1

Topic: Jürgen Zeyen

Uit 'De Bende van Nijvel en de CIA' van Guy Bouten:

"Lezer Rudy T. meldt me via zijn advocaat dat de broers Axel en Jürgen Zeyen mogelijk aan enkele Bendeovervallen hebben deelgenomen. Jürgen vertelde hem eens dat hij samen met Philippe De Brandt een warenhuis had overvallen in Waals-Brabant om er koffie, champagne en whisky te stelen en dat ze daarbij een politieman hadden doodgeschoten. Mogelijk zinspeelde hij op de overval op de Colruyt van Nijvel. Hij kende de broers persoonlijk. Beiden waren extreemrechts en aanhangers van Hitler. Ze trokken soms samen met Eric Haemers de binnenstad in om Arabieren een lesje te leren. Hun zus Dagmar, een sm-prostitue, had een relatie met de politieman Jean-Pierre Callens (die blijkbaar een kennis is van Robert Beijer)."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Jürgen Zeyen

Nog steeds uit De Bende van Nijvel en de CIA van Guy Bouten:

Volgens dezelfde getuigen, Rudy T., droeg Jürgen Zeyen regelmatig een hoedje zoals de held van de cultfilm A Clockwork Orange (zie foto hieronder). Dit hoofddeksel lijkt heel sterk op dat van robotfoto nummer 19. (Vind ik persoonlijk niet, het hoofdpersonage uit de film draagt blijkbaar een bolhoed.)

http://speaknstomp.files.wordpress.com/2010/09/alex-a-clockwork-orange1.jpg

Jürgen Zeyen was ook heel groot en had een slepende gang, net zoals sommige getuigen de Bendereus beschrijven. Zeyen ging soms op rooftocht om whisky, champagne en koffie te stelen om zijn café in Sint-Lambrechts-Woluwe te bevoorraden. Het waren die producten die ontvreemd werden in Maubeuge, in het restaurant in Beersel en in de Colruyt van Nijvel.

Blijkbaar trok Jürgen Zeyen ook heel hard op Patrick Haemers. Dus het kan zijn dat sommige getuigen niet Patrick Haemers hebben gezien, maar Jürgen Zeyen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

3

Re: Jürgen Zeyen

Door intimi wordt Zeyen omschreven als een gevaarlijk heerschap. Hij bezat een riotgun met een afgezaagde loop. Hij leefde op grote voet en droeg een cartier-horloge, model Santos. De horloge kan eventueel gelinkt worden aan de overval in Halle.

Jules Knockaert, die door een Bendelid werd geslagen, zag dat zijn aanrander een duur horloge droeg. Hij dacht aan een Rolex.

Zeyen was 1m92 groot, had een lang smal gezicht en blonde krullen. De verpleegster die rond 19u00 (op 9 november 1985) in Aalst een Golf zag rijden met gedoofde lichten, had het over een man met blonde krullen, een kapsel zoals tv-vedette Carl Huybrechts. Op foto's uit die tijd draagt Jürgen een dergelijk kapsel. De Zeyens zijn Duitstaligen uit Eupen en waren voldoende beslagen om zich in het Nederlands uit te drukken. (De reus in Aalst zei iets in het Nederlands.) Jürgen was bevriend met Vincent Louvaert.

Jürgen was ook een roker. Zijn merken waren Marlboro en Winston.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

4

Re: Jürgen Zeyen

Wat is er uiteindelijk gebeurd met die man?

Re: Jürgen Zeyen

Hij lijkt (slechts) een beetje op Patrick Haemers als hij niet lacht. Zijn haren zijn wat ik donkerbruin zou noemen. Hij heeft een flink scheve neus. Dat is als ik hier foto's van de juiste Jürgen voor mijn neus heb. Eric lijkt trouwens wel veel op Patrick, logisch ook.

Re: Jürgen Zeyen

Leeft Jurgen Zeyen nog? Indien Bouten gelijk heeft en de recente huiszoekingen gebeurd zouden zijn op basis van wat hij in zijn laatste boek heeft geschreven (zoals Bouten onlangs op de radio beweerde), zou Jurgen Zeyen dan ook niet een bezoekje hebben gekregen?

Re: Jürgen Zeyen

Merovinger wrote:

Leeft Jurgen Zeyen nog?

Volgens mij wel.

Boem wrote:

Zijn haren zijn wat ik donkerbruin zou noemen.

Ik heb in de tussentijd ook foto's gevonden waar hij zijn krullen geblondeerd had.

Re: Jürgen Zeyen

Kan er iemand een foto posten. In het boek van Bouten is die niet echt duidelijk.

Re: Jürgen Zeyen

Jurgen Zeyen.

https://lh4.googleusercontent.com/-LvBgnBE4Goo/T1OyJz4RNHI/AAAAAAAACX4/fEPIENiv7HE/s325/Jurgen%2520Zeyen%25201.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-od5gLcjTDmM/T1OyJu7j4nI/AAAAAAAACX0/Tq2xbLa8-Xo/s370/Jurgen%2520Zeyen%25201984.jpg
Een foto uit 1984.

https://lh4.googleusercontent.com/-7HpuMYSpNds/T1OyKaXDbGI/AAAAAAAACX8/ttBYvWEkpuw/s348/Jurgen%2520Zeyen%25202.jpg

Re: Jürgen Zeyen

Tja, als ik heel eerlijk ben vind ik het meer een mafketel om te zien dan een gangster, maar dat zegt natuurlijk niets, de robotfoto van de reus beeld ook niet echt een gevaarlijke killer uit. Als ik aan de getuigenis van David v.d. Steen denk, die jarenlang nachtmerries had van een wreed grijnzende reus die op hem richtte, dan kan ik me bij deze man niet zo veel daar van voorstellen, iets wat bij Haemers toch beter past.

Maar dat kan ik makkelijk zeggen natuurlijk, ik heb het tenslotte niet gezien. Is er enige vorm van reactie gekomen op de beschuldiging van deze man in het boek van Guy Bouten? Heeft hij er zelf op gereageerd, of misschien familie of vrienden van hem? Als je zo met naam en toenaam in een boek wordt genoemd als mogelijke moordenaar, en je bent onschuldig, dan reageer je toch wel op zo'n beschuldiging, lijkt me.