21 (edited by Boemerang 30-10-2010 23:27)

Re: Adel

noorderling wrote:

ik zou zeggen ga de politiek in en verander het.


...

CleverTrevor wrote:

Om nog eens terug te gaan naar het onderwerp van deze discussie.


CleverTrevor, het onderwerp is eigenlijk tweeërlei. Elders op het forum kwamen de toevalligheden rond de Merode's naar voren. Al zoekend naar meer kwam ik via hun "Historische etc. stichting" uit op de ELO, een invloedrijke lobbyclub die uit vooral adel bestaat en die dus de ijvert om het "vermeende" subsidiemisbruik in stand te houden. Samen genoeg voor een Forumonderwerpje waar wat mij betreft wel meer Royals en hun schandaaltjes mogen worden opgevoerd. Let wel dat ik de toevalligheden vermeld maar ook zeg dat ik niet weet wat ik ervan moet denken! Ik verklaar ze niet zomaar tot de Bende van Nijvel! Wel zeg ik dat als er meer opduikt het té toevallig wordt. (Dan doel ik niet op landbouwsub maar over Crimescene-connectie.)

CleverTrevor wrote:

Gladio zou geen wapendepots situeren op afgesloten privéterrein


Waarom niet?

CleverTrevor wrote:

en al helemaal niet in de buurt van adellijk en invloedrijk volk, want die zouden bij een bezetting als eerste door de bezetter geviseerd worden.


Een van de belangrijkste taken van GLADIO was het, in geval van de Rode invasie, om de royalty, industrietop en bepaalde regeringslieden/top-ambtenaren te evacueren. Ik meen dat in het verslag van Commissie I de naam van deze operatie staat, echter zo snel heb ik die niet voorhanden. Dat er voor in die gevallen een (kleine?) opslagplaats ter plekke was is niet ondenkbaar. Wat landerijen betreft, dit zijn vaak enorme bossen.
In Nederland was het hoofddepot van Gladio gevestigd in een verlaten monumentaal fort. Verder blijft het natuurlijk speculeren, de depots immers zijn geheim.

CleverTrevor wrote:

Dat iemand ultra-conservatief is etc.


Mee eens... Alleen is niet iedereen daadwerkelijk in bezit van macht. Men heeft het op dit forum vaker over Opdrachtgevers-aannemers-uitvoerders. Dit soort lieden heeft genoeg potentie om opdrachtgever te zijn (zie ook Bonvoisin e.v.a.)

CleverTrevor wrote:

Dat de adel veel landerijen bezit rond Brussel maakt ook weinig indruk.


Dit is één familie waar we het over hebben. Kasteel Beersel is zowat de crimescene zelf. (onbekend is of de Auberge deel uitmaakt van het kasteel) De maandag na Nijvel houd men plots een grote klopjacht inc. helicopter. Het spoor eindigt bij het hek van een landgoed. De andere die ik noem zijn op enkele 100'en meters. Ik kan het ook niet helpen!

CleverTrevor wrote:

Als de adellijke heren waar u op doelt werkelijk betrokken waren


Onaantastbaar, dit is niet zomaar adel maar koninklijk spul. Wat geografische profielen betreft, volgens mij komen die pas van na 2000 (mij niet zeker).

CleverTrevor wrote:

Als de adel meer geld wil, gaat ze naar een beursmakelaar


Of (zoals onze Bernie) plegen ze miljoenenfraude, bemiddelen in wapendeals, organiseren staatsgrepen (Indonesië) en beweren boze tongen dat ze de baas van lui als Henk Rommy zijn. (Dit alles alleen nog onze Bernie, voor de rest talloze schandalen over de andere.) Noem eens een Prins op die ooit de bak in is gevlogen, of een parkeerbon heeft gehad. Nogmaals zijn zij een niet mis te verstane macht achter de schermen. Als iemand ergens mee weg komt zijn zij het wel.

Daarmee concludeer ik niet dat ze achter de bende zitten (lijkt me zelfs sterk). Maar sluit niets uit. Beste Clever, ik hoop dat je dit verder een uitgebreid antwoord vindt, anders hoor ik het wel. big_smile

22

Re: Adel

Nog een link: de maandag na Nijvel vlucht de autodief met de auto van cafébaas DP naar Limal en er is grote deining met veel politie in de aangrenzende ex -bossen van Merode. Maar ook in de wijk ten zuiden hiervan. Deze tuinwijk werd verkaveld in de jaren 50 door de familie Merode en noemde "Beau Site"? Te bevestigen. Tiens waar hebben we dat nog gehoord "Beau site"? Zouden er hier dezelfde investeerders bij zijn?

Le Bois de Rixensart

Le Bois de Rixensart ou Bois de Mérode se situe à l'extrémité est de Rixensart-entité. Le bois est limité au nord par les marais de Rosières (auquels une page est consacrée), à l'ouest par les champs du château, les parcs du château et le château lui-même, au sud par le quartier résidentiel du Beau-Site et à l'est par le Bois de Limal qui, avec le bois de Bierges constituent la propriété de Mérode (privée). Le coeur du bois n'est malheureusement pas accessible au public mais néanmoins, les chemins cerclant le bois sont libres d'accès (servitudes).

Zie » persocite.francite.com

23 (edited by the end 08-08-2012 17:03)

Re: Adel

  • Boudewijn is "Knight of Malta".

  • Alex zou SDRA-connecties hebben en achter een plan zitten om Leon Degrelle te ontvoeren uit Spanje. Kan iemand hier iets meer over melden?

In Spanje had je een prins ik kan nu even niet op zijn naam komen die met rechtse terroristen samen werkte. En dan heb je natuurlijk de Nederlandse prins.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

24

Re: Adel

Je bedoelt Italië, vermoed ik, niet Spanje. Prins Borghese.

Re: Adel

dim wrote:

Je bedoelt Italië, vermoed ik, niet Spanje. Prins Borghese.

Ik zal het nog eens opzoeken, maar ik dacht Spanje. Ik heb de laatste tijd op spaanse en Italiaanse sites gezeten en rap gelezen dus ik kan het door alkaar gehaald hebben. Het was iets met Otto Skorzeny.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

26 (edited by the end 09-08-2012 13:04)

Re: Adel

dim, ik heb het nagezien je hebt gelijk. De Italiaanse prins was in Spanje, daarmee dacht ik dat het een Spaanse prins was. hmm Toch wel een heel boeiend verhaal. Ook het onderzoek naar de Italiaanse connectie is mager gedaan door gerecht. Er is via die weg een lijn naar het blauw bloed en andere machthebbers.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

27

Re: Adel

the end wrote:

Dank je voor de link. Maar weet er iemand hier iets meer over: Alex zou SDRA-connecties hebben en achter een plan zitten om Leon Degrelle te ontvoeren uit Spanje.

Er zou inderdaad een plan bestaan hebben om Degrelle te ontvoeren en naar België over te brengen. De toenmalige BE overheid was niet de initiatiefnemer van die operatie.

Re: Adel

Werner, ok dat zal wel smile, voor mij blijven er nog een paar opties uit welke hoek zoiets kan komen, doch had ik er wat meer over willen weten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

29

Re: Adel

the end wrote:

Werner, ok dat zal wel smile, voor mij blijven er nog een paar opties uit welke hoek zoiets kan komen, doch had ik er wat meer over willen weten.

De opdrachtgever is mij niet bekent, enkel de persoon aan wie het voorstel werd gemaakt en die trouwens ook geweigerd heeft.

Re: Adel

Werner wrote:

De opdrachtgever is mij niet bekent, enkel de persoon aan wie het voorstel werd gemaakt en die trouwens ook geweigerd heeft.

Dag Werner. Wie was die persoon die het voorstel geweigerd heeft? En weet je ook waarom ze Degrelle wilden halen?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.