1

Topic: G14

http://www.bendevannijvel.com/gfx/G14.jpg

Een robotfoto van een persoon die werd gesignaleerd op 9 november 1985 ongeveer een uur voor de feiten in Aalst, op de autosnelweg ter hoogte van Groot-Bijgaarden, aan het tankstation van Texaco. Deze persoon droeg een 3/4 regenjas waar, volgens een getuige, een wapen met een korte loop uitviel.

Beschrijving:

  • 25/30 jaar

  • 1m60 - 1m70

  • gemiddelde lichaamsbouw

  • zwarte haren

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: G14

In een gesprek met Guy Bouten verwijst ex-rijkswachter François Raes naar deze robotfoto. Hij verklaart er het volgende over: "Beijer herken ik in de robotfoto van een verdachte gesignaleerd in de buurt van het Texacostation van Groot-Bijgaarden rond het tijdstip van de raid op de Delhaize in Aalst. Een getuige beschrijft een man die een geweer draagt onder een lange jas en vooral zijn typische gang. "

François Raes verklaart hoe Beijer wandelde: "Bob had een rare tic en liep met zijn voeten zo naar binnen, het hoofd een beetje neerwaarts."

Guy Bouten confronteert Beijer nadien met dit feit: Een getuige beschrijft een man met een geweer in de buurt van het Texacostation van Groot-Bijgaarden een uur voor de overval in Aalst. De robotfoto gelijkt op jou. En er zijn foto’s van de Delhaize bij jou in beslag genomen.

"Pfft, die foto's. Dat was een opdracht van een advocaat die op de Franklin Rooseveltlaan woonde. Hij wou zijn vrouw op overspel betrappen met de directeur van de plaatselijke Mercedes garage. Ze bezat een villa in Hasselt vlak naast de Delhaize." Hij heeft duidelijk Hasselt gezegd. Een opzettelijke verspreking?

Bron » De Bende van Nijvel | Guy Bouten

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3

Re: G14

Ben wrote:

En er zijn foto’s van de Delhaize bij jou in beslag genomen.

En waren het effectief foto's van Aalst?

Ben wrote:

Hij heeft duidelijk Hasselt gezegd. Een opzettelijke verspreking?

Dat zou wel eens kunnen, maar ik werk soms ook samen met Franstaligen en als ik in het Nederlands zeg dat ik van Aalst ben, denken die ook dat ik van Hasselt ben. Alé ja, hij kan misschien wel Aalst bedoeld hebben.

4

Re: G14

En wie woonde in de Franklin Rooseveltlaan? Juist, Vanden Boeynants en advocaat Van Der Elst.

5

Re: G14

Ben wrote:

Een getuige beschrijft een man met een geweer in de buurt van het Texacostation van Groot-Bijgaarden een uur voor de overval in Aalst.

Als je weet dat iets van plan bent en je bent wat professioneel dan zorg je voor een sterk alibi met een paar getuigen die het kunnen bevestigen achteraf.

Re: G14

Trekt deze niet een beetje op de compagnon van Haemers, Lacroix?

7

Re: G14

Nja, hij lijkt er een beetje op maar ik denk dat die groter is en dikker in het gezicht, maar de gelijkenissen met Robert Beijer zijn treffender, ogen en zijn typische stapgang. Zie hier een foto van hem:

http://farm1.static.flickr.com/148/366069508_e3e254a99d_m.jpg

Re: G14

Ja, hier is hij wel stuk ouder. Is er foto te vinden van jaren 80 van Beijer? En ja zijn stapgang, daar moeten we op een getuigenverklaring vertrouwen. Het zou hem ook inderdaad kunnen zijn. Maar had Beijer destijds geen ronder gezicht?

Re: G14

patrickhaemers wrote:

Trekt deze niet een beetje op de compagnon van Haemers, Lacroix?

Zoals Renne aanhaalde is die een heel stuk groter dan de genoemde lengte in de beschrijving.

10 (edited by Renne 24-12-2008 15:05)

Re: G14

Het is toch opvallend dat de getuige(n) die de foto liet maken, die stapgang er toch bij vermeld, zijn ogen zijn ook opvallend. Toch 3 zaken die aan hem gelinkt zijn:

  1. De ogen;

  2. De lengte;

  3. Zijn stapgang.

Oké, het is nog altijd geen bewijs. Groot-Bijgaarden is niet Aalst, het ligt wel op de weg naar Aalst, en volgens mij zijn ze wel degelijk langs de autosnelweg naar Aalst gekomen. Want op de E40 in Ternat zijn GTI's gezien + Mercedes gezien, rond 19u00. Toch wel verdacht, maar geen enkel bewijs.