Re: Swansongunsung verhoord

Het is op zijn minst toch wel vreemd, dat je zo maar door iemand gebeld wordt, deze vraagt bent u dhr. (...) en geconfronteerd wordt met zaken die de Bende van Nijvel aan gaan. Als ik daarbij de andere verhalen optel van onze Franstalige "collega" en Leo, dan is het toch wel heel aannemelijk dat er mensen via IP adressen de ware identiteit van forumleden achterhalen.

Behalve dat het een inbreuk is op de de persvrijheid en vrijheid van meningsuiting, maar bovenal is het toch stof om over na te denken. Bedoel hier mee, dat buiten onze "vrienden" van CWB ook andere belanghebbenden veel interesse in onze redeneringen en visies hebben. En misschien wel bang zijn dat we heel dicht bij de waarheid en identiteit komen.

"Niets is wat het lijkt, want de waarheid veranderd nooit"

Re: Swansongunsung verhoord

Om deze reactie kan ik wel lachen, maar ik denk dat je het zonder knipoog bedoelt. Je moet niet zoveel films kijken. Gewoon jezelf blijven. Je niet zomaar gek laten maken. Geloof me, je kan op dit forum zeggen wat je wil zonder bang te zijn. Kijk maar naar beheerder Ben. Als er iemand veel namen noemt, is hij het wel.

Doe mij een plezier. Relativeer het een beetje. De echte daders gaan heus geen dreigmails sturen.

33

Re: Swansongunsung verhoord

Om even te verduidelijken. Het antwoord dat ik kreeg "dat mijn aandacht voor de Bende van Nijvel wel erg ver ging" kwam gewoon in een PM-bericht van het door mij gecontacteerde forum, dus niks van opzoeken IP nummers. Alleen maar een te interpreteren hint.

34 (edited by swansongunsung 09-02-2012 09:23)

Re: Swansongunsung verhoord

LEO wrote:

kwam gewoon in een PM-bericht van het door mij gecontacteerde forum, dus niks van opzoeken IP nummers.


Ben kan een PM-bericht gewoon recupereren. Hij kan ook al de IP nummers lezen dat deze lid heeft ooit gebruikt.

noorderling wrote:

Doe mij een plezier. Relativeer het een beetje. De echte daders gaan heus geen dreigmails sturen.


"Mijn" getuige was de bron van de volgende informatie » Paul Cams. Iemand heeft haar getuigenis bijzonder vervelend gevonden. En wij moeten niet vergeten dat er is veel speculatie (maar tot nu toe geen bewijs) over de moord op Paul CAMS en de Bende van Nijvel.

35 (edited by DeadLetterBox 09-02-2012 11:13)

Re: Swansongunsung verhoord

Noorderling, ik denk dat je niet uit het oog mag verliezen wat er destijds is gebeurd en wat hier onderzocht wordt. Mogelijk heeft men justitie nog in de hand mbt het onderzoek, maar deze "burgerwacht" die zelf op onderzoek gaat kan men niet manipuleren. Persoonlijk vind ik dat je als privaat onderzoeker absoluut bewust moet zijn van het feit dat je misschien wel een potje opent dat sommige mensen willen gesloten houden.

Soms overstijgt de realiteit de filmwereld, dat heb ik zelf al genoeg gezien. En je moet maar eens naar de persoon MB kijken en hoe subtiel hij telkens weer in het dossier komt om te beseffen dat dit een gevoelige zaak is. We moeten een nuchtere kijk behouden en de zaken kunnen zien voor wat ze zijn. Op basis van wat ik lees kan ik alleen maar voorzichtigheid gebieden aan al wie hier actief onderzoek voert, er is geen reden tot paniek, maar is wel reden tot voorzichtigheid. En mijn aanbod staat nog steeds, voor wie het wenst, zal ik een tekst sturen met een aantal tips om je persoonlijke veiligheid te opwaarderen.

Servo per Amikeco

36 (edited by noorderling 09-02-2012 16:20)

Re: Swansongunsung verhoord

Ik blijf naar de feiten kijken. Voor zover ik weet is nog nooit iemand bedreigd vanwege het schrijven op dit forum. Toch kan ik me wel bepaalde precaire situaties voorstellen. Stel je was een gewone crimineel en je ziet op deze site je naam genoemd worden, dat dan sommige daarvan Ben gaan mailen. Of ze kunnen gaan inloggen en pm's gaan versturen. Maar aangezien er in kranten en boeken en op de Franstalige website er ook al die namen al genoemd worden, kan je tegenwoordig alles wel zeggen.

Maar dat echt leden van de Bende van Nijvel, of opdrachtgevers actief gaan bedreigen, dan kan je beter een filmscenario gaan schrijven.

37 (edited by swansongunsung 09-02-2012 16:45)

Re: Swansongunsung verhoord

noorderling wrote:

Ik blijf naar de feiten kijken. Voor zover ik weet is nog nooit iemand bedreigd vanwege het schrijven op dit forum.

Het is jou die niet naar de feiten willen kijken. Ik lieg niet. Minstens drie personen waren verhoord i.v.m. dit verhaal, na de klacht dat zij heeft ingediend. Een van deze mensen was administrateur op www.anneesdeplomb.be and hij heeft ook bevestigd dat de getuige heeft gezegd dat zij bedreigd was.

Het is theoretisch mogelijk dat de getuige waarover ik heb gesproken heeft gelogen. Maar ik geloof het niet. Zij heeft wel aangifte bij de politie gedaan. En of zij was doodsbang, of zij verdient een Oscar.  En deze getuige is Franstalig. Zij spreekt bijna geen woord Nederlands. Het is de beller zelf, volgens haar, die praatte over haar verhaal op www.bendevannijvel.com.

38 (edited by LEO 09-02-2012 19:42)

Re: Swansongunsung verhoord

Om nogmaals te verduidelijken, de PM die ik kreeg kwam niet van dit forum maar van een forum dat ik contacteerde met vragen over de mogelijkheid tot het inhuren van huurlingen in de jaren '80. Na een 20-tal niet relevante antwoorden kreeg ik de PM "dat mijn aandacht voor de Bende van Nijvel wel erg ver ging". Einde verhaal.

39

Re: Swansongunsung verhoord

noorderling wrote:

Ik blijf naar de feiten kijken. Voor zover ik weet is nog nooit iemand bedreigd vanwege het schrijven op dit forum.

"Er kunnen geen bedreigingen zijn, want er is nooit iemand op dit forum bedreigd." Vergelijkbaar met "In mijn familie kan niemand bij een vliegtuigcrash omkomen, want er is nooit iemand in mijn familie bij een vliegtuigcrash omgekomen."

Onjuiste veralgemening?

Re: Swansongunsung verhoord

Laat ik het dan omdraaien. Als ik op dit forum alleen zou mogen schrijven onder mijn echte naam, dan zou ik het niet doen. Dat is een stukje bescherming. Indien ooit zou blijken dat derden, leden van dit forum gaan achterhalen en benaderen/bedreigen, dan zou ik dat graag willen weten.

Tot op heden is hier geen enkele aanwijzing voor.