1

Topic: Proces

Na een paar zware hindernissen start op 15 juni '87 het monster-proces tegen de bende De Staerke. Op 27 februari verwijst de raadkamer van Dendermonde het dossier bende De Staerke naar de correctionele rechtbank. Het wordt een proces met hindernissen. Voorzitter Quintelier van de rechtbank van eerste aanleg in Dendermonder verwijst de zaak, op verzoek van de verdediging van diverse verdachten, naar de Brusselse correctionele rechtbank.

Het Dendermondse parket tekent beroep aan tegen dit tussenvonnis en uiteindelijk trekt het Hof van Beroep van Gent op 13 mei 1987 de zaak De Staerke naar zicht toe. Op 15 juni 1987 start het proces. Er worden 13 getuigen opgeroepen, 157 feiten liggen ten laste van de bendeleden. Twee dagen na de start van het proces in Gent sluit het parket-generaal van Brussel het dossier betreffende de diefstal van de Wieze-kasbons af, met het oog op het opstellen van een eindvordering.

Daders » Bende De Staerke

Re: Proces

Bende van Baasrode, proces 1987.

https://lh4.googleusercontent.com/-arJqbv1AcwY/TwbckwQyZbI/AAAAAAAACPk/TSbXtv5coqI/s425/Bende%252520van%252520Baasrode%2525202.jpg
Dominique Salesse

https://lh3.googleusercontent.com/-Zl3N0LVx24Q/TwbclOeQW0I/AAAAAAAACPo/3ZivMF5mJRQ/s425/Bende%252520van%252520Baasrode%2525201.jpg
Onbekende 1. Weet iemand wie dit is?

https://lh4.googleusercontent.com/-oU04kDiMFZc/TwbcmLMZFzI/AAAAAAAACP0/R3Qa_tM-Tms/s425/Bende%252520van%252520Baasrode%2525203a.jpg
Onbekende 2. Weet iemand wie dit is?

Re: Proces

Geen namen?

Re: Proces

Die onderste is toch de Staerke, dacht ik?

Re: Proces

Hoi krisvanvalnor, ligt eraan welke de Staerke je bedoelt. Het is in ieder geval niet Philippe de Staerke. Op dit proces waren ook: Robert de Staerke, Léon de Staerke, Julien de Staerke, Leopold Van Esbroeck, en Apostolos Papadopoulos, Alain Moussa en Jean Bultot. Er is dus een kansje dat deze twee heren Robert en Apostolos zijn. In ieder geval is die ene een opvallende en lange verschijning.

Re: Proces

Bedankt Boemerang, ik dacht da da de boeventronie was van Philippe De Staerke. Om eerlijk te zijn, ik denk dat de Bende van Nijvel wel degelijk gekend is en da die Philippe De Staerke terecht werd gearresteerd. Doch wegens onkunde speurders en gerecht nooit tot een goed einde gebracht. I don't believe die fantastische verhalen allemaal niet met de CIA en staatsgreep gedoe, ... Ik denk dat het gewoon gestoorde robbers waren die door de mazen van het net geglipt zijn.

7

Re: Proces

Tja, zou inderdaad wel eens Apostolos kunnen zijn, in dit geval de eerste foto die ik van hem zie.

Re: Proces

Deze gezichten zijn mij onbekend.

Re: Proces

Die ene da is Salesse, dat is zeker.

Re: Proces

Beste, wat die foto's betreffen, 1ste is zeker Dominique Salesse. De andere zijn mij ook onbekend. Het is ook natuurlijk niet uit te sluiten dat de andere personen niets met die betreffende zaak te maken hadden. Ook tijdens assisen zijn er elke dag voorleidingen, raadkamer... Valt niet uit te sluiten dat deze personen dienden te verschijnen in andere zaken!