151 (edited by LuckyOne 11-07-2012 21:14)

Re: Beersel: 23 December

Vanuit Beersel geraak je ook met de trein via Halle snel in Brussel. Als VDE iedere dag naar het Zuidstation ging, had hij niet noodzakelijk een wagen nodig. Op minder dan een half uurtje reis je met de trein van Beersel naar Brussel-Zuid.

Re: Beersel: 23 December

Het is te zeggen, je moet overstappen in Halle. Het hangt dus ook af van de overstaptijd te Halle. Misschien is een half uurtje toch wat krap.

Servo per Amikeco

153

Re: Beersel: 23 December

Ik heb nog nergens gelezen dat hij een wagen zou hebben gehad. Ik denk ook niet dat hij een wagen nodig had, verder dan Brussel (zuid) leek hij niet te komen en voor de rest zat hij in de herberg. Volgens mij mag je er dus vanuit gaan dat hij geen wagen had.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Beersel: 23 December

In die tijd was dat ook niet zo uitzonderlijk overigens, niet iedereen had toen een auto.

Re: Beersel: 23 December

Ik vroeg dat omdat als er een auto had gestaan, inbrekers wellicht waren afgehaakt. Zonder auto naast de herberg, laat de theorie open van de 'betrapte en gestoorde inbrekers'.

156 (edited by Hestur 12-07-2012 23:06)

Re: Beersel: 23 December

Niet 100% waterdicht als argument, maar zit wat in. Verschillende elementen wijzen er op dat er meer achter zit: VDE en Angelou hadden blijkbaar gemeenschappelijke kennissen; Angelou wordt enkele weken na VDE vermoord met hetzelfde wapen; VDE is gefolterd. Dat alles lijkt teveel toeval om aannemelijk te zijn. Werd VDE gefolterd om informatie te lossen, die Angelou's doodvonnis betekende?

157 (edited by the end 11-08-2012 13:46)

Re: Beersel: 23 December

limboman wrote:

Ik vermoed dat VdE vermoord is omdat hij teveel wist. Volgens mij werd er tijdens de zogenaamde nachtelijke inbraken niet ingebroken, maar hield men er vergaderingen. Jose had immers rechtse symphatien en wie weet vergaderde er wel een uiterst rechte organisatie. Kan het niet zo zijn dat men hier plannen voor de toekomst heeft gemaakt, misschien wel al met de intentie om onschuldigen te doden.

Jose was maar een kleine jongen in het geheel en op een gegeven moment niet meer bruikbaar, daarom hebben ze hem uit de weg laten ruimen. Hetzelfde geldt misschien ook voor de Taxichauffeur, heeft hij niet een van die figuren ooit naar beersel moeten rijden vanuit Brussel en was men bang dat hij, omdat hij Jose kende een link ging leggen. Zodoende heeft men hem ook uit de weg geruimd. het zijn vermoedens, 1 ding is zeker het waren absoluut geen toevallige inbraken die er gepleegd werden.

Daar kan ik ook inkomen temeer omdat alle persoonlijke spullen van VdE verdwenen zijn ook het gerechtelijke dossier is verdwenen, ik vind nogal straf om van toeval te spreken. En als je dan ook kijkt hoe Angelou vermoord is met schotwonden in zijn oor. Dan kun je wel stellen dat ze iets wisten of hadden dat niet mocht gekend worden. Vooral de verwijzing naar Rex en zijn bezoeken aan Spanje doen vermoeden dat het een extreem rechts spoor is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

158

Re: Beersel: 23 December

Van den Eynde zat volgens mij meer in "het milieu" dan dat het lijkt. Zijn zoon werkte voordien bij Dewit (Farcy, De Staerke, Haemers, ...). Hij had persoonlijk contact met Leon Degrelle, ik kan moeilijk geloven dat hij in Belgie niet verbonden zou zijn met mensen uit die hoek. Er zijn zoveel vergaderingen geweest in Belgie van rechtse organisaties. Ook hij is een oud-strijder van de Spaanse burgeroorlog die mensen hebben normaal wat aanzien.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Beersel: 23 December

Wat zo opvalt aan het verhaal VDE is dat het zo'n ontzettend kleine vis is. Zijn leven ging bepaald niet over rozen. Alles heeft ie opgegeven aan zijn gokverslaving. Zijn werk, zijn huwelijk, zijn reputatie. Hij had bij heel veel mensen schulden, zelfs op zijn ouwe dag. Zijn zoon heeft hem geholpen met onderdak en een zgn baantje in het restaurant. In de goot wil ik niet zeggen, maar zonder hulp had ie in pure armoede geleefd. En met al die schuldeisers constant achter je aan. Had VDE met zijn extreem-rechtse sympathieen dan toch een keer bij de verkeerde geleend. Had hij een bepaalde schuld na zoveel jaar nog steeds niet terugbetaald? Werd dit hem fataal? Koekje van eigen deeg uit extreem-rechtse hoek?

De vriendschap met Leon Degrelle zou ik niet te veel achter zoeken. Dat waren ooit strijdmakkers en dus vrienden voor het leven. Vrij normaal dat hij dan in de kring zat om uitnodigingen voor speciale gebeurtenissen te ontvangen zoals huwelijk van dochter waar dan nog wel meer oudgedienden aanwezig zullen zijn. Ik vroeg me trouwens wel gelijk af waar VDE zonder geld de tickets naar Spanje van wilde betalen ? Maar dat terzijde.

VDE had ook een lieflijke kant. Fanatiek supporter van zijn voetbalclub. In zijn slaapkamer hingen vlaggetjes en sjaaltjes. Haast kinderlijk zou je zeggen. Leefde die man in zijn eigen wereldje ?

Of waren het de verkeerde inbrekers? We kennen een stel van die jongens. Maubeuge, en Dekaise, waren types die veranderen in killers als ze betrapt worden. Dat is heel extreem gedrag. Had VDE de pech dat dit groepje dat houdt van champagne en wijn stelen ook daar langs kwam? Op advies van zijn zoon had hij zijn slaappil niet ingenomen, dus werd hij wakker van het gerommel. Met alle gevolgen van dien.

160

Re: Beersel: 23 December

noorderling wrote:

De vriendschap met Leon Degrelle zou ik niet te veel achter zoeken. Dat waren ooit strijdmakkers en dus vrienden voor het leven.

Niet te veel achter zoeken, als ik vroeger brieven kreeg van vrienden verbrande ik die ook altijd na het lezen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube