Merovinger wrote:Verdienstelijke poging van je Boemerang om de vluchtweg proberen in kaart te brengen maar hier ga je dus van uit dat dezelfde ploeg beide warenhuizen heeft overvallen. En dat is juist de vraag waar we tot nu toe geen antwoord op hebben. We hebben geen duidelijke beschrijvingen van de daders (aantal daders, kledij, wapens, ...) door getuigen in beide warenhuizen. En zelfs met een beschrijving kunnen de daders in de auto nog altijd een andere jas hebben aangetrokken en andere attributen (hoed, gordel, wapens, ...).
Beste Merovinger. Je vergeet de belangrijkste link, een van de zeldzame "harde bewijzen", namelijk de ballistische verbanden. Natuurlijk is ook het ballistisch onderzoek niet vrij van manipulaties en fouten gebleven, voorbeelden te over, toch is dit wat officieel alle bendefeiten met elkaar verbind. De ballistische bewijzen rondom de beruchte riotguns 1 & 2 zullen niet zomaar te vervalsen zijn. Er waren in de loop der tijd meerdere verschillende experts, niet alleen Dery hield zich ermee bezig, na Dery is het volgens mij zelfs geheel opnieuw onderzocht.
In het geval van Eigenbrakel en Overijse lijkt het mij sterk dat een groep uitvoerders halverwege de route deze wapens overdraagt aan een tweede groep uitvoerders. Ik acht het daarom toch wel aannemelijk dat hetzelfde uitvoerdersteam beide overvallen pleegde. Daarnaast veronderstel ik dat robotfoto-19 door enkele getuigen van zowel Eigenbrakel als Overijse is "goed gekeurd".
Dan laat ik observatie-, begeleidings- en ondersteuningsteams buiten beschouwing, dit kunnen per locatie anderen geweest zijn. Er was volgens mij de nodige organisatie nodig om deze dubbele misdaad goed te laten verlopen en de daders in rook te laten opgaan. Tien personen in het veld of meer.
K& wrote:Ergens anders spreekt er nog iemand over een mogelijke weg doorheen het pas opengestelde park/bos van Solvay. Postal situeert ook een mogelijks valse politie/rijkswachtcombi (relais) aan de brug in Groenendaal? Waarvan de inzittenden keken in de richting van Waterloo.
De route via Domain de Argenteuil en Solvay lijkt mij een trage route, paadjes langs meertjes, ... Bovendien eindigt die route zo'n beetje in de "middle of nowhere". Met het nieuwe Streetvieuw gaan er deuren open. Ik moet de komende tijd eens het nodige van dichtbij bekijken vanachter mijn comfortabele bureautje, cola, chips en een peukie bij de hand. Het verhaal over die valse politiewagen is een nieuwtje voor mij, ik moet het eens opzoeken. Het is wel een puntje voor de route via de R0, anders stonden zij daar niet.
K& wrote:Er is ook nog een opmerking over de tekening van weg een ander lid. Ik zal Boem wel deze info doorsturen.
Het was een detail dat ik om reden van "niet duidelijkheid weer te geven" van die kaart had gelaten. Wat er volgens mij bedoelt wordt met zijn opmerking is dit; men moet het viaduct oversteken om op de Brusselse steenweg te komen. Zo ongeveer toch?

De ambtenaar die in een BMW reed ergerde zich aan de Golf. Omdat de Golf langzaam reed of kleefde de getuige hem op de bumper (BMW rijders hé
) omdat de Golf hem op een andere wijze dwarszat, bij het in of uitvoegen. De Golf zou zowat de rechterbaan aan kunnen hebben houden, de afrit Jezus-Eik is al snel.