwoorden voor het liederlijke gedrag van hun topmensen in de jaren '80. En zo zou de Bende van Nijvel zich keren tegen de bedenkers ervan. Geen destabilisatie van het land en zijn burgers, wel een destabilisatie van de politieke, gerechtelijke en zakenwereld in dit landje. Ik zie het zo maar niet gebeuren. Misschien hebben onze nakomelingen binnen tientallen jaren meer geluk.

Re: Peter R. De Vries

Hoi Leo, ondereschrijf zeker je mening, maar denk dat er alsnog "hoofden"zullen rollen. En als, en ik zeg als, zich enig "ophelderingslicht"zal voordoen, dat het politieke klimaat nog erger zal worden in België dan het nu al is. De mensen zullen dan nog minder vertrouwen hebben in de geldende politiek, en ja dat zou rechtse of linkse groeperingen (weer) in de spreekwoordelijke kaart spelen. Maar is  mijn Hollandse kijk op de zaak.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

15

Re: Peter R. De Vries

En hier houdt het al op:

Peter R. de Vries stopt met misdaadshow

De Nederlandse onderzoeksjournalist Peter R. de Vries heeft op zijn website aangekondigd dat hij volgend jaar stopt met zijn misdaad-programma op de Nederlandse televisie. De voorbije 17 jaar was de journalist het gezicht van een populair misdaadprogramma op SBS 6.

Het programma van De Vries op de commerciële zender SBS 6 scheerde hoge toppen in Nederland. Voor zijn uitzending over Joran van der Sloot lokt hij het recordaantal van 7,2 miljoen kijkers. De spraakmakende reportage werd bekroond met een International Emmy Award in de VS.

"Ik heb meer lucht nodig. Eind mei stopt het", aldus Peter R. de Vries over zijn beslissing. "Ik heb het al die tijd vol kunnen houden door letterlijk het leven van een topsporter te leiden." De Vries heeft nog geen concrete toekomstplannen. "Ik blijf absoluut werken en misschien blijf ik iets op tv doen", klinkt het. Zowel Endemol Nederland als SBS 6 willen De Vries graag aan boord houden en denken na over een nieuw format voor de presentator.

Bron: VRT Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Peter R. De Vries

Vandaag, 6 juli 2021, werd omstreeks 19.30 de Nederlandse misdaadverslaggever Peter R. De Vries neergeschoten te Amsterdam. Peter werd door 5 kogels getroffen en zou ook in het hoofd zijn getroffen. Hij is hierbij zwaar gewond geraakt maar zijn situatie is uiterst kritiek. Het is nu afwachten. Veel sterkte voor zijn naasten.

Hou je taai Peter!

» nos.nl | www.telegraaf.nl

Re: Peter R. De Vries

Bedankt voor de snelle berichtgeving hier op het forum Boemerang.

Da's schrikken al je zoiets leest. Hopelijk brengt hij (Peter De Vries) het er snel en goed vanaf en hopelijk hebben ze de dader(s) snel te pakken...

Het staat inmiddels ook al te lezen op de Belgische media » www.vrt.be/vrtnws/

18

Re: Peter R. De Vries

Door 5 kogels getroffen? Ik las dat er 5 keer geschoten werd, niet dat hij 5 keer is geraakt. Desalniettemin heel erg, dit gun je niemand. De Marokkaanse maffia in Nederland is weer lekker bezig.

Re: Peter R. De Vries

Hopelijk komt hij er door, zonder blijvende ernstige letsels.

Re: Peter R. De Vries

Operatie Kabarka, waar we nooit het fijne van geweten hebben. Ik duim voor Peter. Gedachten zijn krachten en misschien helpt het wel extra als het van diegenen komt waar hij zich continu voor ingezet heeft. Blijven doorbijten Peter.